ik ben wel benieuwd wat jullie kindjes en in welke hoeveelheden eten. onze kleine man is behoorlijk driftig met eten, en stopt eigenlijk zelden zelf met eten. wij moeten dus bepalen wat hij hebben mag. vind ik best lastig, want we vinden hem wel erg dun worden, terwijl hij naar ons idee toch aardig wat naar binnen werkt. ben wel benieuwd wat jullie kindjes van 16mnd+ zoal eten en drinken op een dag?
Vigo is dan nog wel geen 16 maand, maar is ook een behoorlijk vreetzakje Ook hij geeft niet aan of hij vol zit of niet. Vigo krijgt dit op een dag: - 's ochtends pap op 1 broodje met wat drinken. - rond 09.30 uur een stuk fruit of een potje fruit. - rond 11.30 2 boterhammen - rond 14.30 een liga of iets van een stukje komkommer of een paar kleine tomaatjes. - rond 16.30 uur warm eten (hoeveelheid is te vergelijken met een potje) en een toetje - voor hij naar bed gaat nog een flesje warme melk. Tussendoor krijgt Vigo veel te drinken. Hij vind drinken echt lekker Vigo weegt 11 kilo en is niet te dik of te dun.
Hoi, Mijn dochter geboren 9 feb 2007 eet: - bord Bambix (van 200 ml halvolle) - fruit: vaak geprakte banaan met wat sap - 2 boterhammen (kaas/smeerworst en gestampte muisjes met beker water - bak yoghurt (zonder iets erin) - avondeten (met de pot mee of een potje, potje eet ze half tot helemaal op) - fles 200 ml melk voor het slapen gaan - tussendoor: 1 liga of doosje rozijnen, her en der ook nog wel een keer of 2 een stuk soepstengel of een stuk cracotte Ze is van gemidddelde lengte en gewicht!
Ons zoontje eet: Ochtend 1/2 tot 1 boterham en 180 warme melk Ochtend halve tot 1 banaan Middag 1 tot 2 boterhammen Middag rozijntjes en/of liga en wat fruit Avond met de pot mee of een heel potje (15 mnd+) en een toetje Voor het naar bed gaan ongeveer 200 warme melk Hij was vrij licht bij het cb 9,1 kg (bij 75 cm), maar ja volgens mij eet hij gewoon genoeg.
Jarissa eet 's ochtends een papfles van 180 + 6 met Bambix. Tussendoor 2 liga's (1 verpakking met daarin 2 koeken) en diksap. Lunch fles 150 + 5 (gaat niet altijd op) en een boterham (gaat momenteel maar half op). Tussendoor 's middags fruit. Minimaal 1 stuk, soms nog wat ontbijtkoek erbij. Avondeten bord vol of een potje en yoghurt toe.
- bord Brinta 220 ml - soepstengel of iets dergelijks - 1 boterham met beleg - 2 stuks fruit - avondeten met toetje - half pyamapapje Hij was met 14 maanden 84 cm en 11.4 kilo
mijn dochterje krijgt: 6.30 2 boterhammen met jam of anders wat en flesje melk 200 cc tegen tien uur fruit om 12 twee boterhammen en om drie ur een tussendoortje 16.30 warm eten met een toetje na ze krijgt gewoon 1 bordje en dna om 19.00 pyjama papje weekends krijgt ze vaak vaker een tussendoortje maar ook niet te veel en ze krijgt tussen door veel drinken! hier geef ze ook niet aan of ze vol zit ze lbijt maar eten dus ik geef haar gewoon 1 bordje met warm eten meer niet want anders overvoer ik haar naar mijn idee... als ik haad na het eten in bad doe dan zie ik dat haar buikje wat boller staat dan normaal voor mij toch een teken dat ze wel vol zit
Fenneke krijgt dit: 8.00 2 boterhammen met beleg + beker volle melk 9.30 stuk fruit,mandarijn,banaan,kiwi.... 12.00 2 boterhammen met beleg + yoghurt 16.00 liga of een kapitein koek 17.30 warm eten,potje 250 gr. of zelf gemaakt eten Tussendoor eet ze rozijnen,een spekje,nog meer fruit (ze is gek op druiven),een koek,noem maar op. Ze drinkt de hele dag door roosvicee,zeker 2 bekers van 300 ml.
Justin krijgt 06.45 bambix en pyamapapje door elkaar (anders vind ik t te zoet) ong 240 cc) 09.00 Korstje brood of rijstewafeltje en 120 cc diksap of roosvicee 10.00 n stukje ontbijtkoek of 1 ligaatje 11.15/11.45 1 broodje, meestal hartig en ong 120cc melk 14.30 120 cc diksap of roosvicee en rozijntjes of 1 nijntjekoekje 15.30 fruit(hap) 2 stuks 17.15 Met de pot mee (heel veel) en anders anderhalf groot potje warm eten, laatst ietwat jus er door gedaan, en soms wat vlees er door. Ook vaak een klein beetje toetje, tegenwoordig geven wij gewoon wat wij ook eten dan. 18.30 Avondflesje groeimelk (wordt binnenkort vervangen door gewone melk) 150/4 waarvan hij vaak 30 cc laat staan. Oja, denk dat Justin nu ongeveer 10,2 kilo is en 84 cm.
Kyra krijgt het volgende: 's morgens een bord pap van 200cc melk 1 stuk fruit (Kiwi's en perzik eet ze er 2 van!) 1 boterham 1 koekje 's avonds een potje of met ons mee en als toetje een bakje yoghurt. tussen door drinkt ze ongeveer 1 beker per dag. Kyra is vrij licht, woog met 14 maanden 9010 gram (78 cm). Wat ze nu precies weegt weet ik niet maar denk niet dat er veel is bijgekomen!
Sam eet: Ontbijt: papfles met 210halvolle melk en 7x bambix Tussendoortje: water (of water met een smaakje) en een soepstengel of een lange vinger of krentjes. Lunch: twee boterhammen met beleg en een fruithapje Tussendoortje: water (of water met smaakje) met een van bovenstaande varianten Avondeten: bordje of potje met drinken en een toetje We geven haar soms ook chocomelk en tosti als lunch als we gaan lunchen. Ze geeft zelf heel goed aan als ze geen zin meer heeft. En hier ook een dame die gek is op druiven en ze krijgt momenteel dus regelmatig een bakje met druiven waar ze van mag snoepen.
Hier krijgt Jacob (17 maand, 10 kg) gemiddeld: 9.00 bordje pap (200ml melk) en beetje drinken 11:00 koekje of fruit 12.30 boterham + beker melk 15:00 koekje + drinken 16:30 fruit of rozijntjes 17:30 warm eten (ong, 200 gram) + toetje (yoghurt of vla)
mijn zoontje krijgt ongeveer dit: 7.00 210ml flesvoeding vaak met bambix erdoor 9.45 fruit of 2 nijntjedreumeskoekjes (1 verpakking dus) of rozijntjes, met 120ml ranja 11.30 2 boterhammen met 120ml melk 15.00 fruit of koekje of soepstengels met 120ml ranja 17.30 groot bordje avondeten met toetje (we roepen hem maar een halt toe na 3 a 4 halve aardappelen, stukje vlees en flinke schep groente) 19.30 flesvoeding, afhankelijk van hoeveel hij 's avonds gegeten heeft tussen de 120-210ml vaak met nutrix erdoor tussendoor nog diverse soepstengels/rozijntjes of n koekje leek ons wel aardig wat alles bij elkaar... 's middags lust meneer ook rustig 3 broodjes, maar dat vinden wij wat teveel van het goede? ook met het avondeten lust hij vaak nog wel meer. hij is bijna 11 kilo (weet niet hoe lang ie is, al ff niet meer op cb geweest) maar hij is aardig aan de dunne kant en ondanks al het bovenstaande nog flink hongerig, maar als ik dan zie hoeveel avondeten er naar binnen gaat en hoeveel brood tussen de middag... dan vraag ik me af of we er geen hele grote eter van maken door hem nog meer te geven? we willen hem ook wel graag laten ontbijten met 2 broodjes, alleen word meneer nog altijd op een tijd wakker die ik niet zo fijn vind om te gaan ontbijten! (ergens tussen 5.30-7.00) dat is de reden dat hij 's ochtends nog een (pap)fles krijgt.
Moeilijk dan hè? Op t kdv geven wij kindjes van 16 maanden ook niet meer als 2 broodjes hoor, de kindjes die ouder dan 2 zijn, mogen evt wél wat meer als ze willen. Maar toch.. zouden ze t niet zelf aangeven als ze echt niet meer willen?
mijn zoontje stopt pas met eten na 3 broodjes en na nog meer avondeten... maar wij vinden dat echt behoorlijk veel, soms eet hij echt de helft van wat wij eten! toch zie je het echt niet aan hem af, het is ook een enorm druk actief mannetje
Kyano is nu 15 maanden en die eet: 08.00: 2 boterhammen met een glas melk Tussendoor een koekje of rozijntjes, ligt er maar net aan wat ik in huis heb 12.00: 2 boterhammen met een glas melk of een bordje muesli ( kinder muesli ) en soms ipv melk een glas thee met melk.. Tussendoor weer het zelfde 18.00 wat de pot schaft... en dan moeten we echt een stop zetten bij kyano want die kan blijven eten .. voor het slapen gaan nog een fles melk ( geen preciese hoeveelheid ) en dan lekker tukkelen van 20.00 tm 08.00 Hij drinkt voornamelijk Lecini of 50/50 ... Hij drinkt heel veel ook hier moeten we wel eens een stop op zetten ... Hij weeg nog net geen 10 kilo ....
pff wat eet Erik dan slecht zeg! Ben blij als ik maar de kwart van wat jullie kindjes op een dag krijgen bij hem naar binnen krijg Hij is dan ook veels te licht en te klein. Maar kan moeilijk hem dwingen om te eten Erik is bijna 15 maanden en is 73 cm en weegt nog niet eens 9 kilo.
valentijn's schema is 7.30 pyamapapje 9.00 paar hapjes yoghurt 10.00 smoeltje (koekje) 11.15 fruithap geprakt met liga erdoor 12.00 naar bed 14.30 2broodjes met jam/stroop/kaas/muisjes/pasta 16.30 fruitreep of vers stukje fruit 18.00 warm eten (vaak nog een potje) met een toetje hij mag de hele dag door drinken