Ervaring waterpokken kraamtijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jes12, 30 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Iemand ervaring met een broertje of zusje dat waterpokken had tijdens de bevalling&kraamtijd?
    Waar moet je allemaal op letten en hebben jullie dit als hinderlijk ervaren voor de kraamtijd?

Mijn zoontje heeft nu waterpokken en zal ze dus waarschijnlijk nog steeds hebben als ik ben bevallen.
    Ik lees overal dat de baby de eerste 3 maanden mijn anti stoffen bij zich draagt en er dus niet heel veel risico's aan zitten? Maar toch lijkt zo'n jonge baby me zo kwetsbaar en zou het vervelend vinden als hij gelijk besmet word..

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja klopt, de baby heeft antistoffen van jou (als je het zelf gehad hebt, anders moet je even je huisarts bellen). Kan zijn dat de baby het daarna niet meer krijgt omdat ie zelf toch wat afweer opbouwt hierdoor. De kans dat ie er ziek van wordt is klein. Goed in de gaten houden. Vriendin van me heeft het gehad, haar oudste had waterpokken, de toen geboren baby heeft tot op de dag van vandaag (ze is 6 nu) geen waterpokken gehad, wel verwoede pogingen gedaan om haar te laten spelen met kindjes met waterpokken, maar helaas. Dus waarschijnlijk is ze beschermd.
    Dus geen zorgen. Geniet straks van je zoon/dochter! Succes

jes12 vindt dit leuk.
  3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Mammielove vindt dit leuk.
  4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Een vriendin heeft het gehad, oudste kind heftige waterpokken in kraamtijd. Baby heeft het niet gehad maar het was geen leuke kraam week.

5. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Misschien zijn de waterpokken al weg als je bent bevallen.. Mijn zoontje had maar 4 dagen (heftige) waterpokken. Elke dag 2 keer in een havermout badje zetten droogt ze ontzettend snel uit. Daarna waren het allemaal korstjes. Sowieso is de baby beschermd door je antistoffen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met een beetje geluk zijn de waterpokken alweer over tegen de tijd dat je gaat bevallen en anders even afstand houden. Hier hadden ze op dag 4 de meeste blaasjes en toen zag je het met de dag opknappen. Ik gebruikte zo’n mouse bij de Kruidvat vandaan, verkoelend en minder kans op littekens, wel prijzig maar ik had wel het die dat het hielp.
    Sterkte met de laatste loodjes.

7. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Havermout badje doen we nu inderdaad 2x per dag.. hoop dat alles daardoor snel indroogt.
    Gelukkig voelt hij zich verder niet ziek Maar zou het toch vervelend vinden om hem bij de baby uit de buurt te moeten houden..

8. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Jammer, ik lees het topic nu pas!
    Hier is het helaas werkelijkheid geworden!
    Het weekend van mijn geplande ks, kreeg mijn zoontje de waterpokken. Hij mocht dus niet in het ziekenhuis komen. Ik heb maandag de ks gehad en woensdag mochten we naar huis en toen kon zoontje zn broertje zien.
    Dochter had het ook nog niet gehad, daar waren ze in t ziekenhuis niet zo blij mee, maar haar heb ik wel gewoon laten komen. Ze had tenslotte nog nergens last van.
    Zoontje is morgen 2 weken oud en dochter is donderdag begonnen met de waterpokken.... slechte timing dus allemaal :(
    Maargoed... ik heb het zelf gehad, dus zoontje heeft mijn antistoffen als t goed is mee. Ben daar dus niet zo heel bang voor, maar dochter mag even geen kusjes geven enzo deze dagen.
    Ze hebben het hier van een nichtje gekregen, zij had ook net een broertje gekregen, welke helaas niet beschermt was via moeder. Neefje heeft het dus helaas ook gekregen. Dat was wel heel erg zielig hoor, zo klein. Is er nog niet helemaal van opgeknapt ook nu. Wel van de waterpokken, maar toch wat complicaties gekregen.

MariTheresa vindt dit leuk.
  9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Overigens waren ze in t ziekenhuis wel heel panisch over onze thuiskomst. Gyn wilde dat ik de situatie met de kinderarts zou overleggen. Want broertje/zusje zouden beter uit logeren gaan als wij naar huis zouden gaan.
    Nou noway dat we dat gingen doen, dus heb niets overlegd :/

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Onder de 1 bouwen ze er geen weerstand tegen op begreep ik altijd. Kans dat ze t later nog een keer kregen was aanwezig. Dus ik was blij dat midden in de winter net na haar eerste verjaardag t bordje "waterpokken" hing. Mooier kon t niet worden. Helaas boot gemist toen en nog steeds. Extra hygiene en havermout badjes. Wij hebben de kidsclin in huis op advies van een andere mama. Veel meer kan je denk ik niet doen. Zou niet weten wat de complicaties bij een ukkie/kraamvrouw zou kunnen wezen. Snap wel dat de kraamzorg/ziekenhuis zelf er evt niet vrolijk van wordt ivm risico verspreiding (lees meer werk).

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina