Vraagje over rozijnen en krenten

Discussie in 'Voeding' gestart door Kari, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

Mijn dochtertje heeft gisteren nogal veel krenten en rozijntjes gegeten. Ik ging haar net verschonen, en toen zag ik de krenten en rozijnen nog in de originele staat in haar luier. Zelfs wat groter en dikker van formaat. Druif-formaat zeg maar. Is dit wel normaal? Ze heeft al tandjes maar volgens mij kauwt ze denk ik ook niet goed. Reacties zijn welkom.

Kari

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, dat is heel normaal... Zelfs nu vind ik ze soms nog heel terug in Jelle's luier. Zoveel mogelijk tegelijk in je mond proppen is zooooo leuk... :) Dat de rozijntjes groter zijn komt doordat ze opzwellen van het vocht in de darmen, ook heel normaal...

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    vanaf hoe oud mogen ze krentjes hebben dan? mijn dochter mag eigenlijk nog neits, ik ben wbt eten een schijterd, veel te bang dat ze dr in stikt.

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Mijn Amy krijgt ze al een paar maanden en gaat hartstikke goed.

Ze is nog nergens in gestikt en ze propt er zoveel mogelijk tegelijk in haar mond hoor.
    Denk dat je het gewoon moet uitproberen een keertje.
    Met sint periode heeft ze ook kruidnootjes gegeten dat vond ik ook wel even eng, zijn best hard maar ging goed.

En hier vind ik idd ook regelmatig rozijntjes in d'r luier terug.
    Op moment is het in om ze afgekauwd weer uit haar mond te halen en ze aan mij te geven.
    Lekkere kleef rommel dan haha.

5. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Ok duidelijk! Ik schrok me echt kapot toen ik in die luier keek! Ik dacht echt dat het niet normaal was.... Het leek me ook heel zeer doen om ze uit te poepen, ze waren echt flink opgezwollen! :)

Dan ga ik maar lekker krentjes voor d'r kopen.

Bedankt!

6. Ik heb het zo ook een keer gehad ja, toen ik rozijntjes door zijn couscous had gedaan.
    Ook druifjes in de luier. Ik vond het toch ook wel zielig, want die dingen moeten toch door z'n poepgatje dan inderdaad... lijkt mij ook onprettig.

Ik heb het verder trouwens nooit gezien, niet als ie zo krentjes eet, maar volgens mij kauwt ie ze dan ook beter.

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    jason kreeg rond de 11 maanden krentjes hij vind ze heerlijk is nu 3 maar kan er niet tegen zodra hij krenten of rozijnen eet is de volgende morgen zijn kont vuurrood en onder de luieruitslag

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier ook zo'n bange hoor! Ik heb ook nog geen rozijntjes gegeven, ben bang dat ze stikt. Maar ik zie dat jullie het allemaal nog doen! Ik ga het toch ook maar proberen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva krijgt nu sinds een weekje rozijntjes en is er dol op! Het gaat ook prima, terwijl het me wel eng leek. Hoe haar poep eruit zag daarna weet ik niet, ik heb het geluk gehad dat ik de poepluiers afgelopen week allemaal gemist heb :D.

10. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Even off topic: Snoopy, nog gefeliciteerd met Eva :D ! Leuke dag gehad?

Deel Deze Pagina