6 maanden, wat nu qua voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ti87, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Mijn zoontje is 6 maanden. Hij eet vanaf 4,5 maand gepureerde groente en fruit. Maar wat kan ik hem nu nog meer geven of hoe kan ik zijn eetschema verder opbouwen? Ik kan het natuurlijk bij het cb vragen maar ben benieuwd naar "echte" ervaringen ;) Paar weken geleden heb ik hem een stuk banaan gegeven en dan bijt hij stukken af waardoor hij zich verslikte. Hij stikte niet echt maar ik vind het doodeng. Maar ja, vroeg of laat moet hij toch van het gepureerde voedsel af. Zal ik hem nu toch al stukken aanbieden of zal ik nog even wachten en hem eerst wat grover geprakt eten geven? Volgens mij maakt het qua verslikken niet uit hoe oud hij is toch, hij moet het gewoon leren? En misschien een rare vraag maar als je een broodkorstje geeft wel gedeelte geef je dan? De "bolle" kant of de zijkant/onderkant? Nou heel wat vragen als ik het zo zie staan maar ik lees zoveel informatie dat ik soms niet meer weet wat nu de volgende stap is

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou idd overgaan op stukken, grote die hij goed kan vasthouden...bloemkool en brocolli gaat heel goed op die manier..en wortel ook. Ik zou het idd nu doen, want hoe ouder hij wordt, des te groter de kans dat hij dan "moeilijk" gaat doen. Pin je in het begin niet vast op: o hij eet te weinig, want het verschil tussen gepureerd en stukken is ff wennen. Nu gaat het er vooral om dat hij er plezier in krijgt.

Als ik een broodkorst gaf gaf ik eigenlijk alle korsten, maakt niet uit hoor welke je pakt.

3. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Oké, dank je wel voor je antwoord. Ik ga hem binnenkort een stuk groente aanbieden

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    I.p.v. korst kun je een boterham ook roosteren en dan in repen snijden.

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Rijstewafel kan je ook geven, daar sabbelen ze meer op..
    En brood gewoon een korst om op te sabbelen.

Diëtiste van L. zei vandeweek dat het niet om de voedingsstoffen gaat maar om de smaakontwikkeling.
    Dus lekker overal aan laten knagen!

Durf je het wel te proberen als F. erbij is? Hier was R. erbij en hij kan dan lekker rustig blijven, ik werd ook meteen paniekerig van dat kokhalsreflex hihi.
    Overigens, L. kan nu al veel beter eten.. Soms hoest ze even als er iets verkeerd schiet, ze leren het vrij snel :)
    Nu maalt ze meer met haar tandvleesjes :p

En als ze een te groot stuk neemt, dan duwt ze het uit haar mond.. Ook dat leren ze :)

6. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Dat is ook wel een goed idee dirksmama! Dan is het toch ook iets droger en harder

@ Kzh: Ja met F. erbij voel ik me iets geruster maar hij is er komende dagen niet... Maar zoals je weet ben ik ook gewoon een angsthaas. Moet me er inderdaad gewoon overheen zetten. Als hij het eenmaal onder de knie heeft zal het beter gaan.

Deel Deze Pagina