Dames, Mijn mannke is bijna een jaar en krijgt nog steeds voor het slapen rond 20.00 en 20.30 een pyamapapje. Nu drinkt hij hier de laatste dagen maar heel weinig van soms maar een paar slokken. Zou ik die late fles al weg kunnen laten? Vanaf wanneer kreeg jou kindje geen late fles meer? Oh ja zuivel voor de rest krijgt hij dat over de dag verdeeld genoeg.
Mijn zoontje heeft nooit een late fles gekregen, hij kreeg namelijk BV . Tot 14 maanden om precies te zijn, toen ben ik gestopt met BV. Sindsdien krijgt hij beneden voor het slapengaan een bakje yoghurt.
Bij ons ging het zo: - met 9 weken geen nachtvoeding meer - met een half jaar geen late (rond 23.00u) avondvoeding meer (dus slapen van 19.00-7.00 (dat wisselt nog wel eens, maar ongeveer...) - sinds een week of twee (dus met 14/15 mnd. ongeveer) geen flesje halfvolle melk meer na het avondeten Dit is allemaal gegaan op aangeven van de kleine man. Hij dronk dan gewoon praktisch niks meer van de voedingen (in ons geval borst tot 7,5 mnd, maar dat hoeft in principe niet zoveel uit te maken) en dus probeerden we ze te laten vervallen. Je merkt het snel genoeg als je zoontje dan weer eerder honger krijgt, dus probeer het gewoon lekker uit!
Vanaf 1 jaar geen melk meer voor het slapengaan. Pyjamapapjes heb ik nooit gegeven (wel een tijdje wat rijstebloem vanille voor de smaak). Van het ene op het andere moment gestopt en dat ging prima. Hij krijgt ongeveer 300 ml zuivel over de dag (2 x bekertje melk + yoghurt als toetje)