Zoontje 4 maanden slaapt slecht door 's nachts

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mevrnathalie, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Beste voedingsdeskundige,

Mijn zoontje slaapt al enige tijd slecht door 's nachts. Eerst ging het best goed maar het is momenteel echt een drama. Hij wordt volgens mij niet echt wakker i.v.m. honger want hij huilt niet, hij is meer aan het vervelen en uiteindelijk valt hij wel weer in slaap nadat wij er 10 keer uit zijn geweest voor zijn speentje te geven. Ik wil hem wel laten maar we hebben nog een jongentje die slaapt en ben ook bang dat hij er wakkeer van wordt. Hij wordt wel3 tot 4 x wakker in de nacht en eerdat hij weer slaapt...
    Ons schema is als volgt:
    6:30 fles 180 + 6
    10:00 fles 180 + 6
    12:15 fruithapje
    15:00 fles 180 + 6
    19:00 fles 180+ 6
    23:00 fles 180 + 6

We hebben de afgelopen dagen wel geprobeerd om over te gaan naar 4 flessen maar dat ging helemaal niet, hij komt dan helemaal in de nacht voor een fles. Af en toe geef ik nu tussen de voedingen van 15:00 uur en 19:00 uur een paar hapjes groente. Maar dit vervangt denk nog geen fles.

Ik snap ook echt niet waarom hij niet lekker doorslaapt. We doen heb in de avond ook in bad, niets helpt. Misschien heeft u tips en vraag me af of ons schema er zo goed uit ziet. Ryan was 4 oktober precies 4 maanden.

Moet zeggen dat wij er beide behoorlijk doorheen zitten, als je al weken geen goede nachtrust hebt en inmiddels ben ik ook weer aan het werk dusja...hoop dat hij gauw weer goed gaat slapen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Nathalie,

Ik kan me goed voorstellen dat je met het slaapgebrek, werken en alles erbij er goed doorheen zit. Wat vervelend.

Je schema nu ziet er prima uit. Totdat Ryan 6 maanden oud is, kan je prima 5 flessen van 180/6 geven. Welke soort flesvoeding geef je nu?

Je kan eens proberen om als laatste flesje een voeding voor hongerige baby's (Friso Extra - snel honger/lekker slapen) te geven. Deze valt wat zwaarder. Heb je ook al eens geprobeerd om rijstebloem in de laatste fles te geven?

Rond de 4 maanden maakt de ontwikkeling ook weer een sprong. Sommige kindjes zijn daar een poosje onrustig van. Herken je dat bij Ryan, doet hij nu nieuwe dingen? Dat gaat na een aantal weken vanzelf weer beter. Heel veel succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina