Wat kan ik mijn zoontje geven om wat meer vet te kweken? Vandaag naar het CB geweest maar word er niet echt wijzer van hun adviezen. Hij weegt 7640gr en is 68cm ( kleine man). In 4 weken tijd maar 640 aangekomen. Super bewegelijk, kruipt en speelt veel. Alles wat hij binnen krijgt verbrandt hij denk ik meteen. Hij is altijd een slechte drinker geweest dus hij krijgt ochtend en middag pap uit bord. Broodje weggelaten anders krijgt hij helemaal geen melk meer binnen. Banaantje met liga wist ik al en krijgt hij en volle yoghurt. Ben benieuwd wat nog meer.
in vier weken tijd 640 gram aan komen is toch super netjes! ze gaan er vanuit dat een kindje tussen de 100 en 200 gram per week aan moeten komen ! dus daar zou ik me niet druk om maken! je zou kunnen proberen ze melk aan te bieden in een beker of tuitbeker of rietjesbeker mischien wilt hij dan wel . ook zo je er een fruitsmootie van kunnen maken zijn melk en dan heerlijk fruit er door hee blenderen !
640 in 4 weken is goed toch ? Hier in 3 of 4 maanden tijd net geen kilo erbij en ze volgt haar eigen lijn(bijna gemiddeld). Alhoewel dat was met 9 maanden. Misschien toch brood aanbieden met roomboter er op als tussendoortje. Inderdaad kijken of hij kv wel uit iets anders wilt drinken en misschien een smaakje er aan. Verder kan je volgens mij niet veel. Is zijn gewicht erg laag of volgt hij zijn lijntje niet meer ? Hier ook een erg druk meisje dat allang niet meer van slapen houdt (nooit gedaan ook) max is vaak 12 u heeel soms 14 u. En ik zou ook graag wat reserves bij haar kweken maar ze komt niet veel aan.
Hier ook een dun mannetje hoor... Hij weegt nu 10 kilo denk ik(met 14 maanden 9700 ong) en is iets langer als 80 cm... Zolang de verhoudingen kloppen mAkt het niet uit toch...
waarom zou je vet willen kweken? volgt hij zijn eigen lijn? cb maakt zich er niet druk om lijkt me anders hadden ze er wel op gehamerd.. je hebt geen zwaar kindje maar ook geen lange.. die veroudingen zullen vast kloppen, dan moet je hem niet "vet willen kweken"
Banaan (zou er zelf geen liga door doen), avocado is lekker (ook evt op brood) (je kunt banaan en avocado ook door elkaar prakken) evt zalm als je al vis geeft. Volle zuivel en roomboter is altijd goed. Verder klinkt het toch prima zo
640 gram is netjes hoor op weken. Ze gaan op een gegeven moment toch minder hard wat groei betreft en ik kan me herinnerenn van de andere kids dat dat rond deze leeftijd was. Ze worden dan steeds actiever waardoor ze meer verbranden. Je kan hem volle producten aanbieden, dat is zo en zo beter voor die kleintjes. Verder is het zolang hij goed eet, zijn curve niet afbuigt en vrolijk en actief is, accepteren dat het geen dikkertje is. Onze kleine meid woog met 9 maanden 7400 gram en is 72 cm.
Zijn lijntje qua gewicht is iets naar beneden gegaan. Maar qua persoontje en motoriek is hij weer heel snel. Kruipt rond en roept al mema als hij me nodig heeft. Dacht dat het weinig was. Die vrouw weer bij het Cb met haar afkeurende blik en dat ik toch maar een broodje moet proberen grrrr. Ben wel eens jaloers om eerlijk te zijn op die bolle baby's. Maar goed hij loopt voor op motoriek dat is wel een geruststelling na een pasgeboren baby van 2495gr met 41 weken.
Gewoon lekker laten etenen drinken wat hij wil. Zorg voor volle zuivel, echte boter op het brood en in de pap, olijfolie bij de warme maaltijd. En vooral niet willen 'vet kweken', jouw kind is zoals ie is!
Hier moet ik ook vetjes kweken van ka en eetteam. Mijn meisje van 16 mnd oud is helaas weer afgevallen en weegt nog maar 9,3 kilo. Je zou denken netjes toch? Nee! Ze is nu ruim over de 92 cm heen. Haar bmi is 10 en hoort tussen de 18 en 21 bmi in te liggen. Ze is nu echt erg mager en is nu 3,5 kilo te licht. Ze kan al vanaf maandag geen melk verdragen. Alle Nutrinidrink,yogolino of volle melk en yoghurt komt er weer uit. Ook brood en fruit eet ze nu niet. Gewoon drinken zoals thee,water en limonade blijft er wel in. Maar op alleen thee water of limo kan ze niet leven en aankomen. Ben ten einde raad. Hopelijk gaat mijn meisje weer eten en aankomen. Jou kindje is nog geen 2 kilo lichter. Maar wel 24 cm kleiner dan mijn meisje. Mijn meisje is een stuk dunner dan jouw kindje. Zolang je kindje in verhouding is is het goed. Hier zijn de verhoudingen ver van elkaar af.
Jeetje Biancamv2, ben je al bij de arts geweest? Lijkt mij inderdaad dat ze niet alleen van water kan leven. Er moet toch een reden zijn dat ze bijna niets binnen kan houden?
Bianca: wat vervelend dat ze weer zo afgevallen is. Klinkt eerder als een virusje of zo, want voorheen kon ze die zuivelproducten toch wel goed binnen houden?? Heb in ieder geval al vaker gelezen dat ze die toch al langere tijd krijgt... Moet ze nog tanden krijgen of zo, dat ze verder ook niet veel wil eten? En ook last van diarree? Succes in ieder geval, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als je je meisje zo mager ziet worden. Hier nu 96cm bij nét 14kg en dat vind ik al zo'n 'gespierde spijker'.... TS: vind het ook zeker niet overdreven licht hoor! En zeker, zoals je aangeeft, als je kindje lichamelijk zo actief is... Helemaal niet gek. Gebruik in ieder geval roomboter op brood en bij het avondeten, volle kwark/yoghurt, avocado en lekker laten eten wat ie op kan qua fruit en groenten in ieder geval. Evt extra aardappeltje. Bij zo'n actief leven en vol in ontdekking kunnen ze vaak wel wat extra's gebruiken!! Hier op die leeftijd ook 68cm en 7260gr...