6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jen30, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Mijn meisje is deze week 6 maanden jong/oud. Ineens vind ik dat alles rap gaat, lijkt wel alsof ze iedere dag groeit.
    Maar ik vraag me af hoe het met de andere 'babies' van 6 maanden gaat.
    Hier eet ze fruit en groenten en is ze sinds 3 dagen de reiswieg uit en nu in de wandelwagen zodat ze wat meer ziet want liggend wandelen.. nee daar ging mevrouw niet meer mee akkoord.
    Ik worstel wat met het wakker zijn van haar. Ze sliep altijd zo lang en het wordt steeds korter maar ze weet niet goed wat ze met haar vrije tijd aan moet en ik vind het ook lastig. Ik wil ook niet iedere keer gaan wandelen...
    Ik heb zelf het idee dat ze nog niet langer dan 1,5 tot 2 uur wakker kan zijn maar 45 minuten voor de fles weer naar bed is ook geen optie.
    We zitten ongeveer 3 x 45 minuten per dag met een krijsend kindje... Herkennen jullie dit ook, mama's van babies van 6 maanden jong?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.016
    113
    Ik herken het niet echt, maar wij hebben ook een supermakkelijk mannetje. Die huilt alleen als hij erg honger heeft.

Kun je de fles niet wat eerder geven dat ze daarna lekker kan slapen? Misschien slaapt ze dan ook wat langer.
    Soms zijn ze gewoon aan het rommelen met hun flessen en slaapjes, op zoek naar een nieuw ritme.
    Als je kindje echt drie kwartier huilt omdat ze nog niet naar bed mag en nog geen fles mag, dat is toch ook niet leuk?

3. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Mijn zoontje is ook net 6 maanden. Hij eet ook fruit en groente (groente gaat nog niet echt van harte) en we zijn begonnen met brood wat hij heerlijk vind. Ik herken het met het slapen. Mijn zoontje verzet zich aldoor tegen zijn slaap en zodra hij dan echt moe wordt is het alweer bijna tijd voor de fles en gaat ie dus ook niet meer slapen. Ik merk wel dat hij na zo'n 2 uur wakker zijn echt weer moe begint te worden. Het wisselt ook erg per dag, de ene dag slaapt ie meer dan de andere. Hij slaapt 's nachts ook ineens onrustig, is nu al 2 weken om 01.00 uur wakker maar gaat vervolgens wel weer slapen. Hij is ook druk aan het draaien en bewegen in zijn slaap.
    Ik zit nog steeds met het probleem dat hij overdag nergens anders wil slapen dan op mijn schoot of onderweg in de draagdoek/kinderwagen. 's Nachts slaapt hij bij ons op de kamer in zijn co-sleeper van ongv 20.00 tot 08.00 uur zonder problemen (behalve dat ie nu dus aldoor onrustig is). Ben weer aldoor druk aan het oefenen om hem overdag in zijn bedje te laten slapen maar vandaag was het weer drama. Iemand daar nog tips voor?

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ja, dat herken ik wel. Hij is momenteel erg aan het rommelen met z'n slaapjes, ik vermoed dat hij binnenkort van 3 naar 2 slaapjes gaat. Kan ineens ook weer een stuk langer wakker blijven, maar idd wat jij zegt: het lijkt wel of hij niet snapt wat ie met al die extra tijd moet doen ;). Huilt nu ook sneller, wordt oprecht boos als hem iets niet zint, maar is daarentegen wel super makkelijk af te leiden. Dat is dus wat ik maar steeds doe: afleiding en afwisseling bieden. Het slaapje voor de laatste fles blijft lastig: altijd maar 45 minuten, redt het dan net niet om niet jengelig te worden aan het eind. Fles wat eerder geven doe ik al, maar teveel vervroegen is ook niks, want dan laat hij veel staan.
    Verder rij ik veel met hem rond in huis in de kinderwagen, heb idd ook geen zin om constant te gaan wandelen ;). Betrekken bij dingen helpt hier ook. Als ik ga schoonmaken, zet ik hem ernaast. Vindt ie prachtig. Overigens zitten ze rond deze leeftijd weer in een sprong, is hier overduidelijk te merken...

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het is een beetje uitproberen, DL had ook moeilijke periodes en dan moesten we onze 'planning' weer een beetje aanpassen en ging het weer goed (wij voedden toen nog op vraag, maar toch sloop er altijd een soort schema in , dat we steeds moesten aanpassen omdat dl andere behoeftes kreeg - ik vond dat erg onhandig *controlfreak* )
    Misschien de fles dus eerder geven?

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ga jullie volgen.Bij mijn dochter, nu 5,5 mnd, herken ik dit (nog) niet.

Jen ik weet van jou dat je een prachtig ritme er in had bij jouw dochter, dat heb ik hier niet.
    Ze slaapt wanneer ze moe is (oogjes wrijven, gapen.. slaapt 3-4x per dag) en krijgt wel iedere 3 à 4 uur de fles en zo rond het avond eten een groente of fruit hapje.

Ik zet haar geregeld in een wipstoeltje als ik me douche of aankleed, dat vindt ze reuze interessant, zo ook bij het huishouden.
    Ze kijkt haar ogen uit.

Ik leg haar geregeld op een speelkleed en later weer is in de box, steeds met andere speeltjes en nu met het mooie weer gaan we veel de tuin in en ik wandel uiteraard ook veel (boodschappen doen).

Geukkig kan ik haar wel goed in haar bedje leggen, ook overdag. Ze lijkt er soms wel een grapje van te maken, spuugt ze steeds haar speentje uit -en gaat heel hard lachen-, die ik er dan steeds weer in stop net zo lang tot ze weer in haar oogjes gaat wrijven.
    Huilen doet ze maar weinig gelukkig. ook niet meer bij het wakker worden, ik hoor haar brabbelen, laat haar een tijdje haar eigen ding doen in bed en na een min of 15-20 brabbelen en met haar doekje zwaaien ga ik haar halen (beeld babyfoon, ideaal!).

Zou jouw dochter meer honger hebben?

7. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties..
    De tips om meer te betrekken bij je eigen acties neem ik van harte aan. Liggen in de box of op het speelkleed is ook geen enorme hobby meer. Zitten wil ik mama, dan zie ik veeeeel meer!!
    Het is ook niet niets he, wat leren ze veel in zo korte tijd.
    Vandaag is ze weer op de opvang, daar is genoeg te doen en te zien.. ik ben benieuwd!!
    Echt meer honger heeft ze denk ik niet, het is echt van "wat moet ik met mijn extra 'vrije' tijd?".
    Ik zal haar op mijn eerste volgende vrije dag eens overal mee naar toe nemen, naar de badkamer, keuken etc etc.. ik ben benieuwd!

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Gewoon standaard eten geven als ze wakker wordt? Dan gaat ze i.i.g. niet met een lege buik naar bed. Wij doen het zo:
    Wakker worden in de ochtend: fles
    Voor eerste slaapje: fruit + thee
    Direct na eerste slaapje: warme hap met klein flesje als toetje
    Na 2e slaapje: klein potje fruit/groente + thee
    Na 3e slaapje: fles
    En dan soms nog een avondvoeding en/of een nachtvoeding, afhankelijk van hoe hij het hebben wil...;)

Verder ben ik na het eten geven nog zo'n half uurtje met hem aan het spelen, in totaal zijn we dan ongeveer een uur samen bezig na het wakker worden. Daarna gaat hij gewoon in de box liggen. Zitten zou hij liever doen, maar deze strenge mama vindt dat hij zelf maar moet gaan zitten als hij dat zo graag wil, hihi. :p

9. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Het probleem ligt/lag niet bij het eten maar met de extra wakkere tijd maar we doen nu alles samen op vrije dagen... ik betrek haar erbij.
    Plus ik denk dat het toch een sprong was (ik geloofde er niet zo in maar ik heb toch maar even wat gelezen en het kan heel goed zijn). Ze is nu weer super gezellig en gewend aan het feit dat ze zo veel wakker is! Wat leren die kleintjes toch veel he!

Deel Deze Pagina