wat geven jullie allemaal met 6 maanden en op welke tijden? en als je iets nieuws toevoegd hoe begin je er dan aan?
Merels schema ongeveer 7.30- fles 10.00-fruit, een stuk banaan in de hand vandaag 11.30-fles Maar een heel klein beetje gehad daarom later nog eens) 14.30-fles 16.30-groentehapje 18.30 fles 21.30 fles We zijn begonnen met groente hapje 's morgens op aanraden van dietiste. Gewoon wat opwarmen (half potje ofzo) en geven. Kijken wat ze ermee doet. 3 dagen dezelfde soort groente geven om te kijken hoe ze erop reageert. Als ze dan op 4 groentes goed reageren, dan kun je over gaan op fruit. In het begin zijn het vaak maar een paar hapjes en kan je gewoon de aantal voedingen aanhouden die je anders gaf. Ik geef Merel nu soms een halve liga eerste stap in de hand, kan ze zelf ontdekken en die gaat er met smaak in.
met 6maanden ben ik begonnne met fruit(tussen 2 en 3 uur.. naar 2 weken gestart met groente rond de klok van 5. 8uur fles 12 uur fles half 8 papfles.
Hier het volgende: 08:00 - fles 180/6 met 2 eetlepels nutrix 11:00 - ongeveer 100 gr fruit 12:00/12:30 - fles 180/6 16:00/16:30 - 100 gr. groente + 120/4 fles 19:30 - fles 180/6 met 3 eetlepels nutrix Geen idee of ik het goed doe. Moet over 2 weken naar het CB...ze doet het er wel ok op volgens mij.. Succes, M
om 08.30 fles 12.00 fles 13.15 fruit 16.00 fles 17.15 avond prak 21.00 fles + 3 nutrix af en toe krijgt seff een bambix rijstewafeltje of een liga koekje door zn fruit.
Bram zijn 6 maanden schema: 7.30: papfles (200 ml) 11.00: fruit 12.30: fles (200 ml) 17.00: groenten + fles (100 ml) 19.30: fles (200 ml, 3 schepjes Nutrix erin) Ik ben gewoon begonnen met een paar hapjes aan te bieden. Kijken hoe je kindje reageert. Rustig aan de hoeveelheden opbouwen.
Wij begonnen toen met groenten. A la Rapley, op het moment dat wij ook warm aten. Gewoon kijken wat hij ermee deed. We gaven hem 3 dagen hetzelfde om te kijken naar ev. allergische reacties. Toen dat allemaal goed ging, met 7,5 maanden fruit. Geen vaste tijden voor het fruit, zijn flessen mm krijgt hij op verzoek en dat wisselde toen nog weleens. Om te kijken welke groenten/fruit wanneer houd ik het schema van Stefan Kleintjes aan.
@ natascha30 : ik lees dat jullie al met brood begonnen zijn..hoe ben je begonnen en hoeveel geef je? onze kleintjes zijn bijna even oud en bij het CB zeiden ze ook al dat ik wel met stukjes brood mocht beginnen, maar vind het zo vreemd, ze zijn 6 mnd en mogen ineens zoveel! Seff zit trouwens nog wel op 4 flessen. Liefs Emmie
ze raden aan om met een korstje te beginnen maar dat vond hij niet echt wat dus heb gewoon een lichtbruin boterham met halvarine en klein beetje smeerkaas gemaakt en in hele kleine stukjes gesneden (zeg maar zo groot als rozijntjes) en dan doe ik elke keer een stukje in zijn wang.....hij sabbelt erop en slikt het na een tijdje door (soms even hoesten) Dit gaat hartstikke goed en ik geef tot hij niet meer wil......nu is dat nog een kwart tot halve boterham sinds wij warme hap fruit en boterham geven is hij vanzelf overgegaan op 3 flessen
dank je voor je antwoord! Ben benieuwd, ik wacht nog heel even en dan ga ik het ook eens proberen! Seff krijgt nu heel af en toe een bambix rijstewafeltje en dat gaat ook super goed, hij vind het heerlijk, dus dan komt het met de brood vast ook wel goed!
ik heb gister een boterham gegeven met boter, en dan van die stukjes zo groot als rozijntjes... nou dat is echt super joh lekker dat ze het vind haha en geen gehoest en geproest gewoon een stukje of 5 6 opgegeten haha dus succes dames
ok super! ik ga binnenkort ook echt beginnen hoor, zit al een beetje rond te kijken naar verschillende schema's....hoe ik dat strax ook weer een beetje ga veranderen...uiteindelijk ga ik ook rustig over op 3 flessen als ie genoeg groente fruit en brood eet!
er werd mij vanmorgen gezegd dat als de kleine al een poos boven de halve liter zit en groente en fruit eet dat je dan een fles weg mag laten... na hier liet ze em sind enkele dagen wet melk staan en eet verder heel goed dus vandaag gaat de eerst fles eraf en dat word die van 11uur en daar geef ik nu de fruithap om te compenseren ben benieuwd succes!
ok! en hoe is het gegaan met die 4e fles eraf? ik ga morgen beginnen met brood.... ik dacht het zo te doen : (eerst ff oude schema...) 08.30 fles 210 + 7 12.00 fles 180 + 6 13.15 fruithap 16.00 fles 180 + 6 17.15 warme hap 21.00 fles 180 + 6 + 3 nutrix Nieuwe schema ( om te proberen) 08.30 pap uit een bordje bambix met granen en vezels 12.00 brood + fles 180+6 15.30 fruit (desnoods de eerste paar dagen nog een heel klein flesje erbij, en die er later dan af) 17.15 warme hap 20.30 fles 180 + 6 + 3 nutrix Ben benieuwd! xx
hej emmie na sind een paar dagen ben ik dan bezig met 3 flessen... gaat heel goed! oude schema: 07:00 fles 210+7 11:00 fles 210+7 13:30 fruithap 14:30 fles 210+7 17:30 groentehap 19:00 fles 210+7 07:30 fles 210+7 11:00 fruithap 12:00 brood (als ze rond de 7 maanden is) 14:30 fles 210+7 17:30 groentehap 19:00 fles 210+7 ben benieuwd hoe het bij jou gaat! succes
hai! nou hier ging het (tot nu toe) super! vanochtend dus pap uit een bordje...dat was iets minder, dus denk dat ik toch voor een papfles ga... verder om 12.00u broodje met boter en smeerkaas! dat vond ie echt heerlijk! hij heeft het zo goed als helemaal opgegeten! na het broodje nog een fles. verder de fruithap en net het warmeten gehad, heb geen klein flesje meer bij gedaan, wel een beetje yoghurt na. dus als het goed is zitten we vanaf vandaag op 3 flessen! Liefs Emmie
jeej wat goed slaapt ie ook al door? hier wel namelijk en geen last gehad van die fles minder gelukkig!
ja super he? ben ook super trots! grote boy! Seff sliep al redelijk snel door, tis echt een slaapkop! ik geloof dat ie er ong. met 2 maand al mee begon.. Hier dus half 9 de laatste fles dan ligt ie er rond half 10 weer in en dan slaapt hij tot een uur of 8.00 door als ik moet werken dan meestal wat eerder..maar ik ben super tervreden! morgen moet ik dus weer werken, dus ben benieuwd hoe hij het bij oma doet! liefs Emmie