26 weken en nu al zat.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snoepje84, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Klinkt een beetje hard maar pfff heb t nu wel echt gehad mijn lieve hemel en ik moet nog als alles ok gaat 14 weken... Begrijp me aub niet verkeerd ben natuurlijk echt blij met de kleine hummel en met elke schopje wordt ik alleen maar meer en meer verliefd. Maar ik zit er geestelijk en lichamelijk nu al helemaal doorheen. Vandaag ook huisje aan kant gemaakt na een half uur gewoon weer steken in mijn buik en een blaas die net een tijdbom leek.. met douchen als ik iets laat vallen wat de laatste tijd alleen maar vaker gebeurt ;) zodra ik buk lijkt het net alsof ik weer niet overeind kan komen en de buik moet nog groter worden! Plus de kwalen die ik heb zwangerschapssuiker ook geconstateerd. Heb een volle afspraken kaart bij het ziekenhuis. Ik ben gewoon niet vooruit te branden...

Maar wat ik het meest mis is me oude wekelijkse routine. Dat ik weer 30 uur werk met collega's om me heen. (Werk momenteel halve dagen en dat valt nog weleens tegen) Ik mis het sporten (kan ik nu niet ivm te lage placenta) ik mis dat ik welleens in de maand een saunaatje kan pakken :( misschien ben ik een zeur ik weet t niet maar ik mis het gewoon enorm.. ik ben bang soms dat ik dit allemaal straks ook niet meer kan na de bevalling natuurlijk zullen er dingen aangepast en veranderd moeten worden maar ik denk er wel vaak aan...

Pff ok dames sorry voor de lap tekst maar moest ff me hart luchten :eek:

2. Echt vervelend joh :(

Maarre.... dat saunaatje dat zou ik snel even doen nog. ;) Want in het tweede trimester mag dat wel hoor, zeker als je een ervaren sauna-ganger bent. Tenzij je te hoge bloeddruk hebt,.... Ik heb tijdens het tweede trimester zelfs nog meegedaan met opgietingen, heerlijk vond ik het. Gewoon goed in de gaten houden, voldoende drinken etc. Net zoals altijd, eigenlijk.

In het eerste en laatste trimester wordt het wel afgeraden trouwens.

3. snoepje84

Ik heb juist gelezen dat het de gedurende zwangerschap helemaal niet mag ( iets met te hete lichaamstemperatuur wat niet goed is voor de baby ) ik zal anders even dinsdag aan de gynaecoloog vragen maar bedankt voor je advies ;)

4. Onze vk zei in elk geval dat het gewoon mocht. Je moet jezelf natuurlijk niet helemaal gaar laten stomen uiteraard :p

5. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Over de sauna zijn de meningen verdeeld. De een zegt dat het gewoon kan de ander niet. Vraag Het bij je vk/gyn na. Wat je zowiezo kunt doen is lekker zwemmen!

Ik ben het inmiddels ook zat. Kan nagenoeg niks meer zonder harde buiken.

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik begrijp je helemaal. Ik had zo'n verschrikkelijke zwangerschap bij mijn dochter dat ik het ook erg zat was al vroeg in de zwangerschap. Maar was uiteraard blij dat ze gewoon 39 weken bleef zitten. Was het beste voor haar. Maar wat zat ik er door heen zeg! Ik ben echt niet gemaakt om zwanger te zijn. Ik ben nu weer zwanger en dit word ons laatste kindje. Hoop dat me nu een wat beter zwangerschap gegund is.

Over de sauna. Ik heb ook gehoord dat als je echt gewent bent om naar de sauna te gaan dat je in het 2e trimester best kan gaan. Iemand die nooit gaat word het wel afgeraden. Zou het uiteraard wel even navragen aan de gyn, want misschien mag jij niet door bepaalde dingen. Dat kunnen wij niet beoordelen. Ik was eens in de sauna (ga maar 1x per jaar ofzo) en toen was er ook een zwangere met een flinke buik ;) (wil natuurlijk niet zeggen dat het dan goed is, sommige mensen doen van alles wat niet goed is natuurlijk)

7. snoepje84

bedankt dames ik zal t zeker aan de gynaecoloog vragen ;)

@bam, ik begrijp je volkomen dat heb ik dus ook.. eerste 3 maanden waren al geen pretje ivm langdurige blaasontstekingen en paar keer zelfs uitgedroogd. Toen ook een dag of 5 met helse kiespijn gelopen omdat geen ene tandarts het risico wilde nemen mij te verdoven ;) etc etc. Pas na week 14 is alles weer "normaal" paar weken weer rust en echt werkelijk waar ik genoot ook van de zwangerschap had geen pijntje niks. En sinds week 22 al rugpijn, wederom blaasontstekingen en gewoon angst voor de bevalling angst voor NA de bevalling. Krijg ik die kilo's wel weg? En nog 1001 vragen pff misschien zijn het de hormonen ik weet t niet maar zo voel ik me nu echt..

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Herkenbaar, maar dat zijn vaak vlagen.
    Opeens gaat de tijd weer sneller en dan lijkt het weer even stil te staan.
    Ik ben het met tijden ook kotszat geweest en opeens zit ik toch op 36 weken.:$

9. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Och, dat is niet prettig dat alles een beetje tegenzit. Het is jammer dat je niet vol uit kunt genieten. Gelukkig ben je al ruim over de helft. Ik hoop dat je snel weer kunt genieten van je laatste weken. Over een maand ga jij je laatste 10 weken al in. Het is niet meer optellen, maar aftellen van weken. En tot die tijd, mag je best hier je hart luchten hoor. Een zwangerschap is niet alleen maar een leventje op rozen. We zijn er om elkaar te steunen.

10. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ik heb juist het tegen over gestelde wordt er sip van als ik denk hoe snel de zwangerschap gaat, en het lijkt wel gisteren dat ik net bibberende handjes me zwangerschapstest in handen had. Vindt het zwanger zijn heerlijk.
    Begrijp me niet verkeerd is helemaal geen snauw naar jou, probeer me ook vaak in te denken hoe het voor vrouwen is die een zware zwangerschap hebben, of er niet van kunnen genieten snap heel hoed dat het niet altijd geweldig is, En dan denk ik konden alle zwangere zich voelen zoals ik me in deze zwangerschap voelen.

Dikke knuffel

11. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar... Ik vond zwanger zijn niet echt leuk, kon bij de tweede keer steeds minder, zat mezelf in de weg, emotioneel als de neten en het gewoon zo ontzettend zat zijn. Dacht dat de kleine eerder dan de ud zou komen, was ik heilig van overtuigd, blij dat ik de verjaardag van de oudste had gehaald en toen maar wachten... 'Hekaas' voor mij ging de ud gewoon voorbij en met 1,5 week over tijd werden kleine pas geboren(nadat ik ingeleid was). Man man man wat heb ik vaak liggen janken omdat ik overtuigd was dat de kleine helemaal niet meer zou komen...

12. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, ik vind zwanger zijn niks aan! Tuurlijk, er zitten leuke momentjes tussen, maar ik wil zó graag mentaal en lichamelijk mezelf weer zijn.

Nee, niet echt mijn hobby, ik ben al een tijdje aan het aftellen. ;)

13. snoepje84

Dank je wel :) dat had ik ook hoor een aantal weken ging het echt heerlijk natuurlijk zijn er soms nog momenten dat ik echt er echt van geniet of althans van probeer te genieten. Maar het is echt zwaar vannacht ook wederom geen ene oog dicht gedaan te hevige krampen en de kleine trappelt echt te laag waardoor het net lijkt alsof het er al uit wil komen. Soms houdt ik me hart vast morgen weer naar het ziekenhuis bij de diabeet polikliniek afspraken afspraken.. ach het komt allemaal heus wel goed

Deel Deze Pagina