6 minuten

Discussion in 'De lounge' started by Sjaaak, Apr 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    de hartstichting is met een campagne begonnen over hoe je met mensen die een harstilstand krijgen moet omgaan

om te zorgen dat de overlevingskans van zo'n mens van 5 - 10 % naar 70% kan stijgen

daarom wou ik jullie deze informatie niet onthouden
    het lezen kan zo wie zo geen kwaad iedereen zou dit moeten weten vind ik

http://www.6minuten.nl

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb geen reanimatie cursus gevolgd, maar je kunt beter iets proberen dan niets, en als 1e idd 112 bellen.

3. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    Nou meidje daar heb je helemaal gelijk in.
    Ik heb ook mijn diploma gehaald omdat ik gewoon mensen wil helpen als ze in nood verkeren.
    Maar wat ik niet verwachten toen ik in het echt mee maakte ik een black out kreeg.
    Mijn leraar heeft toen gezegt je onthoud alles wat ik je geleerd heb.
    Nou ik kreeg echt een vette black out.
    Afgelopen zaterdag stikte een collega van mij in iets hards ik was op dat moment alleen bij haar en zij had adem nood.
    Ze wees naar haar keel en zag dat ze in iets stikte maar door die black out wist ik niet meer wat ik moest doen.
    Nu weet ik zo te vertellen wat je moet doen maar op dat moment wist ik niks.
    Hier heb ik het heel moeilijk mee.
    Gelukkig was alles goed afgelopen door dat ik in paniek op haar rug sloeg.
    Maar heb er nog steeds last van ik haat mijn zelf gewoon dat ik een blackout kreeg.
    Ik wil er alles aan doen om hier van af tekomen maar zou niet weten hoe.

Maar vindt het heel goed van jou om mensen hier op te laten letten.
    Want inderdaad er sterfen te veel mensen door die reden.
    Ze zouden hier mee op school moeten beginnen ;)

Lover :oops:

4. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Een tijdje geleden hebben ze al reclame gemaakt doormiddel van een tv serie. Daar in lieten ze 2 gevallen zie en bij de ene werd meteen in gegrepen en bij de ander niet. Was een goede serie, je werd met je neus op de feiten gedrukt.
    Ik zelf heb er ook een diploma voor maar weet niet hoe ik in het echt zal reageren, hopelijk goed en rustig.

Jeetje lover kan best begrijpen dat je even niet wist wat je moest doen.
    Je moet je zelf niet haten omdat je een blackout kreeg.
    Heb ik ook een keer gehad dat ik een blackout kreeg toen iemand niet goed werd maar was toen wel wat jonger. Het is toen ook goed afgelopen. Ik heb er veel over gepraat ook met de persoon die wat had.
    Mijn heeft dat goed geholpen. Mischien helpt dat bij jou ook. Veel sterkte ermee.

5. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Goede reclame indd..

lover dat had ik ook.. heb ehbo en al.. maar toen mijn zoontje in een stukje brood haast stikte wist ik van paniek ook niet wat ik moest doen.. sloeg ook op zijn rug, hij liep al blauw aan en ik was helemaal hysterisch. Gelukkig was mijn vriend erbij en deed de heimlich.. moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als hij naar zijn werk was geweest.

Zo zie je maar ... diploma en al en toch zo hysterisch als het maar kan.. terwijl ik normaal gesproken niet snel hysterisch word en rustig kan blijven in rare situatie's. Maar goed dan gaat het om je eigen kind.. misschien dat dat anders is.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    lover wat vervelend dat je dat mee gemaakt hebt! je moet het jezelf niet kwalijk nemen hoor, daar kun je niks aan doen, dat doe je niet met opzet. jouw reactie is ook maar puur menselijk en het is toch nog goed gekomen!?!

Share This Page