kunnen ze met 6 mnd al echt zo eenkennig zijn en echte verlatingsangst hebben? onze dame is met alles wat sneller dan gemiddeld maar dat lijkt haar nu wel op te breken. ze plakt vast aan mama (lang leve de draagdoek), ook papa is vaak niet meer goed genoeg tenzij mama in beeld blijft. verdwijnt mama even uit beeld, dan gelijk gillen en er achter aan proberen te komen (kruipt al). maar ook in bed, slapend weg leggen na tiet lukt niet meer, ze voelt het en is gelijk weer wakker en huilen, tot ik haar rug streel, billen klop oid dan valt ze weer in slaap, maar loop ik dan weg... en zo gaat het meerdere keren per nacht ook. ze komt veel vaker voor een voeding en wil dan ook niet meer alleen in bed. verpest ik haar dan door haar bij mij te laten slapen (vanaf sochtends vroeg) of herkent iemand dit als periode? ik zal eerlijk zeggen, qua slapen ben ik ondertussen echt gebroken! zl heeft tegenwoordig ook monsters onder zn bed. dus deze mama is de hele nacht in touw. en sochtends zijn ze ook rustig beide om 5 uur wakker. stomme vraag erbij trouwens, wat ik clusteren precies? als ik het idee heb dan ik enkel nog een fopspeen ben dan koppel ik haar af en breng naar bed. wat dus niet werkt.. echte fopspeen wil ze trouwens niet.
Met clusteren bedoelen ze regeldagen. Vaak hebben ze dan meer honger. Meestal ontwikkelen ze dan een ander schema, slapen ze wat anders of wat meer/minder, etc. Met 6 maanden eenkennig vind ik vrij vroeg. Dat je kindje 'snel' is wil niet zeggen dat ze met alles snel is. Verlatingsangst is echt pas rond de 9 maanden.
dat dacht ik ook kwebbel, daarom vond ik het al zo gek.. maar wat is het dan? en klinkt haar nachtelijke monsteren wel op clusteren? want dan is er nog hoop gelukkig..
Mijn dochter was met 6 maanden erg eenkennig en had verlatingsangst. Kan blijkbaar wel op deze leeftijd. Ik kan ook zeggen dat ze erg snel was, ook op dit gebied, ze had al veel door.
tijdens overdag verschillen dagelijks hoor, maar ong: bv op verzoek tot na het ontbijt (7.30u). 10.00u ochtend fruit +- 2 stuks + crackertje oid 11.30u 100cc kv met volkoren pap 13.00u 1/2 a 1 boterham met boter 15.00u 100 kv 16.00u avond eten 17.30u mee snoepen met ons avond eten + vast wat bv 19.00u flinke lading bv meerdere keren bv snachts meer kv krijg ik er bij haar meestal niet in. ze eet liever als je dan geen bv meer mag
Kan prima, gewoon bij je nemen of laten merken dat je er bent, hier is het net over, juist dat vertrouwen hebben ze nodig nu!
Clusteren hoeft niets met regeldagen te maken te hebben volgens mij. Het is wel goed voor je productie trouwens. Wij hebben dit ook met 6 maanden gehad, ik denk dat het een paar weekjes geduurd heeft. Het ging bij ons vanzelf voorbij en sliep ze weer prima en had ze de borst ook niet meer zo nodig. Onze dochter had doorgeslapen van 3 tot 6 maanden en met 6 maanden had ze ineens een periode dat ze 's nachts wakker werd.
Het kan heel goed hoor. Mijn ervaring is dat het karakter van je kindje hierin de grootste rol speelt. Onze jongste dochter was al vanaf 3 maanden 'eenkennig'. Ik weet niet of dat woord het juiste is, in ieder geval een voorkeur voor mama. Papa kon haar niet troosten, bij oma huilde ze bijna de hele dag( als ik moest werken) . En ook het kinderdagverblijf was een drama. Ik vond het moeilijk om hiermee om te gaan. Ik ervaarde het als benauwend en vermoeiend. Wat je zegt over in slaap vallen is ook zo herkenbaar. Ik heb veel bij haar bedje gezeten: hand op haar rug of dat ze naar me kon kijken. Dan viel ze rustig in slaap. Ook wilde ze s nachts niet weer in haar eigen bedje slapen. Ik kan je gerust stellen dat het nu een hele ondernemende peuter is die goed weet wat ze wil. Maar dat het pittig is, dat kan ik helemaal onderschrijven. En je verwend haar niet hoor! Ieder kind is anders, dus het is alleen maar goed dat je meegaat in haar behoeftes. Doordat ze bij jullie slaapt krijg jezelf ook rust.