Slaapt jullie baby (11 weken) ook zo veel overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mar30, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben even benieuwd...

Mijn dochter van 11, bijna 12 weken slaapt nog heel veel overdag. Ze is max. een uur, heel soms 1,5 uur wakker, nadat ze wakker is geworden. Ze slaapt dus bijna van voeding naar voeding. Ik dacht dat ze steeds langer wakker zou blijven, maar er is geen verschil met bijv. 5 weken geleden? Mensen om mij heen met kleintje, hebben niet van die slapers, waardoor ik mij soms afvraag of het wel 'normaal' is...

Ze doet het verder super hoor en je hoort mij echt niet klagen, maar ben gewoon benieuwd of er nog meer moeders zijn die dit herkennen.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter heeft altijd veel geslapen, slaapt nu nog 3x. kan me er weinig druk om maken :)
    Met 12 weken was ze ook ongeveer 1,5u na de voeding wakker.

3. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hier was ze rond die tijd ook telkens maar 1 - 1,5 uur wakker. Daarna legden we haar altijd wakker op bed en dan sliep ze binnen 10 minuten. Op een gegeven moment kon ze steeds langer wakker blijven. Maar mevrouw slaapt nog steeds veel. Ze is hooguit 3 uur wakker, behalve als we op stap zijn. Dan blijft ze maar gluren in de buggy :)

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is heel netjes hoor! Hier ook rond de 12 maanden max 1,5 uur en dan was het echt op. Vaak een stuk minder lang. Het komt vanzelf dat ze ineens een stuk langer wakker kunnen zijn.

Mijn zoontje slaapt nu met 10 maanden 2x per dag en soms zelfs 1x,als hij in de ochtend laat wakker is. Het kom vanzelf!

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn om te horen! Om mij heen hoor ik zulke andere verhalen...

Het is ook best moeilijk om dingen te plannen, zoals op bezoek gaan. Tegen de tijd dat ze de fles op heeft en ik op plaats van bestemming ben, is ze alweer moe en gaat ze huilen. Ze slaapt niet heel makkelijk ergens anders en dat beperkt mij best wel. Is niet erg hoor, want die tijd komt wel weer. Het zijn vooral de mensen om mij heen die het niet altijd snappen (en haar vooral zien als ze huilt, omdat ze moe is) en dat trek ik mij dan weer aan.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor!

Wat ik altijd deed is als ik ergens heen ging, rijden als hij zijn slaapje nodig had, zodat hij in de auto wat sliep. Als het wat dichterbij was, maar wel te ver om te wandelen, ging ik gewoon wat eerder er heen en ging ik eerst lekker met hem wandelen om daarna met een slapend of uitgeslapen zoontje te arriveren!

Als het dichtbij is, zou ik lekker gaan wandelen! Als het droog is natuurlijk:)

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja een dagje dierentuin of pretpark zou geen probleem zijn, want dan slaapt ze in de wagen. De boef wordt alleen vaak wakker zodra ik stil sta, haha.

8. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Hier ook zo`n slaapkopje. soms speelt ze 10 min in de box maar dan slaapt ze weer.
    Sàvonds is ze wel meer wakker trouwens.

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier overdag ook veel slaap en s avonds meer wakker. Overdag max 1,5 wakker na de voeding. Vanaf 7 uur tot 22 uur meer wakker dan slaapt ze meestal maar 3 kwartier. En om 22 uur in bad, dan bv en naar bed. S nacht rond 4.30 slapend de borst, s morgens 8.30 de borst en dan slaapt ze meteen weer en komt pas rond 12.30 weer voor de borst. Echte slaapkop dus

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij heel normaal voor deze leeftijd, helemaal niet veel :)

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier sliep hij toen ook zo veel.
    We lieten hem toen overdag altijd in de box slapen, zo was hij toch altijd bij ons :)

12. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Mijn zoontje is ook maar 1 a 1,5 uur wakker per voeding. Vroeg me ook al af of dit normaal was, want mijn dochter sliep nooit zoveel overdag (met 1,5 jaar helemaal niet meer).

Vind dit wel heerlijk hoor en mijn voordeel is dat hij ontzettend makkelijk slaapt in de wagen en in de draagdoek.
    Misschien een tip voor jou als je op visite bent om hem in een draagdoek te dragen daar slaapt mijn zoontje heerlijk in en hij ligt lekker bij je.

13. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde als we op visite gingen. Ze was dan al snel moe en begon te huilen. Daarom gingen we ook in het begin nooit op verjaardagsvisite met haar. Veels te druk voor haar en mijn angst dat ze keihard ging brullen haha. Als we op visite gingen bij onze ouders namen we de kinderwagenbak mee en dan kon ze boven in een slaakamer daarin slapen. Maar we zijn voor haar rust en ritme de eerste maanden veel thuis geweest. Wel gewandeld natuurlijk, maar niet vaak op viste. Dit werkte gewoon het beste voor haar. Dus ja, wel een minder sociaal leven gehad in die tijd, maar dat komt vanzelf weer goed. Maar ja, het is maar net hoe makkelijk jezelf bent. Vrienden van ons gingen overal heen, als het kindje huilde maakten ze zich niet druk met al die mensen om zich heen. Niks voor mij, maar voor hun werkte het blijkbaar.

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Idd op visite ga ik bijna nooit (zeker geen verjaardagen!) en als ik naar mijn ouders ga neem ik idd de wagenbak mee. Soms slaapt ze dan wel en soms niet...dan ga ik weer naar huis.

Door dat gehuil was ik bang dat men mijn dochter een huilebalk zouden vinden, want tegen de tijd dat ik ergens ben is ze vaak al moe. Nu denk ik, het komt wel. Ze blijft straks vanzelf langer wakker.

En idd het is maar net hoe makkelijk je zelf bent, hoewel ik persoonlijk niet denk dat je kind erbij gebaat is als je deze oververmoeid laat worden, omdat je je sociale leven wilt behouden. Maar goed ieder z'n ding.

Ik ben blij dat er meer baby's zijn die zoveel slapen, want ik kende alleen de verhalen van baby's die overdag niet/nauwelijks slapen!

Ik ga gewoon door met genieten van mijn slaapkopje!

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier is het al een aantal weken ongeveer zo:
    08.00/09.00 wakker + voeding
    10.30 naar bed
    11.30 wakker
    12.00 voeding
    13.00 naar bed
    15.30 wakker
    16.00 voeding
    17.00 naar bed
    18.00 wakker
    18.30 in bad
    19.00 voeding
    19.30 naar bed
    22.00 voeding (meteen weer slapen)
    04.00 voeding (meteen weer slapen)

Oudste dochter sliep tot een week of 8/10 heel moeilijk (reflux) en daarna juist weer behoorlijk veel (nog steeds hele goede slaper). Die was ook maar een goed uur wakker tussen de voedingen in.

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Nee onze Uk is overdag best veel wakker.
    Wordt een uur voor zijn voeding vaak wakker, slaapt tussen zijn voedingen 1,5 tot 2 uur maximaal.
    Daarentegen als hij savonds om 19.00 uur zijn voeding heeft gehad slaapt hij tot 07.00 de volgende morgen.
    En ja hij wordt Savonds nog wel wakker gemaakt voor een voeding die hij slapend opdrinkt.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1,5 uur in de ochtend
    2-2,5 uur in de middag
    30-45 min late middag

12 uren gedurende de nacht
    Slapen hier niet op verzoek

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een draagdoek vindt ze prima, maar voor even...

Vandaag is ze enorm aan het rommelen met slapen. Vanochtend na een uur steeds huilen, speentje, even stil en weer huilen. Wel ogen dicht, dus niet uitgeslapen. Vanmiddag heeft ze 2,5 uur geslapen en net ook weer drama na 1 uur. Huilen, maar niet klaar met slapen. Uiteindelijk toch maar uit bed gehaald toen ze haar ogen open had, maar na 10 min weer huilen (omdat ze moe was). Dus weer naar bed, gillen en na 5 min in slaap.

Ik weet niet waarom ze ineens zo raar slaapt. Misschien probeert ze een ander ritme? Niet erg succesvol.....

19. misa

misa Niet meer actief

Hier was de eerste ook zo! Lekker van genieten..! ;)

Deel Deze Pagina