Spugen wat te doen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Sharon1986, Jun 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharon1986

Sharon1986 Nieuw lid

Jun 8, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 12 weken oud blijft erg aan het spugen. Ik gebruik standaard voeding en daardoor heen het johannesbroodpitmeel. Ik ben al bij de huisarts geweest maar volgens de huisarts is het geen reflux. Het advies was om minder voeding te geven. Ondanks dat ik minder voeding geef blijft ze aan het spugen wat kan ik nog meer doen? Graag advies..

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Sharon1986,

Hoeveel voedingen van hoeveel ml krijgt je kindje momenteel per 24 uur? Het spugen zou namelijk inderdaad veroorzaakt kunnen worden door teveel voeding, aangezien reflux door de huisarts is uitgesloten.

groet,
    Anne

3. Sharon1986

Sharon1986 Nieuw lid

Jun 8, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt nu 5 flessen op een dag en we maken 120cc klaar. Ze drinkt deze vaak niet helemaal leeg. Vaak na de voeding huilt ze erg hard.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Sharon1986,

Wellicht is het voor jou een optie om over te gaan op een Hypo allergene voeding (zoals bijvoorbeeld de Groeie Start HA deze voeding is niet zo bitter)

Een HA voeding is al een beetje voorverteerd doordat de eiwitten meer in stukjes zijn geknipt. De voeding is ook makkelijker te verteren door de darmpjes.

Wanneer een standaard voeding te zwaar valt is dit een optie.

Overleg altijd even met het consultatie bureau voordat je overstapt op een andere voeding.

Groet,
    Saskia

5. Sharon1986

Sharon1986 Nieuw lid

Jun 8, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Saskia,

Bedankt voor je bericht. Ik ben vandaag bij het bureau geweest en moet a.s. donderdag naar de huisarts. Het bureau dacht namelijk wel dat ze reflux heeft, dus ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Bedankt

Groetjes,
    Sharon

Share This Page