welk bed nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gitaartje, May 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Hallo dames! Ik ben op zoek naar een nieuw bed voor onze zoon. Hij slaapt nu nog in een bedje wat niet versteld kan worden. Helaas (helaas helaas helaas, 't is zo'n schattig bedje) gaat hij zichzelf optrekken aan de rand. Het is nu echt tijd voor een nieuw bed.
    Een 'gewoon' ledikant lijkt me het meest logisch. Maar tot hoe lang slapen ze daarin?
    Ik ben wel zo'n muts die daarna een peuterbed aan wil schaffen omdat 'hij nog te klein is voor een groot bed'.
    Eigenlijk zoek ik dus een bed wat ik nu als laag ledikant kan gebruiken, maar straks als peuterbed/groot bed.
    Ik kan het alleen niet vinden op internet?? Een 'meegroeibed' is alleen van peuterbed naar groot bed, dacht ik te zien.
    Of zie ik het verkeerd?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ikea heeft ledikantjes waar 1 zijkant uit kan. Gebruiken wij hier als cosleeper en oudste van 5 ligt er nog wel eens in.
    Jongste gaat waarschijnlijk tussen 3,5 en 4 jaar over naar peuterbed. Zij is groot voor haar leeftijd maar ligt altijd bovenin en heeft nog genoeg ruimte over. Oudste gaat met 6 jaar over van peuterbed naar eenpersoons.

3. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
  4. Fem31

Fem31 Lid

Jan 18, 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit bed voor onze dochter (nu ruim 19 maanden) gekocht:

Meegroei bed "Evolutif" | Petite Amélie

Het is nu nog een ledikant met lage bodem, maar straks kunnen we er een 'gewoon' bed van maken. Het is langer dan een ledikant, maar wel weer minder lang dan een gewoon 1-persoonsbed.

Ze slaapt er nu sinds 3 weken in en het gaat prima (ze was al een kleiner ledikantje gewend).

5. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    dochter heeft tot 2 jaar in een ledikantje geslapen daarna meteen op een groot bed.
    is meteen goed gegaan en ze is er ook nooit uitgevallen..
    denk dat ikea wel de meeste opties heeft voor een leuke prijs

Share This Page