6 mnd; buggy of wandelwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Kan je geen draagdoek/draagzak kopen?

Kunnen ze kijken en slapen waneer ze willen en in een ergonomische drager zitten ze in een goede houding.

Ik zou persoonlijk geen van beide wagens gebruiken, daar hebben we ook bewust naar gezocht met het uitzoeken van de kinderwagen dat de buggyinzet helemaal plat kan.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.911
    3.935
    113
    Het zal ongetwijfeld kunnen maar ik zie mij niet met een kind van ruim 9 kilo rondsjouwen en daarnaast moeten mijn moeder en schoonmoeder ook met hem op pad kunnen.
    Bovendien past er geen meerijdplankje aan een draagdoek voor mijn peuterdochter...

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat er mis is met een buggy als hij er helemaal plat in kan liggen, kan iemand mij dat uitleggen?

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook! Ideaal, zo hadden we niet dat onze dochter steeds wilde gaan zitten in de bak.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

De vering van paraplubuggies is slechter waardoor de wervelkolom veel meer dreunen krijgt dan in een wandelwagen waarbij de luchtbanden vering geven (en soms nog andere verende mechanismen en het schot achter de rug is dikker/gevoerder). Sommige buggies hebben nog wel lichte vering, soms alleen op de achterwielen, soms ook de voorwielen, maar meeste (goedkope) buggies niet. Dan wordt je zoontje gedrild zegmaar, en dat is voordat hij zelf kan gaan zitten (dat is een 'bewijs' dat zijn spieren sterk genoeg zijn) van slechte invloed op de wervels. Als hij niet helemaal plat ligt is er ook nog meer druk op de wervels (waaronder zwaartekracht) en een onnatuurlijke onderuitgezakte houding wat ook van slechte invloed is (bij je wandelwagen).

Er zijn ook wel tussenwegen van luxere buggies die wel betere vering hebben en daardoor geschikt zijn vanaf 6 mnd (of zelfs geboorte met een babynestje erin). Een 'gewone' buggy wordt pas aangeraden na 1 jaar dacht ik, en voordat ze zelf kunnen gaan zitten eigenlijk altijd helemaal plat.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kussentje kf handdoek onder matrasje van je kindje kan ze rechter op in de wagenbak liggen en dus net wat meer zien. Die wagenxitting ziet er inderdaad heel onconfortabel uit voor een baby.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.911
    3.935
    113
    Dat is een goede tip, alleen zal hij met z'n >70 cm niet zo lang meer in de bak passen, das een beetje het probleem.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Je moet doen wat jou het beste lijkt voor de kleine man. En natuurlijk zijn alle tips welkom.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.285
    113
    Wij hebben er ook naar gekeken voor we de wandelwagen kochten maar daar heb je niks aan.

De buggy zou ik niet gebruiken omdat het niet goed is voor zo'n kleintje.

Of de bak nog gebruiken of kijken naar een tweedehands wagen en deze verkopen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een voetenzak erin, maar dan eentje waarvan je de bovenkant eraf kunt halen helemaal :)
    We hebben hier de jongste noodgedwongen al vanaf 4 maanden in de wandelwageninzet moeten doen, en dat ging met voetenzak goed.
    Toen we met 11 maanden de quinny zapp kregen, ging dat zonder voetenzak ook niet, (ze zat al vanag 7 mnd los en stevig), maar met weer wel. De voetenzak voorkomt net even dat ze gaan hangen en scheef zakken namelijk :)

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.911
    3.935
    113
    Toch maar even marktplaats afgespeurd, ga morgen hier in de buurt kijken naar een Koelstra ik denk een Koelstra Flexxo maar weet ik niet zeker. In ieder geval eentje die helemaal plat kan!

Deel Deze Pagina