6 Mnd: Eerst Nutrix of meteen Bambix?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ma2Be, 25 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Onze Anne krijgt nog geen bijvoeding want dat mag nog niet ivm allergieen.
    Nog een weekje of 6 dus, en dan 'mogen' we wel aan de pap.

Nu vraag ik me dus af, of ik dan nog steeds eerst zou moeten beginnen met rijstmeel in de fles, of dat ze meteen Bambix mag hebben..
    Rijstmeel is vanaf 4 maanden; Bambix vanaf 6, staat erop namelijk.

Moet ik dan de Nutrix stap overslaan, en meteen Bambix, of toch eerst Nutrix geven en later pas Bambix?
    En mag ze dan ook meteen al een groentehapje, of doe je het pas stap voor stap, dus eerst nutrix, dan Bambix, dan groente en dan fruit..

Hoe zijn de andere mama's die laat, dus met 6 maanden pas, begonnen zijn met bijvoeding, begonnen?

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb nooit geen nutrix gegeven,(heb 6 maanden volledige bv gegeven)ben met bijna 7 maanden begonnen met bambix(in de laatste fles)
    toen jay 6 maanden was ben ik eerst begonnen met groente,na 2 weken fruit erbij en met 7 maanden dus brood en bambix.
    en kort erna ook aardappels,pasta en rijst

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Waarom wil je pap geven?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die aanduidingen op de verpakking zijn niet gelijk met wat ons CB adviseerd..
    rijstebloem is bijvoeding, en dus liefst vanaf 6 maanden pas.
    bambix bevat granen en dat liever pas vanaf 7 maanden..

Wij zaten wel met 4 maand aan de rijstebloem, en vanaf 7 maanden aan de bambix pap..

5. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik ben begonnen met de groentehap. Ze heeft nu 4 groentes gehad en dat gaat goed, dus vandaag voor het eerst een fruithap en dat ging nóg beter, ze was beledigd toen het potje op was ;)

Ik heb nog geen pap ofzo gegeven, zie het nut er niet zo van in en naast groente en fruit krijgt ze alleen nog bv. Zodra dit goed gaat, krijgt ze er binnenkort wel meer bij, maar ik doe alle stapje voor stapje. Mocht ze dan ergens last van krijgen, dan weet je waar t door komt, in tegenstelling tot als ze 4 nieuwe dingen tegelijk krijgt, dan moet je gokken.

Succes

6. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Deyna krijgt 's ochtends bambix en 's avonds Nutrix door haar fles.

Deel Deze Pagina