Groente+fruithapje vers of uit een potje? En op vakantie?

Discussie in 'Voeding' gestart door San76, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Ik ben begonnen toen Inge 5 maanden was met het fruithapje; banaan en peer kopen en dan zelf pureren. Na een tijdje heb ik eens een potje Olvarit geprobeerd en nu wissel ik het af; dan vers, en dan weer een potje; peer, appel, druif, banaan, etc. Meestal bij ons thuis gewoon vers en bij de oppas uit een potje.

De groentehap krijgt ze nu sinds een paar dagen en tot nog toe ook uit een potje, Olvarit; eerst de 4 maands potjes en nu sinds gisteren de 6 maands met aardappeltjes en vlees.

Wat doen jullie thuis over het algemeen; vers of potje?
    En als we straks naar Italie gaan voor 2,5 week, is het misschien handiger om potjes mee te nemen, of kan ik daar ook prima fruit en groenten vers kopen en geven?

x San

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    In Italie is hartstikke veel keus wat betreft groenten en fruit. Je kan natuurlijk altijd wat potjes meenemen zodat je sowieso wat hebt. Maar vooral als je toch vaak vers maakt kan je ook prima daar kopen. (en als de nood aan de man is, daar zijn ook baby's dus ze verkopen daar ook potjes babyvoeding ;) )

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik geef fruit meestal uit een potje, soms vers.
    Groente eet ze of met ons mee en ik heb vers ingevroren in de vrieze. En als we weggaan een potje olvarit.
    Ik het buitenland zullen ze ook wel potjes fruit en groente verkopen.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Altijd vers, en dan ook nog Rapley.
    Mijn zoon weet helemaal niet wat een potje is.
    Op vakantie, zou ik gewoon vragen of ze wat apart kunnen koken.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik geef zowel vers als uit een potje.
    Een potje krijgt hij als we zelf iets eten wat nog niet geschikt is voor mijn zoontje, zo'n 2 x per week ongeveer.
    Ook bij fruit wissel ik af.

Ik zit ook nog te twijfelen of ik van de zomer potjes mee zal nemen op vakantie.. we gaan naar Griekenland en wij gaan altijd uit eten.
    Ik kan hem toch moeilijk aan de souvlaki zetten... :D

6. randi

randi Niet meer actief

geef alles vers maar als ik op vakantie zou gaan zou ik mischien toch wel een potje proberen, alhoewel ik nu mijn babycook ook overal mee naartoe neem :)

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik geef thuis vers, fruit bijna altijd stukken en groente soms stukken soms een prakje.
    Als we weg zijn neem ik vaak een potje mee. Wat handiger te bewaren.
    Ik zou een paar potjes meenemen op vakantie, maar als je ergens zit waar je zelf kookt (camping, huisje) dan kan je ook makkelijk zelf wat maken lijkt me.

8. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi allemaal, bedankt voor de reacties!

Wist niet echt of vers fruit en groente nu veel beter is dan in een potje, potjes zijn wel handiger vind ik als ze bij de oppas is of als je onderweg bent. Maar wist niet of vers fruit gezonder was of niet, ivm toevoegingen in potjes ed...

Wij gaan in Italie kamperen, had eerst wel mijn bedenkingen omdat Inge dan pas 8,5 maand is, maar we gaan met de hele familie van mijn moeders kant, en mijn zus met haar zoontje van dan 10 maanden gaat ook mee. Toch wel fijn zo voor de eerste keer met je kindje in het buitenland dat je met meer mensen bent. Ik weet helemaal niet hoe in Italie het verse fruit en de potjes zijn, of dat goede kwaliteit is en of het makkelijk te verkijgen is bij bv een supermercado, vandaar mijn vraag over de vakantie.
    Thnx!

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    In de supermercato is veel keuze van verse groenten en vers fruit. Daarnaast heb je ook veel groente en fruit winkeltjes langs de kant van de weg. Babyvoeding verkopen ze vooral in de apotheek (herken je aan een groen kruis) die zitten in italie zo ongeveer op iedere straathoek. Veel groenten en fruitsoorten die hier in nederland heel duur zijn zijn daar veel goedkoper.
    Wat wel slecht te verkrijgen is is yoghurt.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    In griekenland hebben ze vaak als bijgerechten gekookte groente of salades wat heel makkelijk kan voor een baby.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik neem gewoon wat potjes mee, vooral als avondeten. Heb ook een paar fruitpotjes ingeslagen, maar voor de rest kan ze gewoon vers fruit mee eten.

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij.
    Hier als ik thuis ben, alles vers en zelf pureren, zowel het fruithapje als de warme maaltijd.

Als me moeder doet oppassen, krijgt ze uit potje.

Wij gaan op vakantie naar Spanje, daar wil ik het fruit en de groente en aardappelen wel zelf pureren, maar het vlees niet.
    Dan krijgt ze gewoon 2 weekjes geen vlees.
    Of ik doe het hier thuis en vries het in, zodat ik het meekan nemen (wij gaan met de caravan)

13. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik geef afwisselend vers fruit of een potje. Groente wil ze nog steeds niet vers, potjes gaan prima. Ik wil straks dat ze gewoon met ons mee gaat eten maar dat duurt nog even. ze doet het nu prima op de potjes dus waarom niet.

Wij gaan naar Tunesie op vakantie en dan neem ik potjes mee. Avondeten gaat net lukken, vers fruit evt wel.

Deel Deze Pagina