Ik heb gordelroos; besmettingsgevaar dochter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arja, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik heb vorig weekend gordelroos gekregen op mijn bovenbeen aan de binnenkant. Erg pijnlijk en vervelend. Ik wist toen niet dat het gordelroos was, dus heb inmiddels sex gehad met mijn man, kindje verzorgd, kusjes gegeven; dus eigenlijk alles wat je niet moet doen om iemand te besmetten. Ik vraag me nu af, omdat het zo besmettelijk is, of ik nu mijn dochter besmet heb en of ze hier dan meteen waterpokken van krijgt. Mijn man heeft de waterpokken al gehad. Hoe groot is nu de kans dat hij ook gordelroos krijgt?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ja het is besmettelijk. Dit in de fase dat er blaasjes aanwezig zijn en of de eerste week tot 2 weken.

Je krijgt er niet direct gordelroos van maar het is het herpesvirus en je kindje kan er dus waterpokken van krijgen. In principe niet ernstig dus.
    De incubatietijd is ongeveer 2 weken.
    Voor je man dus niet echt besmettelijk aangezien hij de waterpokken gehad heeft

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Inlove maar dan is het voor haar man nog net zo goed besmettelijk hoor, hij kan nl ook nog gewoon gordelroos krijgen.
    Ik heb zelf de waterpokken & gordelroos gehad... Erg pijnlijk, succes ermee!

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ja, het is besmettelijk bij contact met het vocht in de blaasjes

(vooral op mijn werk gehad, en we moesten allemaal handschoenen en beschermend materiaal aandoen om het niet over te dragen op andere mensen of het mee te nemen naar huis)

even opletten dus!
    goed je handen ontsmetten
    en probeer de geinfecteerde plekken afgeschermd te houden van je kindje

xxx

5. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Vooralsnog geen reactie bij man en kind, maar de incubatietijd is dan ook vanaf een dag of 10.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je zelf al waterpokken gehad hebt en zelf goeie weerstand zul je het niet snel krijgen, maar het kan idd wel!

Ik heb op t werk al een paar clienten ermee gehad maar zelf gelukkig nog nooit

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Inlove volgens mij is met mijn weerstand niet veel mis ;)

Deel Deze Pagina