hoe zijn jullie op de naam van jullie kindje gekomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetmarije, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik vraag me even af of er nog gekke en grappige verhalen zijn, hoe jullie uiteindelijk op de naam van je kindje zijn gekomen!

hier hebben we er 9 maanden over gedaan en pas toen jamie er was zeiden we; zullen we dan maar jamie liam doen? :p
    ik was zelf met de naam jamie aangekomen omdat ik jamie oliver wel een leuke lieve grappige vent vind en jamie een zachte maar ook stoere naam vind! (plus dat we een naam moesten hebben die zowel in engeland als nederland normaal uitgesproken wordt. hou niet zo van die hele ouderwetse engelse namen en jamie vond ik wel hip)

kan me nog herinneren dat een ex vriendje (jaren terug) vertelde dat zijn ouders zijn naam hadden gekozen omdat ze iemand die overleden was in de krant hadden gezien die zo heette... dat vond ik wel een beetje freaky :$

en jullie, waar komt de naam vandaan? uit een namenboek, van een bekend persoon? of via familie doorgegeven? ben benieuwd!!!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben kraamverzorgende en 3 jaar geleden kwam in een gezin waarvan het oudste kindje Danique heette. Ik vond dat een leuke naam en zei dat tegen mijn man (toen nog vriend). Hij vond het ook een leuke naam dus afgesproken dat als we een dochter zouden krijgen, ze zo zou heten. In de zwangerschap toen we wisten dat we een meisje zouden krijgen, hebben we het er weer over gehad en we vonden het nog steeds een hele mooie naam. Dus zijn we bij de naam Danique gebleven.

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hadden al een lijstje en een favoriete naam. Op een middag ging ik iets opzoeken over Elvis Presley en zag dat de tweede naam van Elvis Aaron was. We vonden het allebei meteen dé naam.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn vriend heeft allebei de namen die onze zoon heeft bedacht. Jason omdat hij gek is van de Griekse Mythologie en hij toen een boek aan het lezen was met een Jason erin. En Quinn hebben we van de serie Angel. Een van de hoofdrolspelers in het eerste seizoen heette (inmiddels overleden) Glenn Quinn. Dus toen is het eigenlijk Jason Quinn geworden, roepnaam Jason.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb twee kinderen en twee verhalen er over.

Me eerste. Heel raar wilden heel graag zwanger worden. Op een dag stond ik tegen een poster te praten:(:D. Van alsje blieft haha. En daar onder stond een naam. Dat was Arun. Maand later was ik zwanger.;) En van af week 27 wist ik dat ik een jonge kreeg en zij toen tegen me vriend zullen we Arun doen. En zo is het gekomen. Het betekend trouwens ochtend zon. Nou hij doet ze naam geen eer aan hihi soms is het een draak s morgens vroeg al die naar school moet hihi.

Nu nummer twee. Na negen jaar weer zwanger. Jaren niks gebruikt en er gebeurde maar niks. Vorig jaar rond deze tijd is ze ontstaan en de maand er na juni ondekte ik dat ik zwanger was.

Ben op internet gaan zoeken naar hindoestaanse namen. Bijde kinderen zijn halfnederlandshindoestaanssurinaams. En kwam uit op Karishma. En dat betekende wonder. En dat is ze was ze en zal ze altijd blijven ons wondertje.;)

Trouwens leuke topic.;)

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb eigenlijk geen idee...ik weet dat ik een paar jaar geleden serieus Huckleberry Finn heb gelezen..en dat ik toen al zei tegen mn man dat Finn wel leuk is.
    Maar of dat het echt is...wete ik eigenlijk niet.

Nu heet Finn dus zo en hoor ik het zoooooooooo vaak!

Maar echt waar...de naam die op twee stond bij mij (Seth) past echt niet bij hem!

Dus dan maar nog meer kindjes met dezelfde naam! Mn man heeft ook niet zo'n originele naam en hij heeft het nooit erg gevonden zei hij! Hahaha!

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Toen ik 13 was had ik web klasgenootje en ze vertelde me dat haar broertje Giorgio heette, en ik was meteen verliefd op die naam. Vanaf die tijd riep ik al: als ik ooit een zoontje krijg noem ik hem Giorgio. En 11 jaar later is Giorgio geboren :) gelukkig vond manlief het ook een mooie naam!

Iedereen denkt overigens dat we de naam van Giorgio Armani hebben ;)

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hahaha grappige verhalen allemaal!!
    ik had finn ook op mn verlangenlijstje maar vriendlief was het er helaas niet mee eens, past overigens ook niet hier, want zn achternaam is ook maar 1 lettergreep, dan werd t wel heel kort allemaal..

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    De naam van L. heeft mijn man bedacht..
    Hij had een tattoo laten zetten en de zoon van de tatoeëerder heet Lenn.. Dus toen was het afwachten wat de uitkomst van de echo zou worden.. (Als het een meisje zou zijn, werd het Lynn)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij kwamen maar niet uit een naam. Ik wilde Fidan en mijn man Nur, dus we liepen er echt op vast. Uiteindelijk heeft mijn schoonzusje een aantal namen als mogelijkheid aangedragen, daar zat Irem ook tussen. Ik ging de betekenis opzoeken (tuin van de hemel) en was meteen verkocht, en mijn man was het ermee eens haha. En nu ze er eenmaal is past het ook helemaal.

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

een jongensnaam hadden we direct, bjorn, aangezien onze relatie in denemarken is begonnen.
    maarja nooit over een meisjes naam nagedacht, we waren bij zijn ouders, en van hun huis naar de rotonde 5min, een naam bedacht, Anne, lekker simpele nederlandse naam. haar 2de naam heb ik uit een heel oud zwitsal namen boekje, ik had met die naam zowel als jonge als meisje een positief iemand, oud achterbuurmeisje hete zo, geweldig persoon en een jongen uit de vulploeg waar ik ooit heb gewerkt hete ook zo een hele lieve zachte jongen. uit eindelijk is het dus Anne Dagmar geworden

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hadden een namen boek en we hadden een lijstje (nou ja ik) mijn vriend vond echter niks mooi... Esmee stond er ook tussen en dat vond hij eerst niks maar toen hij het vaker hoorde wendde hij er wel aan en vond hem uiteindelijk toch mooi!
    Ik vond gewoon Esmee eigenlijk niet zo bijzonder en Esmeé met een streepje vond mijn vriend niks want hij heeft zelf ook een naam met een streepje en iedereen zet dat streepje steeds verkeerd :p
    Toen zei ik we kunnen ook Esmay doen... Maar dat vond hij in eerste instantie ook niks...
    Tot ik hem een keer Smste met onze namen erin gewoon om te laten zien hoe het eruit zag...
    Toen smste hij ineens terug: He dat is grappig, de E is de begin letter van mijn naam de Y is de eind letter van jou naam!
    Dus toen werd het Esmay omdat er een letter van hem in zat en een letter van mij haha :p

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Vroeger was ik al gek op namen bedenken voor mijn toekomstige kinderen. Destijds presenteerde Fabienne de Vries op TMF. Ik vond het een prachtige naam. Toen ik zwanger was, was dat ook wel één van de eerste namen die in me op kwam. Mijn man vond het ook meteen een hele mooie naam en we hebben er dus nooit over getwijfeld. Wij vonden het alleen wel mooier om er een ë van te maken.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb de 1e naam van onze dochter uit het boek "De Stam van de Holebeer". Ayla is de hoofdpersoon in dit boek (en de andere boeken in de reeks) en zij is een heel moedige, sterke, mooie vrouw. Omdat ze zo'n mooi persoon is in het boek sprak de naam me heel erg aan. Tijdens de zwangerschap kwam ik er ook nog achter dat Ayla Hebreeuws is voor "eikenboom", en dat slaat weer op mijn achternaam. Dus dat was/is extra leuk.

Olivia vind ik gewoon een hele mooie naam met een lieve klank, dus vandaar dat ik die naam als 2e naam heb gekozen. Hier zit verder dus geen verhaal achter.

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.318
    113
    Gelderland
    Op de dag dat ik een positieve zwangerschapstest had kreeg ik een hele mooie tekening in de bus van Julia. Toen stond mijn keuze vast dat als het een meisje was dan zou ze Julia heten. Alleen was het een jongetje en moesten we het op een andere boeg gooien. Heel lang hebben we de naam Fabian in onze gedachte gehad.
    Mijn vriend begon een keer wat namen op te noemen van voetballers van zijn ploegje en toen kwam de naam Julian naar voren. Meteen waren we verkocht:) Tweede naam is Ruben geworden omdat ik ook deze naam erg mooi vind.
    Wat ik wel heel bijzonder vind is dat mijn schoonzusje zijn tweede naam heeft geraden!

16. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Alleen namen opgenoemd van kinderen in mijn stage jaren ... En daar zat Elle dus tussen .. Vriendlief vond dat echt DE naam terwijl ik nog echt wel twijfelde zelfs tot aan de bevalling en nu ben is blij dat ze Elle heet .. Vind t echt een geweldige naam :D

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Even zien...
    Noah heb ik bedacht. Ik wilde graag een joodse naam, die zowel voor 'n jongen als 'n meisje geschikt was. Ik zat met m'n ex te geiten over dat als we een drieling zouden krijgen we ze Sem, Cham en Jafet zouden noemen en toen kwam de naam Noah ineens omhoog borrelen. (Sem, Cham en Jafet zijn de zonen van Noach)
    Daarbij wilde ik Noah graag naar de regenboog vernoemen, maar de naam Iris vond ik niet zo mooi. Na even googelen kwam ik Iria, de godin van de regenboog, tegen...

De naam Hanne was ongeveer eenzelfde verhaal: graag een joodse naam.. En toen we een keer naar 'Aspe' zaten te kijken kwam daar een Hannelore in voor, die ook liefkozend Hanne werd genoemd en tadaa, daar was de naam.
    De naam Eden moest ze hoe dan ook krijgen. Als ze een jongetje was geweest was dat zelfs de eerste naam geweest (ook een joodse unisex naam immers). Eden is de tweede naam van wijlen de beste vriend van mijn man.

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    M'n ouders hadden mij of mijn zus Joey genoemd als we jongetjes waren. Toen zei Edgeman; wat vind je van Zoë?! Ik: JA LEUK! Vond het heel lief dat hij daarover had nagedacht!:)

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Toen ik 25 weken zwanger was waren we op vakantie op Curacao. Honderden namen voor een jongen waren al de revue gepasseerd maar niks was leuk genoeg.
    Op een middag zaten op het strand en naast ons zat een Nederlands stel met 1 kindje. En wat een rotjong dat het was. Grrrr! Dus op een gegeven moment wordt die vader van dat kind ineens heel erg boos en riep: Tygo...achternaam en nu is het afgelopen...bla bla.
    Dus vriendlief en ik kijken elkaar tegelijk aan en ja hoor..dat was DE naam.

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    We waren al snel uit over de naam. Noor is 'vernoemd' naar Koningin Noor van Jordanie. Dat vond ik atlijd al een geweldige vrouw en na het lezen van haar biografie wist ik zeker dat het Noor zou worden.

Haar 2e naam: Helene (met streepjes, maar die kan ik niet vinden op mijn toetsenbord). Deze naam komt van Prinses Marilene, die voluit Marie Helene heet.

Ik wilde graag 2 koninklijke namen en ik heb ze gevonden.:)

Deel Deze Pagina