borsten na bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jerlin, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hallo,

ik ga waarschijnlijk binnenkort stoppen met de bv, maar nu vroeg ik me af of jullie dezelfde maat bh hebben teruggekregen.
    zag namelijk bij wehkamp veel mooie bh's flink afgeprijsd, maar vind het moeilijk om in te schatten welke maat ik dan heb.
    heb nu met bv een F-cup en voor de zwangerschap een D-E cup gehad. wie weet raad?

bedankt en de groetjes

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op te geven is. Het hangt van zoveel dingen af. Ben je aangekomen/afgevallen? Hoe lang heb je gevoed? Er zijn zoveel punten.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Och, dat hangt van zoveel dingen af! Hoe lang je gevoed hebt, hoe veel je borsten groeiden tijdens de zwangerschap, enz enz.
    Ik ben nu, na 2 jr 2 mnd voeden, inmiddels dik 1 mnd gestopt en durf nu pas een beetje ervan uit te gaan dat zoals mijn borsten nu zijn, ze ook wel even zullen blijven... (tenzij ik snel zwanger word... :)).
    Ik had altijd een B-cup, groeide tijdens de zwangerschap van Thirza naar een E en ben tijdens het voeden heel langzaam teruggegaan naar nu een C-cup. 't Is dus wel wat meer gebleven dan het was.

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    het duurt 6 maanden na het stoppen met bv voor je lichaam weer vetweefsle gaat aanmaken in je borsten. dus ze kunnen nog erg veranderen. ik merkte dat mijn borsten na de bv altijd wel idd een mnd of 6 leeg en klein aanvoelde.:D ze waren zo groot tijdens het voeden. dus erg moeilijk. Ik zou wel verwachten als je nog gaat stoppen dat ze nog iets kleiner worden.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Het zal vast voor iedereen anders zijn, maar hier is hoe het mij is vergaan:

Voor zwangerschap: 80D
    Tijdens zwangerschap: 85E
    Na zwangerschap (tijdens voeden): 85F
    Tijdens voeden: van 85F naar 80F naar 80E
    Na stoppen met voeden (1 jaar gevoed): in een paar maanden terug naar 80D

Dit was met m'n eerste.
    Nu ben ik net gestopt met het voeden van m'n tweede, ging helemaal hetzelfde als hierboven. Zit nu nog op 80E.
    Ze voelen nu wat slapper aan dan voor ik zwanger werd, en ik vind ze er klein uitzien, maar mijn 80D bh's zijn allemaal nog iets te klein.

6. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hmmm, zal toch nog maar f gaan afwachten. heb alleen geen bh's die passen nu, behalve voedings - en zwangerschapsbh's. waar geen steun meer in zit.

bedankt voor al jullie reacties, super! :D

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het tot nu toe

Voor de zwangerschap: 80C
    Tijdens zwangerschap: 85D
    Eerste tijd bv: 85D
    Later: 80D

Inmiddels is 80C te groot, had ook via de Wehkamp een paar gewone bh's besteld. Voedingsbh's draag ik nog wel die ik had.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Het is niet per se waar dat het 6 maanden duurt voor je weer vetweefsel aan gaat maken. Als je maar een paar maanden hebt gevoed en je bouwt dan redelijk snel af, dan duurt het een tijd.
    Ik heb lang gevoed en heeeeeeel langzaam nam mijn melkproductie af (ik kolfde). Naarmate mijn productie afnam, nam mijn vetweefsel alweer toe. Mijn borsten zijn maar een pietsje slapper dan voor de zwangerschap en ongeveer even groot, maar dat zegt natuurlijk eigenlijk niets, zoals gezegd; dat is van veel dingen afhankelijk.

9. Samm

Samm Lid

15 jan 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

Ik heb een jaar borstvoeding gegeven, er was na de bevalling (waarschijnlijk door de borstvoeding) ook een kilo of 8 lichter dan ervoor. Voor ik zwanger werd had ik 75B en na de bostvoeding waren daar nog 2 theezakjes van over :). bij mij kwam er ook niet echt meer iets bij en daar heb ik dus ook wat aan laten doen :cool:. Het was voor een goed doel de borstvoeding en ik vond het geweldig, maar als jonge moeder wil ik mezelf wel mooi voelen.

Ik denk dus dat als je al kleine borsten van te voren had en je geeft lang borstvoeding dat het dan meer opvalt hoe "leeg' ze daarna zijn.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat herken ik: ook hier (redelijk) stapsgewijs afgebouwd in die 2 jaar en geen theezakjes, zoals je vaak hoort :D

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zit sinds kort weer in dezelfde maat als voor de zwangerschap. Was ook wel klaar met die ploftieten, vind ze heerlijk zo!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nu bijna 7 kg lichter dan voor de zwangerschap dus dat speelt misschien ook mee.

Heb hier wel als ik helemaal 'leeg' ben, dat het wel ongeveer theezakjes zijn... komt dat wel goed? Ben in elk geval van plan heel langzaam af te bouwen, tenminste ik hoop dat Danique het zo doet.

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hm ik heb al een maand of 4 continu theezakjes, ook al voed ik nog 3 keer per dag. Ik heb de hoop eigelijk opgegeven dat dit nog goedkomt, kan het alleen maar meevallen :).
    Mijn maat is trouwens ook al 4 maanden dezelfde als voor de zwangerschap.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ja, ik heb de hoop ook opgegeven dat de theezakjes nog bijtrekken haha.

@red: als je wilt dat danique afbouwt uit zichzelf kan dat nog wel even duren, gemiddeld bouwen kindjes uit zichzelf de borst af tussen 2 en 7 jaar..

Edit: volgens mij was ik te snel, ik dacht dat je al aan het afbouwen was red of vergis ik mij daar nu in?

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, hier voorlopig nog niet afbouwen. Ik zou graag 2 jaar willen voeden. Ik zit nu op 3 voedingen, soms 4 en als zij misschien over een half jaar zuivel kan verdragen, dan proberen naar 2 voedingen, in elk geval op werkdagen.
    Nadeel is dat ik 8 dagen achter elkaar werk, dus de kans ook wat groter dat mn productie terugloopt.

16. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier zijn van mijn borsten helaas weinig overgebleven na de voedingsperiode (een jaar)

het werd ook echt niet beter, en nu ik zwanger ben zijn ze weer groter dan tijdens mijn eerste zwangerschap!
    tijdens de bv heb ik (voor mijn doen) echt grote.

de tweede wil ik ook graag minstens een jaar gaan voeden en als ik daarmee stop en er is na een half jaar weer niks van over laat ik er wat aan doen.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na Ruben (na 4 wk gestopt met bv) ging ik van ploftieten naar theezakjes...

Nu is dat heel anders. Natuurlijk zijn ze niet meer echt vol maar na 13mnd bv vind ik dat ze er heel vrolijk bij staan (en niet sip naar beneden kijken :D).

Heb mezelf al getracteerd op 3 nieuwe setjes (Esprit en Saph)... wat er over een paar maanden gebeurd..zie ik dan wel weer :D
    Ik zorg goed voor de dames, ze hebben ook goed voor Stijn gezorgd ;)

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hihi idd!

Wil hier binnenkort ook even wat nieuws hebben. Heb 't wel gehad met de voedingsbh's hoewel ik ook 1 mooie heb.
    Voedt nu toch overdag maar weinig en eigenlijk niet meer als ik weg ben.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Echt waar joh; meen je dat? Oh, ik zou echt never nooit niet laten snijden in mijn borsten! (Ik zou wel heel graag wat aan mijn muffintop willen doen, ik had zo'n buik dat ik echt huidoverschot heb...).

Ik weet niet of je dat ook hebt, anders kan je een mommy-make-over laten doen; 2 halen, 1 betalen!:D

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er valt echt geen zinnig woord over te zeggen, omdat het van zo ontzettend veel factoren afhangt hoe je borsten er uitzien.

-voed je lang of kort? (hoe langer je voedt, des te kleiner is de kans op theezakjes, doorgaans moet je als je binnen een jaar stopt rekenen op 9 maanden herstel/ontzwangeren)
    -hoe oud ben je? (na de 30-35 gaat de zwaartekracht ook een rol spelen)
    -ben je afgevallen of aangekomen?

en noem maar op.

Hier was het voor de zwangerschap: 70F
    Tijdens zwangerschap: 75F
    Eerste tijd bv: 75F
    Nu 11 jaar na geboorte oudste: 80DD

Deel Deze Pagina