6 mnd en 's nachts spoken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocoladekoekje, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Fiene is nu 6 maanden, sliep vanaf 4 maanden door van 22-8u en is nu al 3 weken echt aan het spoken 's nachts. Ik moet er 4-8 keer op een nacht uit en ergens tussen 3.00 en 5.00 u besluit ze niet meer te gaan slapen voor ze een fles melk gehad heeft. Omdat ze dan over haar maximum komt, probeer ik het de laatste dagen met water, maar eigenlijk komt het erop neer dat ze alleen bij ons in bed goed slaapt, als ik haar lekker tegen me aandruk. Heel gezellig, maar dan slaap ik dus niet! :p

Tot vorige week vond ik het prima, omdat ik me heel goed besef dat dit waarschijnlijk maar een fase is. Maar 3 weken lang niet meer dan een uurtje of 5 slaap op een nacht breekt echt af (heb ongeveer het dubbele nodig), helemaal als ze derest van de dag ook nog eens heel veel huilt :( Vandaag merk ik dat ik echt op ben en weinig meer van haar kan hebben. Ik probeer zo lief en rustig mogelijk te blijven, maar soms kan ik het echt even niet laten stampvoetend bij haar weg te lopen.

Wie herkent dit? En wie heeft er een tip voor me?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wil dat zeggen dat mijn dochter de enige is?:$

3. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Onze dochter van 6 maanden huilt overdag veel, omdat ze met haar tandjes bezig is en graag wil kruipen maar dat lukt nog niet ;)

S'nachts slaapt ze heerlijk van 7 tot 7 dus daar kan ik je helaas niet bij helpen :).

Is jou kleine meid ook niet met haar tandjes bezig??

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zie wel symptomen van tandjes (dunne ontlasting, veel huilen, soms iets verhoging, kwijlen en overal op bijten), maar in haar mond zie en voel ik nog helemaal niets... Denk dus niet dat het tandjes zijn.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn kindje is ook aan het spoken 's nachts! Zouden ze nu niet weer in een sprongetje kunnen zitten?
    Mijn zoontje heeft trouwens net zijn eerste tandje, dus bij hem zal het daar ook mee te maken hebben!

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Sprongetje heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Kunnen ze daar zolang last van hebben dan? Eerder was het een paar dagen, maar nu duurt het al 3 weken!

Net Vitras even gebeld en de tip gekregen om haar 's nachts niet uit bed te halen, geen melk/water aan te bieden, niet tegen haar te praten, geen oogcontact maken en geen licht aan doen. Ze moet leren dat er 's nachts geslapen wordt en niet gekletst, geknuffeld en gespeeld. En dan bij haar blijven zitten en over haar hoofdje aaien tot ze weer slaapt. Hoop dat het gaat werken!

7. troeliewoelie85

Succes! Onze kleine heeft ook weken last gehad voor haar tandjes doorkwamen. Ze kreeg er 2 tegelijk dus ik zou het niet helemaal uitsluiten.
    Misschien kun je voor het slapen gaan chamodent op haar tandjes smeren? Dat is homeopathisch dus kan geen kwaad verder.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje (6mnd) heeft dit pas ook gehad.
    Ik kon er elke nacht 4-6 keer uit.
    Even troosten en tegen m praten en het was weer goed.
    Het heeft 1,5 week geduurd, en was van de 1 op andere dag weg.

Komt goed;)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.428
    113
    Mijn dochtertje en zoontje hebben dit beide gehad van 4 maanden tot 2 jaar. Bij mijn zoontje hebben we alles geprobeerd, flesjes, speentjes, troosten,knuffelen, noem maar op.

Bij mijn dochtertje niet weer, gewoon aan de borst en daarna bij ons weer verder slapen. Ik vond het in het begin ook lastig om samen te slapen en sliep zelf slechter, maar dat went wel heel snel vind ik.

Oh, voor de ouders die bang zijn dat je kindje dan nooit meer in het eigen bedje gaat slapen, dat is hier geen probleem geweest. Sinds een week of 3 hebben we de nachtvoedingen afgebouwd en slaapt ze de hele nacht in haar eigen bedje. Ze slaapt heerlijk alleen (ik heb in tijden niet zo slecht geslapen haha).

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ons zoontje had dit ook rond die leeftijd, maar meestal was het een kwestie van hem zijn speentje geven en hij sliep weer door.

Hij had toen ook last van doorkomende tandjes en voor mijn gevoel begon hij toen ook met dromen.

Hij heeft een maand of twee doorgeslapen en nu is het sinds een week weer raak, maar dan nog erger. Hij raakt van het een op het andere moment zo overstuur dat hij echt hysterisch gaat huilen en pas stopt wanneer je hem oppakt en troost. Hij is dan nog half in slaap. Terugleggen in zijn eigen bedje staat dan gelijk aan weer hysterisch huilen, het enige wat dan goed is is lekker tegen papa of mama aanliggen. Wij zijn hier dan ook niet zo moeilijk in en laten hem lekker bij ons liggen. Heb het idee dat het dit keer door zijn sprongetje komt en hij erg veel te verwerken heeft. In een korte tijd (twee weken ongeveer) heeft hij leren kruipen, zitten en op handen en voeten staan. Daarnaast reageert hij nu echt op zijn naam, merk je dat hij een beetje begint door te krijgen wat 'nee' betekent, daagt hij zelf uit tot spel (kiekeboe). Al met al dus heel wat voor ons kleine mannetje.

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Alsof ze het doorhad: Vannacht super geslapen en kwam pas om 7.45u voor de fles! Wel om 5.30u even wakker geweest, maar ze sliep meteen verder toen ze haar speentje kreeg.

Het zou me inderdaad niets verbazen als het een sprongetje is.

@ster27 Wouw, hij leert nu ineens wel heel veel bij, ja! Dan vind ik het ook niet zo gek dat hij zo slecht slaapt met zoveel nieuwe indrukken!
    Ik vind het opzich ook niet erg dat ze bij ons slaapt, maar mijn man slaapt zó vast en onrustig (veel draaien en met zijn armen slaan), dat ik het niet helemaal veilig vind. Ik krijg al regelmatig een elleboog in m'n buik of een hand in m'n gezicht en bij Fiene vind ik dan niet zo prettig ;)

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oja, dan moet ik er wel bijzeggen dat ze gisteravond voor het eerst een fles met standaard nr. 2 heeft gehad (met rijstebloem). Eerder kreeg ze nog HA nr. 1... Misschien dat dat ook geholpen heeft?

We zullen het zien komende dagen en hopen maar op het beste ;)

13. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had dit ook toen hij zes maanden was! Vreselijk was het ik stond soms wel tien keer naast zijn bedje!
    En ook uiteindelijk een flesje om door te slapen...
    Dit wakker worden hielt op toen hij 7,5 maand was. En toen zijn we ook de fles gaan vervangen door een slokje water.
    Hij kon na deze periode wel ineens heel veel! En had ook ineens vier tanden.

14. troeliewoelie85

Ik zat hier zo op te scheppen dat ons meisje zo geweldig sliep.... nu is ze al 2 nachten wakker ;) hihi...

Hopelijk is het snel over!

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @troeliewoelie85 Ooh, wat balen, zeg! Hoop voor je dat het geen 3 weken aan gaat houden ;)

Heb geen idee meer waar het aan ligt: Sinds gisteren heeft ze ineens een tandje! Had helemaal geen bultjes oid gevoeld, maar daar zal ze toch wel last van gehad hebben. De tweede komt er ook aan. Zou daar natuurlijk aan kunnen liggen, of aan honger, of een sprongetje... We houden het er maar op dat het over gaat!

Vannacht weer aardig geslapen: Om 5.30u en 6.00u werd ze wakker en uiteindelijk om 6.45u voor de fles, dus dat ging eigenlijk prima :)

We hopen er maar op dat het vanaf nu echt beter gaat ;)

Deel Deze Pagina