6 maanden-potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door juffie roos, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Heb net een topic geplaatst over het zelf maken van groente/ fruit en potjes.
    Nu had ik toch weer een ander vraagje...
    Onze kleine man at heel makkelijk en snel uit de 4 maanden potjes.
    Zijn nu met 6 maanden-potjes gestart omdat het zo makkelijk ging en er wat meer smaken van zijn...
    Maar die potjes vindt hij helemaal niet lekker....eet er maar een paar hapjes van en gaat dan onrustig wiebelen en draait zijn hoofd weg.
    Ook de 4 maanden potjes gaan er opeens niet zo makkelijk meer in...
    Is het verstandig om weer over te gaan op de 4 maanden-potjes (ga ernaast ook vers proberen hoor)

2. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik zou de 6 mnd. potjes blijven proberen en een paar keer achter elkaar dezelfde smaak. Wellicht heeft hij nu meer tijd nodig om aan de nieuwe snaken te wennen.
    Mijn dochtertje heeft ook een periode gehad dat ze wat minder at... Heb ik toen zo gelaten, het is toch nog maar 'bij'voeding.
    Ik doe nu trouwens verkruimelde liga door dr fruit. Vindt ze heerlijk! :p

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    heej loop nu net tegen zelfde standpunt aan!!Ze wou gister echt niet een 6 mnd potje. Al 2 dagen wat schepjes geprobeerd. Maar vindt niet lekker of te dik! Ga ook zelf maken, maar potjes is af en toe wel makkelij.Ik blijf gewoon proberen, misschien was dit haar smaakje niet....

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    trouwensliga door fruithapje vindt ze echt niet lekker ben ik achter, vindt het zelf ook niet lekker (ben echt dol op de fruithapjes haha rare tic!)

5. tulip

tulip Niet meer actief

het zou de smaak kunnen zijn. Misschien een tip om het je mannetje niet te moeilijk te maken, ik lees dat je ook vers ernaast doet. Misschien is het dan verstandiger om eerst alleen vers te proberen, ook dat heeft nl een heel andere smaak. Want stel dat hij straks weer gewend is aan de smaak van de 6 maanden potjes dan zal hij aan de verse happen ook weer moeten wennen.
    Hopelijk heb je er iets aan.

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Ja, wissel eigenlijk steeds af qua smaak; is het handiger om een paar dagen hetzelfde te geven?
    En misschien de helft van een potje geven en de rest de dag erna?
    Is nog steeds geen succes, die 6 maanden-potjes (en de 4 maanden potjes gaan er wel nu in...)

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik ben nu enkele dagen vers aan het maken en de eerste 5 happen gaan super, darna moet ik van alles verzinnen om nog 3 hapjes binnen te krijgen en dan hoeft ze niet meer. Is vers zo anders dan potje? fruithapje vers eet ze stukken beter.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    die potjes van 6maanden zijn ook allemaal gemixte smaken (over het algemeen). Misschien wil ze gewoon nog geen gemixte hap? Dat ze het daarom niet lekker vindt?

Vers is zeker anders dan potjes. Tycho eet hier de potjes met glas en deksel op en als ik hetzelfde zelf vers maak als uit een potje eet hij niet....

xxx

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Bij Julian was het met 6 maanden ( ben met 5,5 maand begonnen met groente oefenen) ineens over met eten.

Ik heb toen gewoon een week gewacht en niet aangeboden.

Fruit wel.

Na een week weer geprobeerd en nu eet hij het dubbele. Wel mijn eigen gepureerde eten.

10. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Eten was bij ons ook drama, niets vond hij lekker.
    Ik maak trouwens wel alles zelf. (1,5 uur werk maar dan heb ik ook voor 14 dagen bakjes vers eten in de vriezer)

ik ben begonnen met appelmoes door de groentehap te doen. En ja!!! Toen ging het erin als pap! Wat smikkelen die kleine!
    Maar is natuurlijk niet goed om dat aan te wennen want hij moet smaken leren kennen, dat lekker gaan vinden.
    Ik ben dus na 2 weken weer gaan koken en heb er toen wat minder appelmoes in gedaan. Ging weer perfect, hij vond het lekker.
    Na 2 weken weer koken voor 14 dagen, en toen nog maar 1 lepel appelmoes bij in de maatbeker/staafmixer.
    En inmiddels afgebouwd en er zit geen appelmoes meer door, en hij lust het allemaal (behalve bloemkool haha dat vindt hij 'echt' vies... kokhalzen...)
    Misschien kun je dat ook gaan proberen? Het lijkt zoveel werk, maar het valt reuze mee. En als je weer een voorraadje hebt gemaakt voor 2 weken dan heb je echt een fijn gevoel dat je dat weer even zelf gefixt hebt ipv potjes ;)

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Na ruim een week zelf koken had ze gisteren de smaak flink te pakken. de boontje/aardappel/gehakt ging er in als koek laten we maar zeggen. Blij dat ik vol gehouden heb.

Deel Deze Pagina