6 weken en aantal voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gerritsen, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hallo,

Geef borstvoeding en Yarno komt steeds meer met regelmaat.
    Tot gisteren was het tussen de 3,4 a 4 uur en nu laat hij sinds vanacht steeds meer tijd tussen, vanacht heeft hij 6 uur achter elkaar geslapen en daarna om de 4 uur. Vanmiddag heb ik hem zelfs wakker gemaakt.
    Maar wat is normaal met 6 weken betreft hoeveelheid voedingen.
    Ik kom nu uit op 6 voedingen eerder deze week was dat 7 a 8 voedingen.

Hoeveel tijd mag ik er tussen laten, zodat de productie niet naar achter loopt en als hij toch een keer eerder komt dan die 4 uur, moet ik dan wel geven of rekken?

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    gewoon lekker op verzoek geven

( 6 voedingen is prima, mits hij dan dus ook echt goed drinkt. Wil hij eerder, dan zou ik altijd geven. Dat is juist het mooie aan bv. Onthoudt ook dat wij met warme dagen ook meer drinken, wij kijken ook niet op de klok om te zien of het alweer tijd is voor een kop thee.))

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad, gewoon op verzoek geven, maar wel goed op vroege hongersignalen letten (dus niet wachten tot hij huilt).
    Op zich is 6 tot 12 voedingen 'normaal'.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Baby's kijken nog niet op de klok en ze kunnen heel goed aangeven wanneer ze honger hebben. Gewoon lekker op verzoek voeden dus, maar ik zou er niet langer tussen laten dan 4 uur overdag.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt helemaal OK hoor... en zolang hij goed groeit en voldoende plasluiers heeft, hoef je niet zo te tellen of op de klok te kijken :)
    Minder dan 4 uur ertussen is dus ook prima, vooral niet gaan rekken dan hoor, ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee gerritsen!

leuke naam Yarno! Kasper is nu ook 6 weken en hij drinkt nog 7-8 keer per dag. 's nachts slaapt hij ongeveer 6 uur achter elkaar en overdag zit er 3-4 uur tussen. (vaak heeft ie 's ochtends wel even een inhaalslag: 3 uur, 6 uur, 8 uur, 10 uur, 2 uur, half 6, half 9) lekker op verzoek voeden, kan komt het helemaal goed. je hoeft m dus niet wakker te maken, hij komt wel als ie honger heeft, toch?
    Alles goed verder met jullie?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon lekker op verzoek voeden inderdaad. Ik liet Lisa ook gerust overdag 6 uur slapen als ze dat wilde, dan kwam ze wel 's nachts, maar dat vond ik geen probleem.

Met 6 weken zat ik trouwens meestal op 6 voedingen, de week erna meestal op 5 en dat is nu nog steeds zo. 's Nachts sliep ze toen zo'n 10 uur achter elkaar en nu nog steeds. Ik heb geen problemen gehad met mijn productie.

8. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Bedankt meiden voor jullie reactie, ik weet genoeg.

Deel Deze Pagina