Mijn zoontje is bijna 6 mnd en een flinke melkdrinker, hij krijgt nog 5 flessen van 180/6. Af en toe laat hij wel wat staan van een fles. Vanaf ruim 4 mnd krijgt hij wat bijvoeding, maar dit is echt nog heel weinig. Fruit gaat nu wat beter maar nog steeds doet hij twee dagen over zo'n klein 4 maanden potje. Groente gaat echt nog met enkele hapjes. Zolangzamerhand zou hij toch wel eens naar 4 flessen moeten en wat meer andere dingetjes eten. Hoe verliep dat bij jullie en wie heeft tips? Grotere flessen maken werkt niet want dat drinkt hij gewoon niet op. Ik wil binnenkort ook de fijne granenpap introduceren, vond onze dochter ook altijd erg lekker. Wij gaven dat alleen wel direct uit een bordje en zoontje zit nog net even niet stevig genoeg in de eetstoel, misschien over een week of 2,3 wel. Hoeveel is ook alweer 'normaal' met 6 mnd, zowel wat melk als wat bijvoeding betreft? (Het is nr 2 maar weet het echt niet meer). Hij is trouwens bovengemiddeld qua lengte en gewicht (met 4 mnd 67 cm en 8250 gram)
Niks moet Je zou evt over kunnen stappen naar voeding nr 2 daar mag je zoontje maar max 24 scheppen per dag van. Nu van 1 30 scheppen. Dat zorgt ervoor dat er minder melk gedronken wordt en mss dat ie meer gaat eten van de groenten... Fruit is en blijft een tussendoortje. Groente gaat op den duur een fles vervangen
Tot 1 jaar is het nog bijvoeding dus het heeft geen haast. hij gaat vanzelf meer eten waardoor er flesvoeding gaat vervallen. Als je zoontje niet goed zit zou ik beginnen met papflessen, dan kan je het over een paar weken uit een bordje geven. Verder gewoon alles aan blijven bieden. Mijn mini is 8 maanden en eet redelijk fruit. brood en groente gaat moeizaam. we bieden alles in stukjes aan, dat is natuurlijk ook wat lastiger te verwerken dan dat het gepureerd is, maar gepureerd/geprakt wil ze niet. Ze krijgt nog steeds 4 flessen op een dag (die 5de fles had ze er al ver voor de bijvoeding uitgegooid, die hoefde ze niet.)
Ja ik ben dus bang wanneer ik minder melk aan ga bieden dat hij honger krijgt en niet direct dan maar meer van de groente eet. Vandaag welgeteld twee hapjes sperzieboontjes (uit potje dus geheel gepureerd) naar binnen gekregen. Vermengd met een beetje geprakte aardappelen was nog minder succes, kokhalzen en ik heb nog nooit een baby zo vies zien kijken
Ik moet ook weer even denken haha. Onze oudste is nu 4 jaar, de jongste bijna 6 maanden, maar ik weet niet meer hoe het bij de oudste ging. Enige wat ik nog wel weet is dat de oudste op deze leeftijd eerder de nacht in ging dan de jongste nu. Ons schema is nu 7.30u fles 180/6 + wat rijstebloem (wordt binnenkort fijne granen) 10.30u half potje 4 mnd fruit 13.00u fles 180/6 16.30u paar hapjes groente (1/2 potje 4 mnd groente of 1/3 potje van 6 mnd) 18.00u fles 180/6 22.00 fles 180/6 Fruit sla ik ook nog wel ns over als hij lang slaapt s morgens, ik maak hem er niet voor wakker. Ik wil langzaam gaan proberen de groentehap uit te breiden naar maaltijd en de fles van 18.00u af te bouwen zodat de laatste fles ergens tussen 18.00u en 22.00u uitkomt. En dan evt een tussendoortje rond 15.30u ofzo Lastige van nu is dat ik met meer tijden rekening moet houden, halen/brengen school, etenstijd moet niet te laat worden s avonds voor de oudste enz enz. Bij onze oudste pasten wij ons aan aan hem, maar ja ik moet nu ook rekening houden met andere dingen, dus de jongste moet een beetje gestuurd worden dat het qua tijden voor ons uitkomt en gelukkig gaat hij er prima in mee
Oke even een update; meneertje is 6 mnd en hoppa, de volgende dag wil hij nog maar 4 flessen Vanmorgen zelfs een heel potje fruit opgegeten (4mnd potje), tussen de middag een kleine portie pap en bij het avondeten vielen zowaar de bruine bonen met appel in de smaak. Zo wordt het nog wel eens wat Schema is nu ongeveer; 7.00 uur: fles 180/6 10.30 uur: fruit 12.00 uur: beetje pap + fles (uiteindelijk geheel pap) 15.00 uur: fles 180/6 17.30 uur: groente 19.00 uur: fles 180/6 Straks gaat de pap naar de ochtend, maar dan moet dat wel vlotjes gaan. In de middag kan hij dan straks tzt een stukje brood erbij krijgen. Bij mijn dochter verviel de middag fles daarna als eerste (werd een tussendoortje) dus ff afwachten of dat bij kleine broer ook zo gaat.