kolven in vaculess zakjes met medela swing

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleintjevoorons, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Heeft iemand ervaring met de voorgesteriliseerde zakjes van vaculess. En hoe werkt dit? Kan ik die rechtstreeks op mijn medela swing aansluiten en moet ik dan ook zo'n fles kopen? Ik snap namelijk niet helemaal wat de bedoeling is. Maar zie wel dat die zakjes veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper zijn als die van medela.

Wie helpt mij????

Alvast bedankt,
    Kleintje

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je kunt er volgens mij een adapter bij krijgen zodat je de fles op je kolf aan kunt sluiten.
    Je moet dan wel die fles/houder erbij kopen.
    Of je moet de melk gewoon in de zakjes overgieten.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je kunt er inderdaad speciale ringen voor kopen.

Geld technisch ben ik trouwens helemaal pro Vaculess (hihi) heb er al vaker joehoe berichten over geschreven, maar wil nu wel ook ff ergens voor waarschuwen. Die zakjes kunnen aan de onderkant heel slecht gesealed zijn. Ik kolf altijd gewoon in de flesjes en dan giet ik het over in die zakjes voor in de vriezer. Afgelopen week deed ik dat en toen...................... Knapte dat zakje kapot! 100 cc melk op het aanrecht en kon ik dus met een vaatdoekje bij elkaar vegen. Vond ik zo zonde!! Nu giet ik het alleen over met een bakje er onder.

Wilde ik je toch ff zeggen/voor waarschuwen.

:)

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bedankt voor de tip! Ik heb ze namelijk net vandaag binnengekregen. Besteld na jouw tip.
    Was al van plan de melk gewoon over te gieten en niet met adapters oid te werken. Maar ik zal nu extra opletten!

5. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Maartje, dat is wel een goede tip. Echt zonde van de bv. Op een of andere manier kan ik ook al geen bv weggooien.

En het sluiten van de zakjes..... Moet dat altijd met zon klipje? En passen die van Ikea er ook op (die lijken daar erg op).

Maar dus wel een aanrader voor het invriezen?

Deel Deze Pagina