hallo lieve dames en allemaal gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertjes , wij zijn 1 november bevallen van ons eerste wondertje een prachtige dochter <3 ! . maar hier is mijn vraag ik ga sindskort meer weg met de kleine en heb haar ook al kennis laten maken met de hondjes in de famillie zoals die van mijn moeder en mijn oma en dat ging allemaal goed (afkloppen) die van onszelf metteen bij thuiskomst na de bevalling maar nu komt het.. mijn schoonma heeft een chihuahua en die hond komt hier al niet meer over de vloer omdat die telkens mijn hondje (superlieve shihtzu waar je alles bij kan doen) aanvloog en dominant is als haar iets niet zinde of gewoon zomaar .. ook als mijn oma met haar hondje hier in mijn huis was en ik die aanhaalde waar de chihuahua bij was vloog ze ook dat hondje aan en beet voor een kleine hond toch wel hard genoeg .. mijn idee is dat het een soms lieve maar vooral een jaloerse hond is maakt niet uit op welke plek dat beest is en mijn schoonouders zijn niet echt van het straffen die noemen het diertje bij de naam en dan niet doen.. en dan word het opgepakt en thats it.. zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeg ik maar zo maar dan hebben jullie een beetje een idee.. ik ben tot nu toe nog niet bij hun thuis geweest en de chihuahua kennis laten maken met onze baby .. en eerlijk ben ik er best bang voor omdat het hondje alle aandacht gewend is en wie een baby word behandeld en jaloers is als alleen ik al een ander diertje aanhaal waar ze bij is dus laat staan als haar baasje (mijn schoonma) dat doet die heel verzot met haar kleinkind op schoot kan zitten, dan zie ik al hele scenario's in mijn hoofd dat de hond dan naast haar op de bank springt en zoiets heeft van uhm wat is dit en misschien naar de kleine gaat happen ook vooral omdat hun altijd zeggen och ze kan toch niks aanrichten waarop ik altijd antwoord ja tuurlijk en wat zou je doen als het een grote hond was geweest dan? ook zulk gedrag tolereren ? ik heb er gewoon een raar gevoel bij.. ben ik te overbezorgd ? iemand hetzelfde meegemaakt of tips ?? bij voorbaat dank
Honden vertrouw ik zowieso niet snel met kinderen aangezien honden snel denken dat zij boven kinderen staan in de roedel/ het gezin en een kind dus ook zullen corrigeren als ze denken dat dat nodig is.dmv een tik met de poot of een (kleine) beet dus. Een dominante ongecorrigeerde hond die al vaker andere honden heefd gebeten komt dus niet in de buurt van mijn baby en dan kunnen mn (schoon)ouders op hun kop gaan staan.hadden ze hun hond maar op moeten voeden ipv over zich heen laten lopen.nu is de hond de baas daar in huis. Dus absoluut nu niet kennis laten maken. De kans is te groot dat het mis gaat. En liever beledigde (schoon) ouders dan een gebeten baby.
Kijk inderdaad uit aub, wij hebben er ervaring mee en waren blij dat hond doodging. Ze hebben nu een nieuwe hond en dat is een geweldig dier met de kinderen. Inmiddels zijn mijn kinderen al veel groter natuurlijk. De eerste was ook zo ontzettend jaloers als oma kleinkind wilde vasthouden of schoot had. Wij kwamen er maar weinig, we nodigden oma meestal uit onder het mom van veel handiger met baby. Oma zag ook absoluut niet dat hond gevaarlijk was. We hielden met zijn tweeen hond in de gaten als oma kind toch vasthield. Hond had geen reputatie dat hij andere honden aanviel, ik vind deze hond nog enger klinken dan de hond van onze oma.
Je zou prima met je baby naar je schoonouders te kunnen, MITS zij de hond voorlopig toch even apart houden. Je kunt dit heel goed aan ze vertellen... en willen ze dat niet, dan zijn ze bij jullie thuis van harte welkom om de baby te komen bezoeken... maar dat jullie dan niet bij hen komen, zolang die hond dergelijk gedrag vertoond. Klinkt inderdaad als een hond die "roedelleider" is boven je schoonouders.... En inderdaad de dooddoener "ach het is maar zo'n klein hondje"... Nee, de meeste bijtincidenten komen voort uit die kleine "rotzakjes", omdat ze niet worden opgevoed.
Misschien weet de hond de scheiding tussen mens en dier prima? Ik denk dat als je hem eerst apart gaat houden dat je sowieso veroorzaakt dat de hond de baby als indringer gaat zien. Ik denk dat het een beter idee zou zijn als iemand met de hond bezig is als oma met haar kleinkind zit. En bij binnenkomst de hond op een veilige afstand laten snuffelen. Als de hond wil uithalen dan kun je dat op die manier voorkomen (klein hondje dus die kun je wel op je arm houden denk ik) Onze hond haalt om 'niks' uit naar andere honden maar tolereert de meest gekke dingen van onze dochter. Een hond die problemen heeft met andere honden hoeft niet gelijk een gevaar te zijn voor een mens. Pas op dat je dit niet zelf gaat creëeren. Voorzichtig zijn moet altijd, laat dat duidelijk zijn.
Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we deze dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl