Hier ook hetzelfde probleem! Ilias krijgt BV en ik denk dat het ook met de verticale drinkhouding te maken heeft, want als ik het KDV mag geloven, spuugt hij daar een stuk minder! Verder kun je op je eten letten. Ik ben bijvoorbeeld gestopt met citrusvruchten en kerrie eten. Hij spuugt nog steeds, maar niet meer zoveel. Dan doe ik na het eten ook nog een slab om. Die doe ik pas af als hij gaat slapen. Soms komt zelfs wel 2 uur na de voeding nog wat naar boven! Oja, en voor jezelf: Altijd een hydrofiele luier over je schouder! En natuurlijk niet te druk doen na het eten.
Oja, ook nog zo irritant: Het eerste wat Ilias doet als hij gespuugd heeft, is zijn handje in zijn mond. Dat zit helemaal alles onder!
het kan wel tot een jaar duren. Ties spuugt ook nog steeds, ik heb altijd een hydrofielluier bij de hand, zo is het goed te doen.
Dat is makkelijk zeggen ''krijgt ze gewoon teveel!'' Ging dat hier maar op! Dan was het een stuk makkelijker geweest! Hier nog altijd een spuger , mondjes terug.... En nog altijd die ellendige boeren die dwars zitten! Hoop dat het bij 1 jaar op mag houdne Maar als het bij jou alleen maar de was is , zou ik zeggen wees blij zolang je kindje maar geen pijn heeft! Ik heb liever 10 wassen per dag, dan nou dat ze zoveelpijn heeft.
Haha! Dat doet Sil ook altijd! Of, nog leuker, hij duikt er met zijn snoetje in Ook fijn, haha! Sil spuugt ook nog geregeld, hoor. Hoort er denk ik gewoon bij, helaas. Merk wel dat het bij hem vooral te maken heeft met wel of niet goed boeren na zijn fles. Op het KDV gebeurt het nogal eens dat ze er geen boer uitkrijgen en als ik 'm dan ophaal en optil, spuugt ie me gelijk onder terwijl die boer er dan eindelijk uitkomt, haha! Was een poosje echt vaste prik. Bleef mijn jas wassen
Hoi, Mijn dochter heeft reflux en spuugde op een gegeven moment ALLES onder. Ze droeg doorlopend een slabbetje en dan nog moest ik haar een aantal keren per dag verkleden omdat ze drijfnat en vies was. Moest zelf ook verschillende keren van outfit wisselen op één dag of soms deed ik het gewoon af met een doekje, liep ik de halve dag met natte plekken in mijn kleding..En ja ook boxkleden, autostoelen, lakens, dekens en speelgoed waren hier niet veilig. Ik had het ook helemaal gehad.. En dan had dochtertje er nog zo'n last van ook Ze huilde er heel veel door.. Maar! Sinds ze een maand of zes is gaat het zo langzamerhand wat beter! Ze krijgt nu ook wat meer vast voedsel, waarschijnlijk scheelt dat ook, en ik kan haar soms zonder slab laten spelen! Ook haalt haar outfit vaak de avond en de mijne ook Dus wie weet gaat het met jouw kindje ook binnenkort beter?
Jayla heeft tot een jaar reflux gehad pfff niet normaal! had er dagen tussen zitten dat ik haar wel 4 a 5 keer andere kleren aan moest trekken omdat ze alles onderspuugde moest elke dag het bedje verschonen en elke avond het boxkleed wassen en speelgoed afwassen.. hier ging het wel iets beter toen ik nutriton ging gebruiken met de voedingen.. ook vast eten kwam er trouwens uit bij jayla maakte niet uit hoor.. wel ben ik toen nutriton tussen de fruithapjes gaan mengen en dat hield ze ook enigszins binnen dan... maar toen ze n jaar werd is het langzaam minder geworden!
Na heel wat gesukkel ivm reflux hoopte ik ook dat het spugen vorobij was sinds ik vast voedsel ben gaan geven. Maar ook met groente en fruit spuugt ze regelamtig nog wat terug. Ook een melkvoeding komt er soms nog steeds flink uit. Ondanks JBPM, die ook vaak ook voor het ftuit gebruik.
Mijn dochter spuugt groente, fruit en brood dus ook regelmatig uit, maar ze spuugt niet meer tig keer per dag tig enorme plonzen. Het wil ook wel eens per dag verschillen hoor.. Maar over het algemeen kan ik hier zeggen dat het wat beter gaat nu!
Goh, bedankt voor alle reacties. Ik ben dus niet de enige, wel eens fijn om te lezen! Ze heeft geen reflux of allergie, ik weet nu dat het nog wel even kan duren. En tja, dan loopt ze maar even met een vlekkie hoor, ik vind dat niet heel erg. (tenzij het echt nat is of heel vies dan meteen schone kleding aan).