6 of 4 weken voor je bevalling stoppen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamatje, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    even wat nuance, als je je in de periode 6-4 weken deels ziekmeldt, dan worden deze uren gekort op je verlof. Maar het is niet zo dat als je deels ziek bent je verplicht met 6 weken moet stoppen.

Ik ben bij beide 2 weken overtijd gelopen. Bij de 1e was ik 6 wkn gestopt, en dacht dus bij de 2e mooi 4 wkn te doen. Is me prima bevallen, vooral omdat je dan langer met de beeb thuis zit.

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    HO!
    Als je 6 weken vooraf gaand aan je uitgerekende datum ziek wordt, wordt dit niet meer gezien als ziekte maar als verlof. Het is dus wel degelijk zo dat als je ziek bent vlak voor je verlof je verplicht met 6 weken moet stoppen (of in ieder geval gaat je verlof in).
    Ik was van plan met 36 weken te stoppen maar werd met 32 weken (gedeeltelijk) ziek. Dat ging niet over voor de 34e week. Ik moest dus met 34 weken met verlof.

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik was gedeeltelijk ziek, zeg maar 2 uur per dag. Dat betekent 8 uur per week. De 2 weken tussen week 6 en 4 (16 uur) worden op het nog te ontvangen verlof in mindering gebracht. Dus na de geboorte had ik geen 12 volle weken maar 12 weken - 16 uur.

Het schijnt per bedrijf(stak) te verschillen, maar volgens mij staat dit ook op de website van SZW.

4. luckydevil79

luckydevil79 Nieuw lid

8 aug 2008
    1
    0
    0
    callcenteragent
    groningen
    ik heb ook doorgewerkt tot de 36ste week maar als ik alles geweten had was ik gestopt met 34ste week

5. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

wat je zegt , klopt hoor.. ! ;) ( zo gaat het bij ons op het werk wel ) als ik bij anderen lees , gaat het er heel anders aan toe..vreemd !)

6. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Ik stop 6 weken voor mn bevalling, dus laatste werkdag is 24 sept.
    Maar ga vanaf morgen 10 uur minder werken per week.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Als je het nu al niet meer volhoudt, zou ik ook lekker met 6 weken stoppen, maar je moet inderdaad wel.
    Ik heb zelf tot 38 weken doorgewerkt en ben toen bevallen. Ik was met 36 weken met verlof gegaan, maar ik werd na 1 dag al gillend gek thuis, dus zat de volgende dag alweer op kantoor. Ik had een superzwangerschap, dus hield het ook prima vol.
    Nu, met de tweede, ben ik van plan om hooguit tot 37 weken door te werken (heb een eigen zaak). Thuiszitten vind ik nog steeds verschrikkelijk, maar als het werken niet meer gaat, dan gaat het niet meer, dan moet je wel.

8. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Dus al ben je maar een dag ziek gemeld ervoor. Dan nog moet je met 6 weken stoppen, ipv 4 weken?

Maar heb je dan als je 6 weken van te voren stopt (ivm ziek zijn) alsnog recht op 12 weken erna? Of enkel 10 weken?

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik neem aan dat je dan nog 10 weken hebt na de bevalling, anders zouden we ons allemaal in de laatste 2 weken ziek melden :)

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb me vorige week woensdag ook voor 2 uur per dag ziek gemeld en werd gister door het UWV gebeld om de administratie ff compleet te maken (was net thuis, hij had geluk). Maar hij wist me ook te melden dat ik nu 6 weken van te voren met verlof moest. Nu wilde ik dat al, maar ik dacht ook altijd dat de uren die je ziek was van je verlof af ging. Vond het dus ook vreemd dat hij zei dat ik nu 6 weken van te voren met verlof moest. Ben er verder niet op in gegaan, omdat ik dat toch al van plan was, maar zoals hij het zegt is het idd als je maar 2 uur per dag ziek bent je toch de volledige 6 weken moet.

11. Niet meer actief

Pila 79 die 2 uur per dag ziek, hou je dat tot aan je verlof vol? Anders kunnen ze je niet verplichten om met 34 weken met verlof te gaan.

Als je door ziekte noodgedwongen toch met 34 weken moet stoppen heb je inderdaad wel maar 10 weken naderhand..

Ook is het inderdaad zo dat als je een maand vantevoren al ziek bent, dit wordt gekort op je verlof.. !

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ja jammer genoeg tot mn verlof. Ik hoef ten slotte nog maar 13 weken :( Heb vreselijk last van mn heupen/bekken dus hij verwachte ook niet dat het beter ging worden in de tijd voor de bevalling. Hoe het na de bevalling gaat zien we dan wel.

13. Niet meer actief

Hmm jeetje dat is rot inderdaad :(
    Nou ik loop ook echt op mn tandvlees hoor.. pff heb echt het gevoel het echt niet meer aan te kunnen, maar vind het ook rot om nu met 30 weken te stoppen en daardoor 4 maanden gekort te worden :S

Deel Deze Pagina