Laatste fles??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door michelleKr, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Hallo,
    Ik heb een zoontje van 4 maanden en bijna 2 weken oud, hij is 13 januari geboren.
    Nou zit ik eigelijk met het volgende; hij kreeg altijd 5 flessen van 180 ml, om 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00. Maar voor de laatste fles van 23.00 moesten we hem altijd wakker maken, dat vond hij niet zo prettig. Maar hij dronk zijn flesje wel altijd leeg. Hij sliep al vanaf 6 weken door tot de volgende ochtend.
    Dus toen hebben we hem sinds 2 weken gewoon laten slapen, de eerste paar dagen ging dat wel goed. In de laatste fles deed ik dan rijstebloem vanille maar daar kreeg hij wel zoveel last van zijn darmpjes van, dat ik daar maar mee gestopt ben. Nu is hij al een paar nachten onrustig, de 4e fles geven we nu rond 20.00 210 ml, die gaat op. Maar hij wordt dan ineens weer wakker tussen 00.00 en 01.00u. Ik ga dan even naar hem toe, en geef hem zijn teutje, dan valt hij op den duur weer terug in slaap. Maar dan komt hij weer tussen 04.00 en 05.00. Dus wat is nu verstandig, moet ik hem die laatste fles van 23.00 gewoon weer geven, of even aankijken?? Misschien is hij er gewoon nog niet aan toe.
    Ik weet even niet meer wat ik nu het beste kan doen.
    Voor de rest groeit hij heel goed, het is een stevige baby. Bij 3 maanden woog hij 6.1 kg. Hoeveel hij nu weegt weet ik niet, ik moet binnenkort weer naar het consultatiebureau.
    Hopelijk kunt u mij verder helpen.
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Michelle

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Michelle,

Met 5 flessen sliep hij wel goed door alleen moest je hem dan wakker maken voor de laatste fles. Nu je nog maar 4 flessen geeft slaapt hij niet meer goed door. Je kunt proberen om hem weer 5 flessen te geven en dan kijken of hij weer doorslaapt. Het is niet erg als je hem wakker maakt voor de laatste fles.

Groetjes Sanne

3. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Hallo,
    Bedankt voor de reactie, ik heb nu zijn laatste fles gewoon weer gegeven om 23.00u en nu slaapt hij heerlijk door tot de volgende morgen als ik hem wakker maak.
    Ik probeer het gewoon over een paar weken nog eens om de laatste fles te laten vervallen.
    Groetjes Michelle

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Michelle,

Misschien nog een tip voor als je je zoontje toch wil proberen te laten slapen. Je kunt de flessen verhogen naar 210 ml met 7 schepjes voeding en dan overgaan naar 4 flessen per dag. Misschien lukt het doorslapen dan wel? Wakker maken is ook prima, net waar jij je het beste bij voelt. :)

Groetjes Linda

5. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Hallo,
    Ja ik heb ook geprobeerd 210 ml te geven, maar dat kan hij in de meeste gevallen gewoon niet op. Dus ik blijf het even zo doen, en dan over een paar weekjes weer eens proberen hoe het dan gaat. Hoe kan je dan het beste zien wanneer je over kan gaan op 4 voedingen??
    Groetjes,
    Michelle

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Michelle,

Fijn dat je kindje nu weer doorslaapt.
    Het is toch telkens uitproberen wat goed gaat.

Groetjes Sanne

Deel Deze Pagina