Even een vraagje

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mamavanJ&D, Dec 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hallo allemaal,

wij zitten in de 2e ronde van de Clomid 50 mg. Nu heb ik volgens mij (ga morgen de huisarts bellen) een schimmel opgelopen.

Zou dit van de Clomid kunnen komen? Iemand een idee?

2. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Ja dar kan heel goed, 'n vriendin van mij had dat ook..zij was overgevoelig voor clomid en kreeg daardoor andere hormonen.
    Morgen even bellen met gyn!
    Ps wat betekent jouw pendel lijst? Zie het wel eens vaker staan bij iemand maar eerlijk gezegd snap ik er niks van haha :)
    Liefs, visje

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Dat betekent dat er gependeld is op wanneer zwanger of positieve test. Is gewoon leuk om te laten doen, maar je moet je je er niet op vast pinnen...

Ik ga morgen in iedergeval eerst de huisarts bellen voor medicatie tegen de schimmel en dan daarna zal ik de gyn wel even bellen.
    Wat voor hormonen heeft je vriendin toen gekregen? Spuiten?

4. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Ja gonal f voor stimuleren en pregnyl.. Maar hoef je maar 1 of 2 keer te spuiten in jouw geval dus valt vast reuze mee!
    En't schijnt dat je dan ook minder last hebt van bijwerkingen, zij wel tenminste. En meer kans op goed eitje.
    Zou er dus zeker even naar vragen wat voor jou'n goede oplossing zou zijn!
    Succes en sterkte met je schimmel!

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ok, dankjewel! Ga morgen inderdaad dan even bellen voor info, want zit er niet op te wachten dat als 't nu niet raak is weer een schimmelinfectie te krijgen (heb het de 1e ronde niet gehad trouwens...)

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik heb de verpleegkundige van de fertiliteitsafdeling gesproken en zij zei dat de schimmelinfectie niet van de Clomid kan komen.

7. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    da's raar!!! Bij mijn vriendin was dit wel het geval, door allergische reactie.. Vreemd... :S
    En nu??

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Nu heb ik maandag capsules gehad van de huisarts, maar deze werkten niet, dus vandaag een ander medicijn opgehaald.
    Daarnaast heb ik ook gezellig een oorontsteking.
    Schimmel krijg je meestal als je weerstand niet optimaal is. Mocht ik het nou volgende maand weer krijgen ga ik wel bellen en een afspraak maken...
    Maar het is te hopen dat 't niet meer nodig is natuurlijk ;)

9. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@mamavanjoshua: wow meid.. wat fijn te lezen dat je nu iig een behandeling krijgt.. alleen idd minder van die schimmel.. hoop dat het iets eenmaligs is en dat je het volgende ronde niet eens nodig hebt

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Maybe: hahahaha ja, heb jou al heeeeeeeuuuuuuuuul lang niet meer gesproken. Hoe gaat het?
    Ik heb inderdaad de 2e ronde Clomid er nu opzitten. Vanavond nog even klussen (gezien mijn temp) en dan zit ik daarna écht officieel op het wachtbankje ;)

11. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@mamavanj: ja is echt lang geleden hihihi... hier nu 3e ronde clomid en eindelijk 2 super mooie eitjes gezien die beide op springen staan..!!:D hier verwacht ik morgen of overmorgen m,n tempstijging...

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Spannend, spannend, spannend! :D.
    Ik had in de 1e ronde supermooie eitjes en een heel goed eisprong gehad, maar op een of andere manier twijfel ik nu of ik wel een goede eisprong heb deze ronde... Mijn temp doet zo enorm raar, vergeleken bij vorige cyclus...

13. maybe3

maybe3 Niet meer actief

ja je temp kan soms erg raar doen.. ik duim voor je dat je gewoon een goede eisprong hebt meid..!!!

14. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Van mij mag het wel weer gewoon elke maand echo's hoor... vind dit helemaal niks hahahahaha

15. maybe3

maybe3 Niet meer actief

ja ik krijg het nu voor het eerst en waarschijnlijk ook voor het laatst:( maar vind het heerlijk!! veeeeel minder gestress ik merk dat ik 1000x rustiger ben.. alleen nu maakt m,n hart steeds een sprongetje als ik eraan denk dat we dus 2 kansen hebben

16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hihihi, ja herkenbaar. Ik vind het ook veel minder gestress, omdat je dan ook zeker bent dat hij gesprongen is... Maargoed... ik krijg het ook niet meer hoor... Hierna (als ik nu niet zwanger ben) heb ik nog 2 rondes Clomid te gaan en dan moet ik weer een nieuwe afspraak maken...

17. maybe3

maybe3 Niet meer actief

ik moet waarschijnlijk ook nog verder met de clomid.. word de 18e gebeld.. maar hoop heel erg dat het gewoon niet nodig zal zijn.. voor ons beide natuurlijk:D

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Nou idd :D. In maart alweer 2 jaar bezig... Pffffffffff. Maarja wel ruim 36 kilo kwijt nu... (morgen weer wegen)

19. maybe3

maybe3 Niet meer actief

ja ik las het in je handtekening.. echt super meid... hier al te lang bezig hahahaha en alweer meer als een jaar met tempen en ovu testen...

deze maand was er eerste instantie weinig kans dus ben toen gestopt met tempen.. gelukkig afgelopen maandag gezien dat er alsnog eitjes zijn gaan groeien en dus toch maar weer gaan tempen... afgelopen maanden paar keer de neiging gehad tijdelijk de handdoek in de ring te gooien..

20. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ow jeetje... maar gelukkig niet gedaan dus...
    Ik ook een jaar aan het tempen... ovutesten nu voor het eerst dat 't ook echt nut had zeg maar hahahahaha.

Share This Page