joepie wij gaan voor een brusje voor onze zoon. aangezien hij morgen net een half jaar is zou ik graag wat bemoedigende reacties willen van mama's met kindjes ook kort op elkaar.. uit mijn omgeving krijg ik namenlijk alleen maar negatieve dingen te horen dat het echt wel heel zwaar is en dat ik beter kan wachten. tuurlijk, dat het geen makkie zal worden met 2 kleintjes weet ik ook wel, dat ik wat harder moet lopen, weet ik ook wel... maar is het nou echt zooooooo zwaar dat ik het niet moet doen?? alvast bedankt
Wat gaaf dat jullie er weer voor gaan. Helaas heb ik geen ervaring met twee kindjes zo kort op elkaar, ik moet helaas wat langer wachten op de tweede......maar ik zeg: als jullie erachter staan, dan laat de wereld de wereld zijn!! Mensen zullen zich altijd met iemands situatie bemoeien, maar zolang jullie er positief tegenover staan gaat dat toch helemaal goed komen! Ik persoonlijk had ook graag twee kindjes snel na elkaar gekregen, maar ja, dat is een andere situatie. Dit zeg ik ook alleen om je duidelijk te maken dat er wel meer mensen zijn die daar geen probleem in zien. Ik wens je heel veel succes en hoop dat het heel snel raak mag zijn bij jullie!
heey ik heb zelf nog geen kinderen maar mijn broer en ik schelen heel weinig en wij hebben een hele goede relatie en altijd veel steun aan elkaar gehad en nog steeds en ik denk dat toch te mkn heeft met het leeftijdsverschil maja verder weet ik het ook niet suc6 verder
Ik heb ze niet zo vlug op elkaar gekregen, mijn oudste was 22 maanden toen mijn jongste werd geboren en ik vond het toch echt wel pittig hoor. Vooral die eerste maanden. Ik had er niet echt bij stil gestaan dat beide kinderen op die leeftijd nog volledig afhankelijk van je zijn. De trap af met een baby en een peuter, slaapjes die elkaar net opvolgen waardoor je eigenlijk het huis amper uit komt, etc. Nu wil ik niet al te negatief klinken hoor, want nu is het heel erg leuk voor de kinderen, het zijn beide jongens en ze trekken heel veel met elkaar op. Maar als ik heel eerlijk ben had ik er zelf als ik terug kijk misschien toch net liever een half jaartje meer tussen gelaten. Op dat moment kon mijn oudste al veel meer en ging ook naar de PSZ voor 2 ochtenden waardoor ik ook de jongste eens echt quality time kon bieden zonder aandacht te delen. Snap je ? Ik kon toen ook nog niet overzien hoe het zou worden als je baby een peuter, kleuter en schoolkind wordt. Ik wilde enkel nog zo'n lief kindje erbij
Wij gaan ook voor een 2de. Onze dochter is pas 2 maanden, maar wie weet wanneer ik zwanger geraak. Ik weet dat het nu al kan maar dat vinden we geen enkel probleem!
super, dankje wel voor alle reacties.. en tommatje, wat leuk had het zelf ook al iets eerder gewild, maar zat nog met school, haha 2 keer studie onderbreking leek me niet geweldig vanmorgen mijn eerste ontrekkingsbloed, dus nu wachten tot de volgende keer, want dan is dat ook gelijk mijn menstruatie.. heel nieuwschierig naar mijn cyclus
Mijn dochter was 21 maand toen de jongste geboren werd. Tja je moet even een ritme vinden, maar het gaat best. De jongste slaapt veel en toevallig ook tegelijk met het middagslaapje van de oudste. Het zijn allebei diepe slapers dus ze huilen elkaar niet wakker. Ik vond van 0 naar 1 zwaarder wat dat betreft omdat je dan helemaal nog moet omschakelen; je levert je eigen persoonlijke vrijheid in en hebt een kleintje dat nog helemaal van jou afhankelijk is en die je nog niet kent. Bij een tweede heb je dat allemaal eens gedaan en die rolt eigenlijk zo mee. Mijn peuter loopt al wel zelf de trap op en af. Dat scheelt. Al kun je beneden ook een zooi luiers neerleggen en beneden verschonen. Hoef je ook niet zo vaak de trap op en af
die zooi luiers heb ik nu al beneden, incl. aankleedkussen vond ik vooral int begin wel makkelijk omdat traplopen toen niet heel soepel ging, haha..
Als julle je er zelf maar goed bij voelen is het goed toch? Hier is mijn dochter 14 maanden en nu net zwanger van de tweede, ik ben blij dat we nog even gewacht hebben tot ze een jaar was maar wel blij dat ze nu voor haar tweede jaar al grote zus wordt. en reacties om je heen ach het is toch nooit goed, soms duurt het te lang soms is het te snel.
Tussen mijn oudste en jongste zit ook maar 19 maanden maar ik vond het zeker in het begin best pittig. Ik sluit me dus aan bij het verhaal van Fiore. Mijn oudste wordt in januari 4 en eigenlijk gaan ze nu pas leuk met elkaar spelen. Tussen de jongste en ons wurm op komst zit straks 2 jaar en 8 maanden. Ik hoop de jongste dan zindelijk te hebben. De oudste op school en de jongste op de peuterspeelzaal zodat ik met wurm ook wat qualitytime heb.. Het is zeker te doen maar ook af en toe zwaar.
@riv, bah vervelend.. sterkte dat het pittig zal worden ben ik me heel goed van bewust.. we zullen zien hoe het allemaal loopt
Ik zou het ook doen, zolang het goed voelt moet je het doen! Heb je hulptroepen die kunnen assisteren? Oma's, tantes ofzo van de kleintjes?
leuk dat jullie voor een brusje gaan. zelf had ik er niet aan moeten denken een half jaar geleden. maar nu gaan we er voor. mn dochter is bijna een jaar en vind t wel leuk als ze niet al te veel schelen. mn broertje en zusje schelen 15mnd met elkaar en mn moeder vond dat toch wel erg pittig en niet aan te raden. maar als t goed voelt gewoon doen!
Het voelt zeker goed, zo veel voorbeelden gezien dat het echt leuk is. (natuurlijk ook pittig en hard werken) maar dat kindjes als ze ouder zijn echt iets aan elkaar hebben. tussen mijn man en zijn zus zit namelijk ook een kort periode (anderhalf jaar)
Da's toevallig: wij schelen elkaar niet veel (zie banners) Ik zit nu ook in de tweede ronde voor kindje 2 en onze kindjes zijn bijna even oud! Tussen mij en mijn zusje en broer zit allebei 3 jaar. Tussen mijn broer en zusje dus 6 jaar. Dat vind ik persoonlijk een te groot verschil. Als ik snel zwanger mag raken, dan krijk ik vast commentaar, maar dat kan me gestolen worden!! Kortom: wij doen waar wij ons goed bij voelen en dat raad ik iedereen aan! Grtz Pinda
Hoi! Wij waren weer zwanger toen mijn dochter acht maand was! Het zal wel druk worden maar het heeft ook wel zijn voordelen vind ik! Lijkt me hartstikke leuk voor de kids ook!