Hai meiden, Ons dochtertje van bijna 2 heeft de hele dag al koorts, 39.2 ongeveer. We hebben haar vanmorgen om 10.00 uur een zetpil van 240 mg gegeven, de koorts zakte wel wat. Om 18.00 uur weer 240 mg en om 19.00 op bed gelegd. Ik ging net even bij haar kijken, maar ze is gloeiend heet! Ze was half wakker geworden en ademde wat zwaar. Wat zal ik doen? Haar wakker maken om de temp weer op te meten...of lekker laten liggen? Wat me zorgen baart is dat de paracetamol kennelijk niet aanslaat... Graag advies!
Ik zou ze toch even wakker maken en tempen en dan nog een zetpil, als het nodig is. Misschien wil ze ook wel gelijk een beetje drinken. Is de koorts echt hoog, dan gewoon even de Hap bellen.
Dank je, maar ze mag nu toch niet alweer een zetpil? Op vakantie had ze ook koorts en van de dokter daar moest er 8 uur tussen de 240mg pillen zitten, anders schommelt de temperatuur teveel en wordt het gevaarlijk...
Heb je er nogmaals getempt? Zou ik eerst even doen en bel voor die zetpil gewoon even de HAP. Daar zijn ze voor. beterschap iig
Wakker maken en temperaturen! Mocht deze dan nog zo hoog zijn na de zetpil zou ik de HAP bellen! Als je twijfelt kun je dit ook vooraf doen en met hen bespreken hoe en wat en of je haar nu wakker moet maken.. Succes !!
Bij twijfel gewoon bellen met de huisarts.Dan ben je zelf meer gerust gesteld. Op de bijsluiter van zetpillen staat om de hoeveel uur je een zetpil mag toedienen. Probeer haar luchtig aan te kleden en als ze toch wakker is misschien een slokje water.
Ik dacht dat je elke 4 uur een zetpil mocht gven.Dat zei hier iig de huisarts toen.En idd veel laten drinken he.Water dus.Erg belangrijk. Leg haar anders alleen met luier te slapen.En dan straks nog eens kijken. Of anders een lauw badje waardoor ze wat afkoelt als het echt te warm word.
Ik heb haar net getempt, 38.7. Is dus wel ietsjes gezakt. Ik heb haar in een dunnere slaapzak (zo'n lakentjesslaapzak zeg maar) gelegd, maar heb haar rompertje nog wel aan gelaten...met korte mouwtjes. Ben anders bang dat het koud krijgt Vond de koorts niet hoog genoeg om nog een zetpil te geven. GEzien het vakantieverhaal. Bah, zielig voor haar...ze was gelukkig niet heel suf, ze was moe, maar niet afwezig.
Wat sneu zeg! Zwaar ademen kan bij de hoge koorts horen en is normaal. Over de zetpillen, ons is verteld dat je met hoge koorts vaker zetpillen mag geven, net als bij een ooronsteking. Dus om de 6 uur zodat je een spiegel opbouwt. Paracetemol werkt namelijk beter als je het regelmatiger geeft. Sterkte voor je kleintje, en ook voor jullie!
over de paracetamol en hoeveel en hoe vaak geven: Dat hangt echt van het gewicht van je kindje en de dosis van de paracetamol af. Hopelijk is je kindje vanochtend iets beter! overigens slaapt onze jongste standaard in een dunne slaapzak + romper... De oudste onder een lakantje + met nachthemd. Dus goed dat je dat nu bij koorts ook gedaan hebt. Zodat ze de warmte een beetje kwijt kan.