hoi moeders, ik heb een zoontje van 1,5 en hij sliep altijd netjes van 7 tot 7 alleen sinds de afgelopen 6 weken is hij om 6 uur al klaar wakker. hebben jullie tips want 6 uur is wel aardig vroeg. mvg karin
Doet hij nog een middagslaapje? Is het misschien een teken dat hij die niet meer nodig heeft? En hoe laat gaat hij naar bed?
hij is sinds deze week al over gestapt naar 1 dutje en die is van 12 uur tot 13 uur langer slaapt hij niet.
Hier precies hetzelfde... 6 uur Maar van t weekend wordt de klok verzet, dus dan is ie weer ontregeld en probeer ik m er iets later in te leggen, hopelijk houdt ie het dan een uurtje langer vol in bed..
hier ook vaak 5.30-6.30 maar zijn periodes, was ook ineens week tot 8 uur. ook al slaapt ze pas om 20 uur, of 22 uur na verjaardag, altijd stipt vroeg is ze wakker. en als ze niet slaapt overdag valt ze om tegen etens tijd
Hier wakker tussen 06:00u en07:00u. Slaapt hij op zijn eigen kamer, en roept hij ook meteen als hij wakker is? Of is hij nog rustig? Bij ons varieert het. Soms horen we dat hij dan al wakker is (onze wekker gaat om 06:00u maar staan pas 06:30u op) maar laten we hem nog liggen tot hij ons roept. We zijn nu aan het denken aan iets als een slaaptrainer, ik heb me er nog niet in verdiept maar dan kunnen zelfs kinderen die nog geen cijfers kennen zien of ze op mogen staan. (Nijntje heeft bv de ogen nog dicht). Wij zouden hem graag willen leren dat hij tot 06:30u (of 07:00u) in bed moet blijven. Desnoods met een boekje of speeltje. Zolang hij maar in bedje blijft zonder de benedenburen wakker te schreeuwen. Ik blijf dit draadje even in de gaten houden .