Mn dochter werd de laatste tijd smorgens iets vroeger wakker smorgens en maandag had ze ook ineens dat ze een half uur voor de voeding al onrustig werd en ik het idee had dat ik "moest rekken". Ik heb toen de voeding wat opgehoogd en ipv 165 cc of 180cc eens 180/6, dus 200cc aangeboden. Ze drink het goed op! Gisteren ook bijna alle flessen 200cc aangeboden en leeggedronken. Af en toe geeft ze wel een mondje terug ( deed ze nooit). Ze sliep wel weer tot de normale tijd smorgens. Ze krijgt nu dus 5 flessen van 180/6, maar twijfel of het niet te veel is. Ze vraagt nu ook niet zelf om voeding, komt niet hongerig over, maar ze dirnkt het wel leeg. Ze weegt denk ik nu zo'n 5,3 kilo. Volgende week hoef ik pas weer naar het cb. Geef ik niet teveel? Hoeveel krijgen jullie kindjes? En hoeveel wegen ze? Of moet ik de ene fles 165 geven met wat extra water ( anders heeft ze het binnen de 10 minuten leeg!!) en de andere 200cc? Of zou het zuigbehoefte zijn omdat ze zo snel drinkt? 200cc drinkt ze in ongeveer 12-15 minuten.
hoi, ik bied dat ook aan wat jij geeft, maar ja ik zit met kleine eter. in principe mag hetd enk ik wel ook qua gewicht. mijn is nu 5kg700 alleen zit je wel aan het max nu. één liter per dag wat ik wel weet ( van collega's, kindjes zijn allemaal even oud) alle denk eig zo oud as dat van u want zijn een 2 w jonger. die dronken dus tot een week of 10 wat jij gaf en nu sinds een dikke week drinken die 4 voedingen per dag, dus zijn langer gaan slapen. één collega geeft nu 4 keer 210/7 en de ander geeft wel nog 5 en dan evenveel als jou. die hun kidnjes wegen nu wel een 6kg700. schelen een kg met die van mij. dus op zich denk ik dat het mag, alleen ja je kan niet meer gaan verhogen natuurlijk. gr
Onze dochter zat met 12 weken ook op 5x 180+6. Zolang ze het opdrinkt is het goed toch.. spugen doen ze soms toch wel. Je zou er wat extra water bij kunnen doen maar ik had begrepen dat dat meestal word gedaan als kindjes moeite hebben met poepen. En 15 min over een fles is prima toch? Onze dochter doet er ook zo'n 15 min over, soms iets langer. Wij mochten vorige week van het cb 4x 210+7 gaan geven omdat ze weer wakker werd 's nachts maar dat was geen succes. Ze heeft een week lang niks anders gedaan dan huilen dus nu heb ik het (op eigen moederinstinct ) verlaagt naar 3x 180+6 en 2x 210+7 en nu huilt ze bijna niet meer en slaapt 3 nachten achter elkaar weer door. Ik denk dat voor veel kindjes 210+7 toch te zwaar op het maagje ligt..
Mijn vent is bijna 9 weken en drinkt ook 180/6, is dan ook wel een grote eter, want hij krijgt er nog een schep voor hongerige babies door ook. .. En hijs nu ongv. 4.5 kilo denkik. Maar het mag bij jou zeker staat ook op de verpakking tussen de 5&6 kilo mag je 5x180 aanbieden. Nou scheelt het bij mn mannetje wel dat hij de ene dag 4x180/6 neemt en de andere dag 5x180/6.. Maarja ik heb nog speling met de friso extra. enige nadeel is dat ik nu nog 2 maanden moet rekken met de 180
Ik had het idee dat de verpakking vaak wat meer voorschrijft ( marketing dingetje...). Ik geef nu 2 dagen 2 flessen van 200cc, en de rest 180. Bij 200 geeft ze wel vaak een mondje terug, dat deed ze voorheen nooit. Bij 165 redt ze de 4 uren niet. Bij 180 ook net niet maar omdat de dag bij ons zo "laat" begint heb ik wel ruimte om ook wat eerder een fles te geven. Ze slaapt wel weer keurig uit tot 8 uur smorgens namelijk Wel fijn dat ze het dus wel zou mogen 5x180
Als ik 150/5 geef met eventueel extra water heb ik als ik de fles eruit haal een huilende chaggerijnige knul hahaha. Nja ze zullen er niet iets opzetten wat niet goed is. Hoorde btw dat in Belgie helemaal geen limiet word gegeven qua eten.
Ons meisje krijgt ook 5x 180/6 en drinkt het de ene keer leeg en de andere keer laat ze 10-20cc staan. Vooral de late fles (5e fles) die gaat nooit leeg, daar drinkt ze maximaal 150cc van. Vandaag toevallig weer gaan wegen en ze weegt nu 6 kilo.
Dus eigenlijk geeft iedereen zo'n beetje al 5x180/6? Zoooo, en ik maar denken dat ik dr half aan het vetmesten was Denk alleen dat mn meisje nog iets lichter is. Volgende week weer wegen. 3weken terug woog ze nog 4,7 dus verwacht dat ze nog geen 6 kilo zal zijn??? Ben alleen bang met aanbieden dat ze het zelf dus niet zo goed aangeeft, juist omdat ze best snel kan drinken. Ze houdt best wel een zuigbehoefte dus drinkt al snel meer dan waar ze misschien genoeg aan heeft? Nu met 2 flessen van 180/6 komt er soms al wel wat omhoog, dus durf nog niet alle flessen op te hogen, maar zo komen we de dag prima dor en ze slaapt weer tot haar normale tijd uit, dus voorlopig redden we het hier goed mee! In ieder geval fijn om te lezen dat deze hoeveelheden heel gebruikelijk zijn om deze "leeftijd"!
Ze weegt nu zo'n 6,5 kilo. Wat meer dan jouw kindje maar ze krijgt dan ook wat meer voeding Ik denk dat de hoeveelheid die je geeft, prima is.