Natuurlijk laat ik weten wat de uitslagen waren. Ik heb hier al zoveel lieve reacties gekregen van mensen die ik helemaal niet ken, maar zoveel warmte gekregen, dat het me heel goed doet. Ook ben ik blij ( voor mezelf, niet voor iedereen die bezig is met zwanger worden) dat ik niet de enigste ben die knetter wordt van al dat wachten, heb ik toch niet zo het idee dat ik alleen sta.
Lieve Havefun, Ik heb je verhaal gelezen met tranen in mijn ogen. Ik hoop dat je binnenkort zwanger zal zijn en blijven (9mnd lang). Heel veel liefs en een knuffel mamatje
Havefun, dit is gewoon weer zo oneerlijk en gewoon ***! zes vlindertjes, dat zijn er zes te veel. Ik hoop dat jullie droom op een dag uit mag komen.
Hoi allemaal. Ik zou nog laten weten wat de uitslagen in het ziekenhuis zouden zijn. Nou ,alles is goed! Aan de ene kant sprongen we natuurlijk een gat in de lucht, want dat betekent dat we allebei kerngezond zijn en dat we nog steeds evenveel kans als ieder ander hebben op een gezond kindje, maar aan de andere kant blijft de vraag waarom het dan steeds mis is gegaan. Daar zullen we hoogstwaarschijnlijk ook nooit antwoord op krijgen. We zullen het er maar op houden dat het vruchtje steeds niet goed was en dat de natuur het zo regelt dat het dan afgebroken wordt. het is niet anders, helaas, anders waren we nu al papa en mama geweest. Wel moet ik vanwege de korte luteale fase toch weer beginnen met hormoonspuiten, maar dat is niet zo erg, als het uiteindelijk dan ook maar een positief resultaat teweeg brengt. Het wachten en proberen begint weer...................
Wat ongelooflijk, zes keer een miskraam en geen oorzaak aan te wijzen. Ik kan het bijna niet geloven. Heeft je korte luteale fase er niets mee te maken? Gaan ze daar nu goed op letten? Ik hoop dat je snel zwanger wordt en 9 maanden blijft en dat je dan een gezond kindje mag vasthouden daarna.
Hoi Aquilegia. Wij kunnen het ook bijna niet geloven,maar het is toch echt zo. Die miskramen worden ook niet veroorzaakt door die korte luteale fase. De arts wist het zelf ook niet meer.Ze blijven me wel goed onder controle houden, a.s. vrijdag moet ik weer terug voor een echo ivm ei en beginnen met pregnyl. Even een ander vraagje, over temperaturen, want volgens mij heb jij er wel meer verstand van als menig ander persoon. ik zal mijn kaartje van mijn nieuwe periode hier plaatsen, kun jij misschien verklaren waardoor ik gisteren ineens 0,5 graden hoger temp als eergister, vandaag was ie ook weer hoog. Heel vreemd.
Je temp is inderdaad hoog, Havefun. Maar ik zie dat je 2x positief getest hebt. Ik las -geloof ik- bij de tempkaartjes dat je weer een miskraam hebt gehad? (Wat ontzettend naar trouwens! Is het al zeker dat het echt mis is?) Door de miskraam kan je temperatuur nog wat van slag zijn en wat meer op en neer gaan dan normaal. Na verloop van tijd zal je temp wel weer stabiel laag worden en dan krijg je weer een eisprong. Sterkte!
hoi, ja, weer zoiets vreemds, twee keer een positieve test gedaan, bloed laten prikken in het ziekenhuis, en daar was de waarde van het hcg zo laag dat ik niet zwanger ben? vreemd, ik weet het ook niet meer, vanmiddag wel een ovutest gedaan, digitale van CB en op het staafje stonden wel twee streepjes, maar ik denk dat ik alle testen de deur uitmieter en gewoon afwacht, want ik word er simpel van.
Vreemd, maar waarschijnlijk ben je wel even kort zwanger geweest, maar is het weer beëindigd. Het blijft een moeilijke situatie; ik hoop dat die zich snel ten goede keert. Ik hoorde laatst van een vrouw die 4 miskramen had gehad. Helemaal doorgelicht, niets aan de hand. Net als bij jou. Nu heeft ze een gezond kindje. Ik weet het, bij jou waren het er 6. Maar geef de hoop nog niet op! Het kan!
hoi Aquilegia. Al met al blijft het een rare geschiedenis. Wel zwanger ,niet zwanger? Ik weet het ook niet meer. Aan de hand van de test zou je zeggen dat er inderdaad iets aan de hand is geweest, maar aan de hand van de bloedtest is maar weer duidelijk geworden dat het niets is. We blijven in ieder geval flink klussen en hopen, net als jullie, want hoewel het absoluut niet te vergelijken is, moeten we allebei hoop blijven houden. Ik weet dat ik zwanger kan worden, alleen is het nu de kunst om het te blijven. Ik ben inmiddels van de foliumzuur overgestapt op gravitamon, om er zeker van te zijn dat ik genoeg vitamines en mineralen binnenkrijg, de koffie en cola zijn weer de deur uit, gezond eten doen we altijd al en ik probeer wat vaker te relaxen en niet zo bezig te zijn met...... Het houdt je natuurlijk wel bezig, want voor je ei is het klussen en na je ei die ellendige wachtweken, die ik persoonlijk verschrikkelijk vind. Maar, ik vind het nu makkelijker om me te ontspannen als afgelopen jaar. Ik heb nu zoiets van.... kom maar op, we gaan ervoor en hopen dat dit jaar voor ons helemaal super wordt.
Het kan zijn dat er heel kort een embryo geweest is. (Maar dat kan op zich iedereen een keer overkomen, als het embryo niet helemaal goed was). Je had 2 positieve tests. Hormonen verschijnen later in je urine dan in je bloed. Dus als het hcg in je bloed niet meer meetbaar is, kan het nog wel in je urine zitten, omdat urine een afbraakproduct is. Hoewel onze situaties anders zijn, herken ik veel van wat je schrijft. Zo gezond mogelijk eten, vitaminen, heel weinig koffie drinken, op tijd klussen en dan die ellendige wachtweken. En weer de teleurstelling... Ja, het houd je wel bezig en het is moeilijk om de aandacht op andere dingen te richten. Ik wens je veel sterkte toe en ik wens je het allerbeste voor de toekomst.
Nou, het wordt steeds vreemder hierzo. Ik ben blij dat ik vrijdag naar het ziekenhuis mag, want nu weet ik het echt niet meer. Toen jij vroeg of het zeker was dat ik niet zwanger was, begon de twijfel toe te slaan. Ik heb helemaal nergens last van, geen een zwangerschapskwaaltje, maar door die rare temp. ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Net naar de kruidvat geraced, test gehaald en ik lees nu het resultaat af. Een heel licht streepje, dus nu weet ik het helemaal niet meer. In het ziekenhuis hebben ze twee testen gedaan, en het b-hcg was bijna uit het bloed, was minder dan 3, en 5 is minimaal vereist om een eventuele zwangerschap aan te tonen. Voor de thuistesten moet je zelfs minimaal een score hebben van 25, dus ik weet echt niet hoe het kan dat de test nu weer licht positief kan zijn. Op 26-2 en 27-2 een positieve thuistest gedaan, ook twee lichte streepjes, op 28-2 was de test met ochtendurine hartstikke negatief, en nu staat er weer een ministreepje. raar lijf heb ik, ik ga er ook maar vanuit dat het niets is, misschien een foutje in de test. Ik weet ook niet, maar zit hcg van nature ook al in je lichaam, volgens mij niet maar ik wil nu wel weten hoe het allemaal zit. wordt vervolgd..........
Heel laat antwoord van mij, maar ik zou nog laten weten wat de uitslagen in het ziekenhuis waren. De arts zei dat ik gewoon niet zwanger was geweest, want de waarde was zo laag, 1,2 of zoiets, en ze snapte er geen snars van waarom die test positief uitsloeg. Hij kan reageren op een LH piek, maar daar was ook geen sprake van op moment van testen. Ik heb nu met haar afgesproken dat als ik één dag overtijd ben dat ik gewoon bij de assistente kan komen testen en ook meteen bloed kan laten prikken. Superdokter, nietwaar! Ook heb ik een mail gestuurd naar de kruidvat, met de vraag hoe het kan dat hun testen in hemelsnaam positief uitslaan terwijl er geen sprake is van een zwangerschap, maar tot op heden geen antwoord. Ik koop gewoon maar weer clearblue, die klopt tenminste altijd. Momenteel ben ik weer begonnen met Pregnyl, heb mij ei gehad op dag 14, goed geklust dus nu is het weer duimendraaien. Hoe is het bij jullie?