Mijn zoontje van 14 (bijna 15) weken, krijgt nog meestal 6 voedingen. Het hangt er een beetje van af of hij in de nacht wakker wordt, maar meestal is dat wel zo. Nu ben ik een beetje aan het stoeien met die voedingen, want hij krijgt momenteel 150+5. Hij was flink gegroeid (hij weegt nu bijna 7 kilo), dus ik ben bang om hem meer te geven. Hij wordt ook standaard om de 4 uur wakker (in de nachten ook meestal). Maar van de andere kant denk ik; als ik hem niet meer geef, zal hij nooit minder voedingen gaan vragen...toch?? In de schema's die ik online kan vinden, zou hij met deze leeftijd en gewicht op 4 tot 5 voedingen moeten zitten. Wat kan ik doen? Hoe zal ik dit aanpakken?
je zoontje heef honger dus ik zou die flessen groter maken. mijn zoontje krijgt 5x180 op een dag. al die schemas zijn richtlijnen geen een kind is hetzelfde. probeer het gewoon. je hoeft niet allemaal tegelijk op te hogen kan ook om en om doen. 150 en 180 bijvoorbeeld, hb je al eens geprobeerd de nachten te rekken met een speentje? of snachts eenkleiner flesje geven en voor de nacht een grotere fles zo ben ik ook begonnen en de kleine man slaapt sinds een maand door. kreeg dan 180 om 2300 en snachts nog maar 90 tot hij rond 530 kwam toen ben ik gaan rekken tot 7 uur en na 3 dagen sliep hij door.
Mja... dat dacht ik dus ook... Ik ga het gewoon proberen. Ik probeer de nacht altijd te rekken, maar meestal lukt dit niet. Soms lukt het wel een uurtje ofzo, maar dan moet ik om de 5 minuten zijn speentje teruggeven. Uiteindelijk geef ik hem dan maar de fles, omdat dat ook niet te doen is In de nacht minder geven heb ik wel over nagedacht, maar nog niet gedaan omdat hij de fles altijd helemaal opdrinkt. Ik ben bang dat hij dan nog honger gaat hebben. Maar ja, van de andere kant, als hij overdag "te weinig" krijgt, heeft hij 's nachts natuurlijk weer honger. Moet ik dan zeg maar om de 4 uur ongeveer overdag aanhouden en dan als hij in de nacht wakker wordt, proberen te rekken of anders een kleiner flesje geven? Hoe doe jij dat?
ik houdt het schema 7,11,15,19,23 aan. en over die voedingen geef ik dus zijn 'benodigde'hoeveeelheid melk om verzadigd te kunnen zijn. dat was 2x 180 cc (om 7 en 23 uur) en 3x 150 cc sinds deze week zijn alle flessen 180 ik weet niet hoe zwaar hij weegt maar het is wel even handig om te kijken wat hij ongeveer moet hebben (dus 150cc x aantal kg) en zorgen dat hij dit zeker overdag krijgt, maar mijn zoon heeft daar altijd iets boven gezeten omdat hij een echte hongerwolf is. het is ook een kwestie van een beetje mee spelen. langzaamaan kwam hij steefs later en ik had echt zoiets van ik ga je niet om 530 de fles geven als om 7 uur de dag begint. dan nam ik hem bij me in bed zodat ik makkelijker de speen weer kon geven. en na een paar dagen merkte ik dat hij snachts igenlijk geen honger had maar gewoon was uitgeslapen. maar dan moet hij dus wel genoeg binnen krijgen over de dag. hopelijk begrijp je een beetje was ik bedoel. anders pb je me maar.