Hi dames, Ik heb sinds ruim een week een erg gevoelige linkerborst,tepel is heel gevoelig en als ik mijn dochter optil en tegen mijn borst hou heb ik ook pijn, het is nu geloof ik iets minder, maar heb geen idee wat het is, net of er binnen een blauwe plek zit. Ik heb dit ook nooit gehad voordat ik ongesteld werd(misschien nu wel omdat ik een dochter heb gekregen) ik ben nu een maandje bezig met afbouwen en geef momenteel alleen nog de avondvoeding. Ik heb totaal geen stuwingen of volle borsten ik heb wel melk maar niet teveel. ik ben benieuwd!! Liefsz
Dat klinkt als een verstopping in je borst, dan kan echt heel beurs aanvoelen. Het is wel heel belangrijk dat je die verstopping laat wegdrinken door je kind, want het kan een voorstadium van een borstontsteking zijn. Door je kind goed te laten drinken wodt het propje ingedikte melk uit je borst gedronken (dit komt heel regelmatig voor bij afbouwen en wordt alles van binnen uit goed schoon gespoeld. Dus voor nu: even echt wat vaker dan eens per dag aan die borst aanleggen en je borst van te voren lekker warm maken, bijvoorbeeld met een warm compres (gelpack of warm washandje) of een warme douche en tijdens het drinken ook goed borstcompressie toepassen.