harde ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sab85, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hoi ilja,

Ik heb een vraag over de ontlasting van mijn dochtertje Jenna,
    al vanaf de geboorte heeft ze ontzettend last van krampen en haar ontlasting is echt ontzettend hard (ook groenig), het zijn echt hele keutels die ze eruit moet persen , het is zo zielig:( ze heeft vaak huil (krijsbuien) van zomaar 4 uur achter elkaar, waarna ik dan weer zo'n hard keuteltje in haar luier vind.

ze krijgt fv, nutrilon hypo allergeen, we dikken dit in met nutriton, omdat ze reflux heeft. ze krijgt 6 flessen van 120cc.

We hebben al olie door de flessen gedaan en ook de voeding extra verdund met water, maar dit helpt allemaal niet, het blijft zo hard en ze blijft er zo'n pijn van hebben.

waar kan dit van komen? ik heb soms het idee dat ze de voeding niet goed kan verteren , kan dat? zou ik dan bijvoorbeeld moeten overstappen of is dat niet verstandig?
    en nutriton, word de ontlasting daar ook dikker van? volgens de wijkverpleegkundige gaan ze er juist vaker en makkelijk van poepen, maar dat is hier dus niet het geval.

ze krijgt ook gaviscon vanwege de reflux, kan dit er ook iets mee te maken hebben?

heb jij misschien nog tips wat we hiertegen kunnen doen?

een hoop vragen, maar ik maak me dan ook een beetje zorgen. En de huisarts en het cb weten het verder ook niet.

alvast bedankt!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Uit bovenstaande maak ik op dat je de huis-tuin en keuken middeltjes al geprobeert hebt. Dat de ontlasting groen is kan inderdaad met niet tot moeilijk verteren te maken hebben. Omdat je ook nutriton gebruikt en medicatie kan je he beste overleg plegen met Cb of zelfs de kinderarts die de medicijnen heeft voorgeschreven.
    Of gaviscon invloed heeft weet ik zo niet. Staat er niet iets bij de bijwerkingen?

Hopelijk kan je meisje snel weer poepen zonder pijn.

Ilja

Deel Deze Pagina