ik ben nog een flinke tijd zwanger, maar weet wel dat ik flesvoeding ga geven. heb alleen geen idee welke. graag zou ik jullie tips of advies en ervaring willen weten. ik zat zelf te denken aan, Friso, eigenmerk etos, ah eigenmerk, bon bebe en kruitvat. mijn voorkeur gaat nu uit naar friso, kruidvat en bon bebe. wat is jullie ervaring met deze of andere voeding??
wij gebruiken zelf nutrilon hypo allergeen.. Merken onderling maakt niet zo heel veel uit en het ene kindje krijgt krampjes van friso en de andere van nutrilon.. Dus is heel moelijk te zeggen van tevoren.. Er zit natuurlijk wel veel prijsverschil tussen friso/nutrilon en bijv kruidvat eigen merk.. als ik het opnieuw mocht doen, zou ik waarschijnlijk kruidvat eigen merk nemen.. Die samenstelling verschilt niet veel van nutrilon maar het scheelt veel in de portemonnee..
ja daar zit ik ook mee, dat het ook zo in prijs verschilt. dus eigenlijk is kruidvat net zo goed als nutrilon.
Je kan van tevoren moeilijk zeggen waar jouw kindje wel en niet goed op reageert. Ieder kindje is weer anders en soms is het even puzzelen. Welk merk je ook neemt, zelf zal ik altijd kiezen voor de hypo-allergene variant. Als er geen allergien ed in de familie voorkomen, hoef je het niet te doen. Maar ik neem liever altijd het zekere voor het onzekere.. Ook handig: wat voor voeding gebruiken ze op het kdv, mocht je kindje daar straks naar toe gaan. Hier is dat nutrilon en dan hoef je dus niet elke keer je eigen voeding mee te nemen naar het kdv. Vind ik zelf wel handig, kan je het ook niet vergeten
Ik heb altijd Nestle gegeven aan onze kinderen, onze zoon krijgt het nog steeds. Ze hebben geen van beide last gehad van krampjes en huilen, voor ons de reden om het nummer 2 ook te geven en mocht er nog eentje bij komen ooit dan krijgt hij/zij het ook weer (en krijgt dan misschien wel last en was het toeval, waarschijnlijk wel, maar goed ik voel me er goed bij ). Zelf zou ik kiezen voor een merk dat bij meerdere winkels verkrijgbaar is en niet die van de Kruidvat of Etos, als de winkel het bij jou om de hoek weer eens uitverkocht is moet je perse op zoek naar een ander filiaal terwijl je bijv Nestle hier in het dorp bij 4 winkels kunt krijgen.
gewoon kruidvat voeding hier hoor, lekker goedkoop en zeer goed bevallen. onze dochter is er prima op gegroeid hoor
Wij hebben 4 kruidvats in de stad! Maar twijfel of die het wel altijd op voorraad hebben. Friso ook niet heel duur. Maar hoor daar weinig over. Kraamzorg had gezegd dat we het beste gewone voeding kunnen nemen. En er zijn geen allergien bij ons. Maar heb wel veel al aan jullie tips
Wij geven Friso aan de kleine, net als aan haar grote zus toen die klein was. Toen lukte de bv niet en bracht de kraamverzorgster friso mee. Ik vind het een goede tip om na te vragen wat de creche geeft (mocht je kindje straks daarnaartoe gaan). Bij ons geven ze daar ook Friso, dus dat komt goed uit. Ik ben er erg tevreden over, heb geen idee hoe duur de andere merken zijn. Maar Friso is ook niet echt prijzig. Succes!
Ons kindje gaat niet naar kv dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Denk dat we voor friso gaan, is niet heel duur en ook niet onbekend merk.
hier ook getwijfeld tussen verschillende merken. hier is het friso geworden, het is een niet dure voeding, en in de meeste winkels tekoop, zelfs bij de meeste apotheken (en er is altijd een apotheek open hier 2 dorpen verderop zelfs in het weekend en snachts) kruidvat voeding heb ik ook over getwijfeld... maar hier in het dorp is geen kruidvat alleen een dorp verderop en als hij daar op is moet ik al naar de stad en das bijna een half uur rijden..
We zijn begonnen met nutrilon, dit was een erg dure hobby dus besloten om naar kruitvat voeding te gaan! Dit ging prima maar ik reed speciaal voor het eten naar kruitvat en voor al het andere naar de etos... Dus heb ik gewoon een pak bij de etos gehaald en dit geprobeerd... Ook zijn 2 etos-filialen hier in de buurt iedere zondag open dus mocht ik nodig hebben kan ik er altijd om! Het enige verschil wat ik tussen de 3 kon zien is dat nutrilon erg fijn poeder is, kruitvat is een vrij dik poeder en etos zit daar precies tussenin! Mijn mannen hebben trouwens bij geen 1 problemen gehad maar dat is bij ieder kindje anders!
miss is etos ook een optie, we hebben er 3 zitten en wil graag de doekjes ook van gebruiken, wel zo handig dat je niet steeds naar een andere winkel hoeft. dus etos is ook wel goed, is dat vergelijkbaar met nutrilon net zoals kruidvat? of lijkt het meer op friso?
friso heb ik niet gebruikt maar ik vind het na nutrilon de prettigste! En ook na mijn zoektocht naar lekkere billendoekjes kwam ik bij etos uit haha en ook alle cremepjes heb ik uiteindelijk eigen merk etos gekocht!
Dat ben ik ook van plan, dus nu staat etos op nummer 1. Gelukkig hebben we nog even, maar ga toch maar even kijken hoe of wat bij etos.
Zou wel een leuk blik ofzo kopen voor de voeding want het zit dus in 2 zakjes... Zelf vond ik dat niet handig en had nog een bus nutrilon staan dus heb ik het daar in gedaan hahahahaha en pas als hij helemaal leeg is nieuwe erin! Ben eigenlijk best verbaast dat ik bij etos uitgekomen ben! voor mijn zwangerschap kwam ik er nooit hahahhaa
Haha, moet zeggen dat ik altijd bij de kruidvat kom, maar etos is gewoon een wat fijnere winkel met personeel als je iets moet weten. Ook wel leuke aanbiedingen hebben ze vaak. Hoe groot moet dat blik zijn? Een gewone van blik kan toch? Krijgt de voeding geen metaal smaak van? Ga wel even op pad voor een mooie blauwe
1 zakje is 400 gram (zitten 2 zakjes in) en idd etos heeft regelmatig leuke aanbiedingen! En ik kan er met mn kinderwagen altijd binnen... Da's bij kruitvat altijd maar afwachten want die bouwen ze altijd vol!!!!
Hoi Mijn kinderen hebben het altijd goed gedaan op Friso. Ik heb nu bij mijn dochter ook Nutrilon geprobeerd maar dit was een ramp. Ze had de hele dag darmkrampjes . Ik zit nu weer op Friso en het gaat stukken beter gelukkig. Maar eigenlijk kun je het pas zien als je kindje geboren is, want misschien reageert jouw baby wel erg goed op Nutrilon of Etos. Dat verschilt gewoon erg per kindje.