Grrrr, Waterpokken wat helpt hiertegen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shereen23, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Me zoontje heeft al 4 dagen last van waterpokken, t worden er steeds meer.
    Ik heb bij de apotheek een verkoelende mousse gehaald tegen de jeuk speciaal voor waterpokken en verder doe ik er nog talkpoeder op tegen t uitdrogen.
    Wat kan ik nog meer doen, hij slaapt snachts maar 4 uurtjes omdat ie zo een last heeft ervan.
    Tips voor deze wanhopige mama met slaaptekort!!!

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    helaas doe je er niets aan, dan wachten tot het over is.... het is heel rot maar er is echt niets aan te doen.
    het gaat weer over! (hier met een dag of 11 was het over)

3. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    maizenabad of havermoutbad. verder..op je tanden bijten, het is straks echt over, sterkte!

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Havermout badje, 2x per dag. Heeft hier super geholpen.
    Verder nu met dit mooie weer, zo weinig mogelijk kleding aan doen zodat het lekker kan luchten zeg maar.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Mijn dochtertje heeft ook sinds vrijdag ofzo de waterpokken, afgelopen zondag en maandag waren echt echt, ze moest veel huilen, had verhoging en werd gek van de jeuk. Ik heb maandag van VSM een calendulacrème gehaald voor waterpokken en dat helpt volgens mij best goed. Verder poeder ik het eens per dag in met menthol talkpoeder, maar dat mag pas vanaf 2 jaar.
    Heb ook 2 x een paracetamolletje gegeven toen ze zo moest huilen en dat leek ook wel te helpen. Het was 2 dagen even heel erg, maar nu gaat het weer een stuk beter.

6. misa

misa Niet meer actief

Het moet echt vanzelf over gaan... Sneu he..!

7. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen he, hier hebben ze het allebei ook kortgeleden gehad, zo sneu!
    Havermoutbad en KidsClin heb ik gebruikt.

8. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik gebruik nu die Kidsclin en gewone talkpoeder. Ik ga morgen de pokken ook insmeren met zinkzalf zodat ze sneller uitdrogen!
    Ik hoop dat we t ergste nu gehad hebben want morgen gaan we op naar dag 5, komen er dan nog meer pokken bij?
    En duurt t 11dagen en zijn ze dan helemaal verdwenen of blijven de pokken "geboren" worden tot 11 dagen??

9. Viper

Viper Lid

10 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft er ook erge last van gehad.
    Bij haar hielp de Mentholpoeder en Maizenapoeder het beste.
    Vooral tegen de jeuk hielp het goed.
    Veel sterkte met de kleine.

10. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Mentholpoeder mag ik niet gebruiken omdat hij nog geen 2 is. ( hij is 18 mnd). Maar denk je dat ik t wel kan gebruiken voor 1 of 2 dagen?? Vannacht is ie wakker geweest van 23.30 tot 05.00 uur, hij heeft dus gewoon niet geslapen door die rotpokken.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    heb je ook fenistil druppels tegen jeuken gekregen??

Mijn zoontje had 10 dagen geleden ook de waterpokken.. we hebben een creme gekregen(werkt als die mentholpoeder) en fenistil druppels..

Verder kan je niks doen.. niet laten krabben, anders blijft er een litteken over. En veel laten drinken.. Je kindje kan ook koorts krijgen, moet je opletten..

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Bij mijn zoontje zijn het nu korstjes. ongeveer na een weekje drogen ze uit.. Tot een week kan er nog meer bij komen.

13. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Die druppels heb ik niet gekregen, ik heb bij de apotheek kidsclin tegen waterpokken gekocht en verder doe ik er talkpoeder op zodat ze snel uitdrogen.
    Ik zag dat ze bijna allemaal nu een korstje hebben dus dan zouden ze niet meer moeten jeuken toch??

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
  15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Shereen, Is kidsclin ook een medicijn tegen jeuken?? Je hebt heel veel soorten merken, dus maak je geen zorgen.. Het gaat van zelf over.. Het kan nog wel jeuken, moet je goed opletten.. De korstjes vallen hier af..

Deel Deze Pagina