Hallo Ik lees steeds dat hypo allergene voeding geen zin heeft als een baby gewone voeding heeft gehad. Onze zoon krijgt hypo allergene voeding. Hij is nu 8 weken. Het eerste flesje in het ziekenhuis was echter standaard voeding door een fout van het ziekenhuis. Geef ik deze voeding dan nu voor niets of heeft t toch nog zin?
Hallo, Het klopt inderdaad dat wanneer het lichaam al de gewone voeding heeft gehad, zij deze al "herkent" en dat het dus geen zin meer heeft om de hypo-allergene voeding te gaan geven. Wanneer het maar 1 flesje is geweest kan het nog wel, maar als dit er meerdere zijn geweest kunt u ook over op de Standaard voeding. Groetjes Laura
Dankjewel voor de reactie. Hij krijgt hypo allergeen omdat mijn man hooikoorts heeft. Zijn eerste en nog 1 keer, ongeveer de vijfde waren standaard. Maakt dat ook verschil omdat het niet voor koemelk wordt gegeven maar hooikoorts? Verder heeft hij nu al 3 dagen niet gepoept behalve een klein beetje toen ik hem tempte. Kan dit ook door deze voeding komen? Normaal poept hij 1 of 2 keer per dag. Weet je daar een oplossing voor? Als ik meer water in de fles doe wordt deze weer dunner waardoor hij meer spuugt
Hoi, Het maakt niet uit welke allergie er in het gezin voorkomt, in alle gevallen is een hypo allergene voeding belangrijk. Wanneer er iets veranderd in de voeding, duurt het vaak wel 2 weken voordat de darmpjes gewend zijn aan de verandering, moeizame ontlasting kan dan ook voorkomen. Het gaat vaak vanzelf over. Groetjes Eveline