Overstappen van flesvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door misa, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hallo,

Sinds de geboorte krijgt mijn zoontje Nutrilon hypoallergeen. Maar door de lastige darmpjes en krampjes, zijn we na een aantal weken overgestapt naar Nutrilon omneo. Dit werkt goed voor hem, al poept hij meestal nog maar om de 3 dagen. Hij krijgt al 10 cc extra vocht per fles.

Nu zit ik te denken om weer over te stappen naar hypoallergeen, omdat de omneo hele rottige voeding is. De vezels blijven soms erg voor de speenuitgang zitten. Hierdoor zijn we soms wel een half uur met de fles bezig.
    Ik maak de voeding al een poosje van te voren, zodat het goed kan oplossen. Een grotere speen verslikt hij zich in.

-Maar is het overstappen wel een goed idee? Of zonde van de tijd en energie van ons zoontje?
    -Of kan ik echt beter wachten tot een half jaar, als hij toch weer moet overstappen?
    -Of moet ik een grotere speen gebruiken en nutriton aan de voeding gaan toevoegen?

Groeten jois

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Jois,

Wanneer er wat in de voeding verandert moet je kindje/de darmpjes hier even aan wennen. Dit kan een paar dagen tot 1-2 weken duren. Ook de ontlasting kan per kindje verschillend zijn, 1 x in de 3 dagen of 3 x per dag, zolang als je kindje er maar geen last van heeft. Als je kindje het verder goed doet op deze voeding kan je misschien contact opnemen met de fabrikant over het gebruiken. Misschien hebben zij tips voor je.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina