Haren wel of niet verven... Pfff.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marloes86, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Na heel lang stellig gezegd te hebben en het ook niet te doen, wil ik nu dan toch echt mijn haren laten verven. Vorige zwangerschap niet gedaan, maar het wordt nu zo mega lelijk dat ik het wel ga laten doen. Heb al jaren coupe soleil en de uitgroei ziet er nu zo lelijk uit.... Wil weliswaar alleen bovenop dan wat plukjes laten zetten en ook wat minder dan normaal. Volgens mijn verloskundige heeft het geen risico's enkel alleen dat de kleur iets anders kan uitpakken wegens de hormonen. Ben van mezelf erg donkerblond en gaat dus om blonderen. Wat doen jullie, verven/blonderen jullie je haar tijdens de zwangerschap?

2. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ja hoor! Ga morgen gewoon mijn haar weer laten verven.....

3. nuno26

nuno26 Lid

12 feb 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf kapster en heb bijna iedere dag te maken met dat soort producten en ben nu 19 weken zwanger.. En ik heb genoeg zwangere vrouwen geverfd

4. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Ja ik heb mijn haar ook gewoon laten verfen hoor! Mijn zusje die is kapster en die verft heel vaak zwangere vrouwen...

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Volgens mij kan t gewoon hoor, ik doe ook gewoon mn nagels :)

6. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Zoals hier boven gezegd wordt kan je haar kleuren echt geen kwaad! Zeker niet als je lokken zet. De kleur raakt je hoofdhuid niet. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook gewoon blonde lokken laten zetten. Kan echt geen kwaad. Zwangere kappers moeten ook gewoon blijven werken en komen dagelijks in contact met deze producten. Kan geen kwaad laat je maar lekker verwennen!!

7. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Mijn haar is ook al 2x geverfd deze zwangerschap. Kan geen kwaad!

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik vroeg dat ook toen aan de VK. Die grinnikte dat dat geen probleem was. Dus lekker verven hoor!

9. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Kan gewoon. Alleen kan het anders uitpakken door je hormonen.
    Over 2 weken gooi ik m'n haar ook nog even in de verf zodat ik er straks netjes bij lig/zit op de foto's 😜

10. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    ik verf het wel maar met natuurlijke haarverf dus zonder ammoniak en andere zooi.

11. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Hele zwangerschap gewoon laten verven bij de kapper hoor. Alleen viel de kleur de 1e keer anders uit door de hormonen dus gebruiken ze nu een iets andere tint.

12. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Gewoon lekker verven ik heb het aan de gyn gevraagd en het kan geen kwaad. Doe het zelf ook

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #13 piccolina, 14 apr 2015
    Laatst bewerkt: 14 apr 2015
    Als verven dan met natuurlijke of desnoods creamspoeling.
    Niet lichter maken zeg maar (highlights)
    Er zijn kappers die alleen natuurlijke verf gebruiken.
    Bij gewone kapper kan je creamspoeling doen

Ik deed 1e zwangerschap niet. Nu wel maar pas na 14wk als alles gevormd is met creamspoeling maar moet zeggen dat het stonk ook ik kon amper daar zitten uren lang.

Volgend mij gyn is alles wat je in principe smeert of ruikt of gebruikt qua make up/shampoo etc komt bij baby (placenta) terecht. Is volgens haar veel minder komt na 12wk waneer placenta werk overneemt maar deel van (kan) komen.
    In elk geval veel stoffen zijn schadelijk voor jezelf al: waterperoxide, sulfieten, parabenen etc wat wel in professionele verzorging producten ziet: ik heb veel kappers producten thuis en in elk ziet dat. Als je koopt buj drogist shampoo etc dan is van goede kwaliteit staat op: zonder parabenen en sulfieten net als bij uv cream.
    Maar goed is naar mijn mening wat je zelf wil. Ik heb miskraam met 16wk gehad zonder verklaring hartje stopte ineens dus ik ben extra voorzichtig met dat soort dingen. Maar ik ken ook mensen die haar en tanden bleken tijdens zwanger en ook acril nagels doen en niets mis mee nou ja ik zou dat zelf nog steeds niet doen ik wil niet gezondheidsproblemen later met mijn kinderen of iets anders wie weet.
    Er zijn natuurlijk geen onderzoeken na geweest. Omdat op babys mag je niet testen zeg maar

Deel Deze Pagina