Nog even wachten met echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Aylin16, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Hoi meiden,

Zit met het volgende ik heb een verwijzing van mijn huisarts gekregen voor een echo omdat ik vertelde dat ik licht bloedverlies heb gehad. Nu weet ik niet of het verstandig is nu al een echo te laten maken. Ik ben bang dat er zo weinig te zien is dat ik als nog in onzekerheid zit. Dacht zelf dat ik beter even kon wachten tot ik 7 of 8 weken ben. Het bloedverlies is trouwens verdwenen. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

2. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik zou gewoon die echo laten maken. Voor je eigen gerustheid meid.

3. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Ik denk dat je net zo in spanning zit als je geen echo laat maken, dan wanneer je nu een echo laat maken, er weinig te zien is en je over een weekje weer terug mag komen voor een opvolgende echo....toch?

Ik zou gewoon gaan!

4. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Ja eigenlijk hebben jullie gelijk. Mocht er weinig te zien zijn laten ze je toch terugkomen?

5. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Inderdaad :)

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Bij mij was er met 6 weken 3 dagen wel een zwangerschap te zien maar het was niet zeker of er een hartje klopte. Ik mag donderdag terug ben dan 7 weken 1 dag. Maar ik kan je vertellen dat de dagen vanaf zaterdag tot donderdag voorbij kruipen en ik maak me hartstikke druk omdat ik hier zie dat de meeste meiden een kloppend hartje hadden met 6 weken. Het is allemaal erg spannend in deze termijn van de zwangerschap.

7. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

Mar 23, 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    ik had met 6 weeken een echo om te bepalen hoe ver ik was.
    Daarna met 10 weeken.
    En volgende week gaan we voor de 20 weeken echo
    dus ik kreeg gewoon een exstra echo.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Wacht gewoon even af joh. Een echo doet niets en je maakt jezelf alleen maar heel erg gek als je niets ziet. Ga in je 8e week en dan heb je veel meer zekerheid. Daarbij.. maak geen onnodig gebruik van medische middelen... dat maakt onze zorg zo duur!

9. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Bij mij was er met 6 wk geen kloppend hartje, met 7 weken wel en nu met 9 weken (vandaag echo gehad) was weer alles goed.

De kans is dus aanwezig dat je geen kloppend hartje ziet maar daar staat weer tegenover dat je een week later weer terug mag komen.

Als je zelf al twijfelt is het (als je het geduld kan opbrengen) beter om te wachten. Ik had geen geduld.. :D

10. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Bij mij was er met 6 wk geen kloppend hartje, met 7 weken wel en nu met 9 weken (vandaag echo gehad) was weer alles goed.

De kans is dus aanwezig dat je geen kloppend hartje ziet maar daar staat weer tegenover dat je een week later weer terug mag komen.

Als je zelf al twijfelt is het (als je het geduld kan opbrengen) beter om te wachten. Ik had geen geduld.. :D

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,214
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Ik persoonlijk zou nog wachten tot je minimaal 7 weken bent. Stel er klopt nog geen hartje ben je als nog hartstikke onzeker. Hopelijk laat je weten hoe de echo is geweest.

gr vruchtje

12. kindje

kindje Lid

Jul 31, 2008
    44
    0
    0
    tja lastig hoor! Ik heb zelf ook met deze vraag geworsteld toen ze me een echo wilden geven bij 5 weken ook vanwege bloedverlies. Ik heb het toen uiteindelijk de echo gepland toen ik 7 weken zwanger zou zijn, maar omdat ik later heel veel kramp kreeg heb ik de echo toen toch nog 2 dagen vervroegd... Kortom ze zijn vrij flexibel... Je kunt het volgens mij altijd nog aanpassen als je je zorgen maakt. Bij mij waren ze in elk geval heel begripvol viel me op.... Helaas is het toen wel misgegaan.... Maar nu een nieuwe kans.

ik hoop dat bij jou alles goed gaat!

13. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Mijn huisarts bood het zelf aan om een echo te laten maken ook omdat ik nog niet zeker weet of ik 6 weken zwanger ben ivm een vreemde menstruatie in juni en vanwege het bloedverlies en krampen.

Ik wou zelf nog even maken met het maken van een controle echo ik heb eerder in een situatie gezeten dat er niets te zien was op de echo en dat ik toen ook een week in spanning heb gezeten wat uiteindelijk een miskraam was. Als ik nog even wacht is de kans groter denk ik dat ik meer duidelijkheid heb. Lief dat jullie met me mee denken!

Morgenochtend kan ik het echo centrum bellen voor een afspraak. Ik laat jullie weten hoe dit afloopt!

14. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Ik hoop voor je op een positieve uitslag ik hoorde dat ze er meestal vanuit gaan dat je pas met 7 weken het hartje ziet kloppen. Tenminste bij een vriendin van me die via ivf is zwanger geworden kon pas met 7 weken voor de eerste echo. Laat je me even weten hoe het afloopt?

15. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Hoi meiden,

Heb 20 augustus dus over 2 weken een afspraak voor een echo. Ze hadden eerder geen plek en ik vind het zelf ook wel best. Dan weet ik tenminste zeker dat er iets te zien is! Zou dan ongeveer 8 weken zijn.

Spannend,

Liefs,
    Aylin

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Helemaal goed! Leuk joh. Het is altijd een beetje spannend maar met 8 weken moet je echt een leuk beeld krijgen. Goed dat je even geduld hebt, dat heb je nog veel nodig :(

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Hoi Aylin,

Dan kunnen ze mooi wat zien! Leuke dag want dan wordt mijn zoontje 1 jaar. Wie weet brengt het geluk!

Voor mij is het nog 1 nachtje slapen. Het ene moment ben ik heel positief en het andere moment ben ik 1 brok ellende. Ik heb verder geen bloedverlies meer gehad en sinds deze week ben ik ook met vlagen misselijk en alles stinkt. Maar ja, dan lees je weer dat dat ook niet alles wil zeggen. Morgen na 15 uur weet ik meer.

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Maar dat klinkt wel hartstikke goed! Vooral dat stink gedeelte! :) Veel succes!

19. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Ja nog even geduld zou het verschrikkelijk vinden om een week in spanning te zitten omdat ik geen geduld had. Stoffeltje bij mij komen de verschijnselen nu ook echt opzetten mijn gezicht zit onder kleine pukkeltjes en ben ongelofelijk moe. Lief dat jullie zo meeleven. @Elleny spannend hoor 38 weken..nog even en je hebt je kleintje in je armen!

Share This Page