Ik heb iets waar ik tegen aan loop. En misschien is het te simpel om het moeilijk te maken.. maar goed zulke dingen heb ik wel vaker. Ik zit nu op 6 weken en 6 dagen. Naar mijn idee is dit dus mijn 7e week. (die week begint dan bij 6,1 tot 7, bij 7,1 is week 8 begonnen.) Dit lijkt mij heel logisch.. maar wordt er ook echt zo gerekend? Moet ik bij ontwikkelingen nou naar 6 weken of 7 weken kijken? Tsjah.. je kunt iets maar moeilijk maken al hoop ik toch dat iemand een antwoord voor mij heeft!
Als je 6w en 6e zwanger bent zit je in je 7e zwangerschapsweek. Net zoals het met leeftijden zit, ik ben 30 en zit in mijn 31e levensjaar.
hahah ja dat kan ook idd maar ik ben elke keer benieuwd naar de ontwikkeling in mijn buik, en dan zit ik me toch af te vragen of ik dan bij week 6 of week 7 moet kijken. Vandaag ben ik precies 7 weken, maar morgen met 7 weken en 1 dag begin ik dus aan week 8. Maar toch krijg je overal info voor week 7. Maar goed. @ twinkle star: ja dat dacht ik dus ook en zo rekende ik het ook, maar dan komt het niet overal mee uit. vandaar dat ik het me afvroeg.
Ik ben 16 weken en 5 dagen, dus ik zit in de 17e week. Als je geboren wordt begin je aan je 1e levensjaar. Na een jaar wordt je dan 1 jaar en begin je aan je 2e jaar ect, ect. Zo werkt dat ook in de zwangerschap.
Wat ik zie is dat de informatie daar al rekening mee houd. Als jij aangeeft dat je zeven weken zwanger bent, krijg je volgens mij de informatie die hoort bij de achste ontwikkelings week van je zwangerschap. Anders zou het wel heel ingewikkeld worden Groet Eva
Klopt idd, de info die je krijgt bij week 6 is eigenlijk vanaf het moment dat je de 6 weken vol hebt tot de 7de week.
En nou snap ik er niks meer van Haha, nee klopt, als je 6 weken en bijv. 4d zwanger bent, zit je inderdaad in je 7e week.. Lekker ingewikkeld allemaal he Ik zeg maar gewoon: Ik ben .. weken zwanger, dan snapt iedereen me