6 weken controle gyneacoloog

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door paarsmupke, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paarsmupke

paarsmupke Nieuw lid

1 jul 2008
    1
    0
    0
    roermond
    Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik ben 16 mei j.l. bevallen van een gezonde zoon. Gisteren heb ik de 6 weken controle bij de gynaecoloog gehad. Hij heeft me niet onderzocht, alleen een paar vragen gesteld. Ik heb een vacuumverlossing gehad, met een knip en scheur. Inwendige en uitwendige hechtingen. Hij heeft niet gekeken naar de knip/hechtingen of stand van de baarmoeder. Het lijkt mij niet normaal. Ik heb geen klachten maar vraag me wel af of dit de normale gang van zaken is.

Weet iemand wat er gebeurd bij de nacontrole?

Alvast bedankt!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Als je toch graag had gehad dat hij je daar op controleerde, waarom heb je hem dat dan niet gevraagd? Zou ik doen in zo'n geval.
    Weet ook niet wat standaard is.

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Na zes weken heb je inderdaad zo'n controle. De uitgebreidere controles heb je dan al gehad. Als het goed is komen ze voor die 6e week sowieso twee keer bij je thuis.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier gisteren ook nacontrole gehad en hij gaf aan dat als ik geen last zou hebben dat ie ook niet hoefde te kijken. En bij nacontrole na keizersnedde van Sam werd er ook niet naar dat litteken gekeken. Ik denk dat ze dat soort dingen dus pas doen als je klachten hebt.

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hier ook... ze vroeg of ik klachten had, of ergens last van want anders was et niet perse noodzakelijk om te kijken.

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne is ook met de vacuum gehaald en ik ben volledig ingeknipt. Had ook inwendig en uitwendige hechtingen. Op de nacontrole (7,5 week), werd er bij mij wel naar gekeken en ze heeft gevoeld. Dus ik vind het niet normaal dat ze het niet gedaan hebben.

7. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Bij mij was het dan iets anders, heb een kz gehad, maar ze heeft wel naar de wond gekeken, en ik moest m'n buik een beetje aanspannen, en toen voelde ze of er nog een 'gleuf' zat onder m'n navel.

Deel Deze Pagina