6 weken echo, niet goed:(

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Ikzelf, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Bij mij zeiden ze bij de eerste echo dat ik 4 tot 5 weken zwanger was....Een week later had ik de volgende echo en wat denk je?
    Was toen al 8 weken! En met de 12 weken echo ben ik nog een paar dagen vooruit gezet!
    Dus het kan ook zijn dat ze het niet goed kunnnen meten.

2. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ik zit helaas in dezelfde situatie als jou. Ik ging maandag voor een echo en was 7 weken. Daar was alleen een vruchtzakje op te zien inderdaad ook zonder foetale delen of hartje. Ik heb de week ervoor 3 keer met afvegen wat gebloedt maar meer niet en de echoscopiste was duidelijk het is k*t voor jullie maar dit gaat niet goed. Kortom stress!!!! Ik heb nu helemaal geen bloed meer verloren en geen krampen gehad dus ja ook hier afwachten tot maandag. De succes verhalen zijn zo fijn om te lezen maar heb een soort van zelfbescherming dat ik wel ervan uit ga dat er niets te zien is op de echo dan kan het alleen maar geweldig nieuws worden. Heel veel sterkte meis voor de komende dagen!

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    rowan, dat is echt wel een droomscenario! beter nieuws dan dat kun je niet krijgen, wat fijn joh:)

En ilona, bah wat een K nieuws zeg! maar je hebt nog maar een klein beetje bloed verloren dus dat hoeft helemaal niks te betekenen:)
    Ik heb tot nu toe nog geen bloedverlies gehad, ben benieuwd wanneer dat dan gaat komen. Hoop uiteraard dat alles wel goed eruit ziet op de volgende echo maar weet het niet hoor.

Want, sorry ben je naam even kwijt, je liet ook een echo zien van 5,4 weken. Maar ook daar was wel een wit stipje op te zien en dat zie ik op vele echo's. Bij mij is er in de verste verte geen wit stipje te herkennen hoor:( En dat lijkt mij dan geen goed teken:(

Ilona, uiteraard wens ik jou heel veel succes met het wachten op de echo. Jij moet maandag, ik moet dinsdag. Laat je het hier weten?

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Al die onzekerheid, onduidelijkheid en stress bij een vroege echo was voor mij een reden om geen vroege echo te laten maken. Ondanks twee MA's en zwanger via IUI toch pas bij 11 weken de eerste echo gehad. En ik zou het weer zo doen.
    Succes maandag!

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    @ikzelf natuurlijk laat ik het maandag hier weten. Het wachten duurt echt veel te lang maar goed maandag om 8:00 ben ik als eerste aan de beurt dus dat is wel heel fijn. Bij mijn zoon heb ik ook een echo gehad met 6 weken en daar was toen alleen een vruchtzak op te zien en meer niet zag eruit als een goede zwangerschap en na 3 weken mocht ik terug komen en daar was ie! met kloppend hartje en wel en nu een vrolijke peuter van 2,5 jaar dus ja alles kan nog. Hoop op mooie echo's met kloppende hartjes! Nu alleen nog deze onmenselijke dagen doorkomen :(

6. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    oh wat super dat het zo is gegeaan bij je vorige zwangerschap!:)
    Het kan dus echt wel!!!
    Ik heb er zulke gemengde gevoelens over, aan de ene kant weet ik 100 % zeker dat het goed gaat en aan de andere kant weet ik 100 % zeker dat het niet goed zit, dat is zoooo raar.
    Maar indd, nu deze onmenselijke dagen doorkomen, niet makkelijk!
    Hoe vind jij mijn echo er dan uitzien? Als ik google op lege vruchtzakjes dan zie ik veelal een effen zwarte vlek. Bij mij zit er wel duidelijk iets in dacht ik..wat denk jij?

7. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    Die van jou is van zo ver af! jeetje mijn echo is wat dichterbij genomen zeg maar dan zie je wel iets zitten zal eens kijken of ik er een foto van kan maken. Als jou echo dichterbij was genomen dat had je denk ik meer gezien nu blijft het gissen. Zelfs met mijn echo zeg ik niet 100% ja het is nog allemaal zo klein! Nu eerst eens kijken of ik een foto kan maken

8. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    ok ik ben heel benieuwd naar jouw echo:)

9. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    Door de foto wel wat onduidelijk geworden maar de scanner is kapot. hopelijk zie je het wel

10. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    hhmm vind hem wel een beetje op die van mij lijken. Zie bij jou ook niet een duidelijke stip, jij wel? Kan zijn dat ik hem over het hoofd zie hoor;) Maar bij jou is het ook duidelijk niet een evven zwart vlak maar er zit gewoon wat in!

11. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    Ja die echo zijn gewoon niet duidelijk hahaha bij mijn zoontje zag je een cirkeltje en ook op deze zit er bovenin een cirkeltje maar aghhh je kan er alles in zien het is toch helaas vissen want ik weet het niet. Nee er zit wel wat in inderdaad ook bij jou aghhh wie weet zijn onze baby's nu al zo eigenwijs ;)

12. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ja hahaha...laten we hopen dat dat het is en dat ze ondertussen mooi doorgroeien:)

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh ik niet hoor, dan zou ik nog 3 weken langer mezelf hechten aan het kindje. vorige keer kreeg ik met 8 weken een echo, en met 10 weken ben ik pas gecuretteerd. Nu wil ik het zo snel mogelijk zien, en als het mis is wil ik ook zsm gecuretteerd worden.

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo zie je maar dat iedereen er anders instaat ;)

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan ik me voorstellen Foxter, maar eerder dan met 8 weken kun je gewoon niet met zekerheid vaststellen dat het echt mis is.
    Stel dat je cyclus toch net anders is gelopen dat je had gedacht, dan laat je straks iets weghalen wat helemaal niet had gehoeven.
    Ik denk dat er weinig artsen zijn die aanraken om zo vroeg een curettage te laten doen

16. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ikzelf: heb wel veel bloedverlies gehad hoor, vandaar ook de vroege echo.

Bij de echo die ik net zag denk ik dat het helemaal rechtsonderin zit... Als jullie snappen wat ik bedoel..

17. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Nog ff een ervaring...

Ik had een test gedaan en d8 al zo'n 7 weken (is lastig te zeggen want niet een hele regelmatige menstruatie mar goed) zwanger te zijn toen ik ineens wat bloedverlies had.. Verloskundige gebeld en ik kon meteen naar het ziekenhuis.. Echo was weinig op te zien.. Alleen verdikt baarmoederslijm en dr zat wel iets maar wat het was...
    Kon de week erop terug komen.
    De week erop terug gegaan... Echo... Tja... Er zit wel iets... Maar jaa... Tis echt pas heel klein.. 5 weken dan.. Das niet goed want je zou al verder moeten zijn... Tjaa ben bang dat ik slecht nieuws heb. Even foto vergelijken... toch wel wat groei... Kom volgende week maar weer terug...
    Vorige week met lood in mn schoenen daarheen helemaal voorbereid op slecht nieuws.. Vruchtzakje gegroeid van 6 mm naar 4,5 cm en een vruchtje van 5,3 mm met kloppend hartje!

Tis altijd goed om in je achterhoofd te houden dat het nog alle kanten op kan.. Maar van de andere kant moet je ook genieten van je zwangerschap hoor!

Hoop voor goed nieuws voor iedereen die in onzekerheid zit!

18. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Kortom vele positieve verhalen:)
    En veel onzekerheid en angst voor niks;)
    Uiteraard ben ik erg benieuwd hoe het bij mij zal aflopen dinsdag, het kan beide kanten op. Je kunt er gewoon niks zinnigs over zeggen behalve dan dat ik bloednerveus ben. Ik kan alleen maar hopen op het beste! Dat zal ik dan ook zeker doen en ik duim wat af;).
    Jullie eerst in ieder geval bedankt voor alle positieve verhalen, zo hebben jullie me echt wel een beetje de week doorgesleept:)

En Ilona, heeeeel veel sterkte morgen en ik hoor graag hoe het afloopt, zal ook voor jou duimen!!

19. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    @ikzelf dank je mijn duimen draaien hier ook voor jou! Had deze week ook zoiets van als het dan toch niet goed is laat het dan maar vanzelf komen maar tot nu toe niets! Geen bloed meer en nog alle symptomen, ik zal toch echt tot morgen moeten wachten voor ik iets weet pffffff gisteren mijn schoonmoeder (zij weet van niets) nou ik zie allemaal dikke buiken je moet ook maar eens! Ehhh sorry ik moet niets! En tegen mijn zoontje jij wilt een broertje of zusje he? Ga maar aan mama vragen. Hij:"Mama mag ik een zoesje" Nou echt kan wel janken op zo'n moment :(

20. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    oohh gatsie zeg, dat zijn vervelende momenten om mee om te gaan, moeilijk:( Maar wie weet krijg jij morgen hartstikke positief nieuws! Het kan echt!:)
    Hoe laat moet je?

Share This Page