6 weken echo tweeling, 1 hartje. Wie ervaring dat 2e hartje nog gaat kloppen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evaw4, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaw4

    evaw4 Lid

    29 mei 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allen,

    Ik ben even benieuwd naar het volgende. Wij hebben onlangs een vroege echo van mijn zwangerschap laten doen, rond 6 en een halve week. Op de echo waren twee vruchtzakjes en twee vruchtjes te zien, een twee-eiige tweeling! Leuk, spannend en zou heel erg welkom zijn! Echter was de echoscopiste nog niet meteen enthousiast aangezien ze maar bij 1 van de twee een hartje zag kloppen. Ze ging er van uit dat het tweede vruchtje zou verdwijnen. Nou voelt het voor mij heel gek om de hoop al op te geven, zonder hoop geen leven denk ik altijd maar ;). Dus ik zoek wat goede moed! Ik ben benieuwd of er hier zelfde ervaringen zijn bij wie het tweede hartje alsnog is gaan kloppen en er zich toch een twee-eiige tweeling ontwikkeld heeft?

    Alvast veel dank!
    Eva
     
  2. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hai

    Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap

    Hier geen ervaring mee

    Maar zoals je zegt waarom geen hoop houden ze zijn nog zo klein en soms duurt het wat langer

    Ik was bij mijn dochter ook met zo 6 weken voor een echo (2e kindje) was dat. En ze was ook niet bepaald enthousiast en vriendelijk ze zei zie niet veel kan alle kanten nog op kom over 2 weken maar terug

    En alles goed gekomen hoor

    Je kan ook vragen om een echo over 1 week

    En al zou er dan nog maar 1 hartje kloppen dan heeft het zo moeten zijn

    Heel spannend
     
  3. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ik zou voor volgende week een nieuwe echo vragen. Het is nig zo klein. Zeker als het twee-eiig is, dan kan de andere een paar dagen later ingenesteld zijn.
     
  4. evaw4

    evaw4 Lid

    29 mei 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor je felicitaties! Ja dat lees ik wel meer dat er een beetje terughoudend wordt gedaan, zal vast van het karakter van de echoscopist afhangen dacht ik ook maar zo. Maar kan best vervelend zijn, kan me voorstellen dat een hoop vrouwen hier toch stress van krijgen. Hier gaat t om t derde kindje, we hebben al twee gezonde kids rondlopen gelukkig, een tweeling zou t hier compleet maken meteen ;).
     
  5. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik heb gisteren een echo gehad met 6.1 weken. Ook wij zagen twee vructzakjes. 1 gevuld met een kindje met een kloppend hartje. Het andere zakje was leeg zoals ze nu konden zien. Wij moesten er niet meer van uit gaan dat daar nog een kindje in zou gaan groeien.
    Donderdag mogen we weer kijken.
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.639
    10.538
    113
    @evaw4 ben je precies 6 weken, of al bijna 7 weken zwanger?
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hoe is het nu??

    Bij mij was met 6.1 weken een tweede lege vruchtzak te zien, met 7 weken was deze al bijna helemaal weg. Mijn lichaam heeft deze zelf opgelost.
     
  8. Meg

    Meg Bekend lid

    10 feb 2013
    781
    85
    28
    Hier ook een tweede vruchtzak die leeg bleek. Ik dacht bij de eerste echo nog geen zes weken zwanger te zijn. Maar het vruchtje was al negen weken. Mijn laatste menstruatie was het verlies van het vruchtje.
    Soms ben ik wel nieuwsgierig wat het er precies heeft gezeten.
     
  9. evaw4

    evaw4 Lid

    29 mei 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allen, veel dank nog voor jullie reacties! Het is er helaas toch maar 1 geworden! 2 was zo welkom geweest... Maar we zijn ook blij, alles ziet er goed uit.
     
  10. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Wat jammer.. maar toch heel fijn dat die andere kleine het wel goed doet.. geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina