6 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mandje, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Ik heb net een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog.
    Op 17 december mag ik al langs gaan voor eerste echo.
    Maar dan ben ik nog maar net 6 weken.

Is dat niet te vroeg om te zien of dat alles inorde is?
    De vorige keren was dat altijd rond de 7de week.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    krijg jij een inwengide echo of gewoon uitwendig
    ik ben namelijk ook wel benieuwd naar de antwoorden

3. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Een inwendige, zo kanje alles veel beter zien op de echo. Vooral de eerste 3 maanden

Mijn vorige zwangerschap heb ik rond 7weken, 10 weken, 12 weken en 14 weken geweest voor een echo en die waren allemaal inwendig.
    Maar aan 14 weken was het eerst uitwendig, maar omdat hij niets meer zag bewegen, was het terug inwendig.

4. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Wanneer ga jij voor de eerste echo?

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bij de verloskundige pas met 10 weken inwendig idd

maar zat te denken om in haarlem met 6 weken ongeveer een echo te laten maken omdat ik zo graag wil weten og het hartje klopt

6. Princess

Princess Actief lid

Ik heb een inwendige echo gehad op 6 weken en 2 dagen. Toen was er reeds een hartje te zien (soms is dit wel iets later, dus je er niet op vastpinnen).

Ik heb zo vroeg een echo gehad vanwege een eerdere miskraam. 't stelde me toch wel gerust dat er in ieder geval weer een zwangerschap was en ditmaal een kloppend hartje.

Veel succes met je echo!

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik heb vorige week mijn 1ste echo gehad en was toen 6 weken. Er staat een foto in mijn album! De echo was wel inwendig.

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarschijnlijk omdat je al 2x een mk hebt gehad dat ze je wat beter in de gaten houden, en met 6 wkn moet er echt wel een vruchtzakje met klein vruchtje te zien zijn...

ik heb een echo met 5 wkn en 3 dgn en daarop zie je een vruchtzakje met iniemienie vruchtje zonder hartactie...en de volgende echo was er wel hartaktie te zien, dus het kan zeer zeker, enkel of ze hartaktie zien dat is nog maar de vraag daarvoor zul je waarschijnlijk een andere keer terug moeten komen als ze die dan nog niet zien....

gr.smoekie

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik had met kaye een echo met 6 weken en er was mooi geen vruchtje te zien! Het was ons eerste kindje en die vrouw zei gelijk ja dat wordt een miskraam! u mag vast gaan bedenken of u aan de medicijnen wil of curatage...... nou dat mens was zo gemeen niet normaal wij zaten daar helemaal in shock!

We moesten een week later terug komen maar die week was echt drama!
    Ik van alles opzoeken op internet en toen stond er ook dat je beter een lege blaas kan hebben want dan zien ze alles veel beter en dat had ik dus ook niet!

Maar met 7 weken gingen we terug en toen zat er een mooie kindje met een kloppend hartje!

Nu ga ik pas met 8 weken omdat ik het niet nog eens wil meemaken.

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik had met 7 weken en 1 dag een echo en nu heb ik er weer een met 12 weken.

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb bij mijn zoontje ook een echo gehad met 6 weken, dit omdat ik een verhoogde kans had op een bbz. Met 6 weken kunnen ze zien (zoals hier boven geschreven) dat er een vruchtzakje zit en of het in de baarmoeder zit. Bij mij was er al een heel klein hartje te zien, dat hadden wij en de gyn niet verwacht.

knuffel
    conny

12. Niet meer actief

nog 19 daagjes wachten mandje,spannend hoor!en meestal is er met6 weken wel een piepklein embryo te zien,maar het kan zijn dat je het hartje wat later ziet kloppen

13. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie!

Ik had eerst wat schrik dat er nog niet veel te zien ging zijn, maar als ik dan al een kleine bevestiging krijg dat het goed zit, zal ik mij toch meer zekerder voelen.

Het is toch wel aftellen die dagen.
    Maar ik probeer toch zo positief en gelukkig mogelijk te zijn.

14. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Het is heel verschillend wat je met 6 weken ziet hoor...

Ik was met 5 weken(ivm eerdere MK), en toen alleen een vruchtzakje
    6w1dag, alleen een vruchtzakje (dus niets erin te zien)
    7w1d, vruchtje met hartje dat goed gegroeid was en waar niets mee aan de hand was...

Die hartjes en echo's zo vroeg zeggen niet zoveel als je wel zou willen, tenminste bij ons niet. De baby kan ver naar achteren liggen (zoals bij ons met 6 weken). Je baarmoeder kan gekanteld zijn.

Ze kunnen ook naar andere dingen kijken in de vruchtzak, of het baarmoederslijmvlies verdikt is en of de vruchtzak mooi rond is. Dat was bij mij zo, dus vandaar dachten ze dat het wel goed zat. Maar ik heb ook gehoord van vrouwen met bijvoorbeeld 'grillige' vruchtzaken en dat het ook goed was.

De echo's waren trouwens inwendig. Met 9 weken (8w4d) kreeg ik een uitwendige echo en was alles goed te zien. Maar soms is het met 11 weken uitwendig niet te zien...

Schiet je lekker wat mee op he? ;)
    Spannend hoor, probeer er wel van te genieten...
    XMarilene

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn 1e echo had ik toen ik waarschijnlijk toen ik 5w4d was, en mijn 2e echo waarschijnlijk met 7w5d.
    Bij de 1e echo zagen ze een klein vruchtzakje, bij de 2e echo was het vruchtzakje flink gegroeid naar 2,5 cm, en het beginnend embryootje was 4 bij 7 mm.
    Maar geen hartactie! :(
    De gyn zei er niks over, en over een week moet ik terug komen voor een 3e echo om de hartactie te zien.

Hoe denken jullie hierover?

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii ik heb vanmiddag een inwendige echo gehad ik ben 6weken en 4 dagen
    zag een mooi kindje en een kloppend hartje

17. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha ik kreeg ook al vroeg een echo 4 wk en 4 dg maar moest terug komen bij 6wk en 1 dag en daar zeiden ze ook pas vanaf ongeveer 7 weken kun je ets zien anders verzet je hem toch een paar dagen maa rja snap je je wil natuurlijk je kleinjte zien .
    succes

18. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Ik denk dat je gewoon moet afwachten, hoe moeilijk dat ook is en hoe makkelijk ik dat nu type...
    Het kan alle kanten op. Eerste instantie zou je een hartje moeten zien met 7w5d, maar het kan best ook later...Spannend hoor (en doodeng)
    Ik had het zelf met 6w, bloeding en alleen een vruchtzak met niets erin. Volgens de gyn 50/50..waar dat toe geleid heeft, zie je hieronder...

wanneer moet je weer voor een echo...

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Pfieuw ben aan de ene kant toch blij om te lezen dat je met 5 weken een leeg vruchtzakje kan zien, want dat was bij mij dus ook het geval, ik moet met 7 weken terug komen om te kijken of het goed zit en dan konden ze ook het hartje zien kloppen zeiden ze...

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Maandag mag ik weer voor een echo..

Deel Deze Pagina